Citat:
Låter snarare som att du lider av depression? Du har säkert ångest också, men just det du beskriver låter absolut som depression och det kommer inte Lyrica att hjälpa dig med. Satsa på någon antidepressiv medicin istället, eller ännu hellre beställ 5-htp som är skonsammare och har omedelbart effekt om du lider av låg serotoninhalt.
Minst sagt ja, grov sådan, suicidal dagligen praktiskt taget och allt är förberett för att lämna skiten då jag provat allt och är trött på att leva såhär, men den har kommit efter alla andra problem som startade det hela. Men grundproblemet var lr är svår social-fobi/ångest ngt jag inte visste fanns innan jag trillade över en artikel för flera år sedan och började läsa på och beställde även böcker i ämnet. Jag trodde bara att jag var typ sjukligt blyg hela ungdomen och en bra bit in på vuxenlivet. Men eftersom jag led av det sökte jag inte hjälp sånt har alltid varit svårt, ber aldrig om hjälp om ngt typ men detta med social fobi gnagde i huvudet sen "gick jag in väggen" på jobbet tror jag, en dag kunde jag inte äta längre trots att jobbet bjöd på restaurang sen bröt jag ihop i datorstolen en kväll och fick väl en panikattack lr ngt, grät för första gången sedan jag var en bebis typ och visste inte vad fan som hände, tillslut blev jag skjutsad till vårdcentral och fick direkt citalopram givetvis...
Har provat alla antidepp som finns, SSRI, snri, nassa osv samt 2 kompletta KBT behandlingar så detta är min sista utväg typ...
Använde faktiskt 5htp förr men då var det inget jag direkt märkte av, vet du om Lyrica och 5htp fungerar tillsammans så det inte krockar med några receptorer osv? Ska försöka googla själv men har du testat lr kan svaret så underlättar det.
Tack för alla svar det uppskattas verkligen!