2018-03-31, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Hahah vafan, såg nu att jag lagt en nolla för mycket, förlåt! Menade 150 mg och inte 1500 mg!

Stort tack för ett grymt svar.

Skall ligga på cirka 100-150 mg.

Sen lär jag väl köra benso de två dagarna jag ej tar Lyrica.

Jobbigast för mig är min mage de dagarna jag ej tar Lyrica. Har redan IBS-mage och satan vad bra Lyrican hjälper mot det.

Ah! Ja, då borde det gå rätt bra. Kanske dra ner det till 3 dagar. Antar att du äter benso vanligvis också eller är det bara tänkt att användas då du ej tar pregabalin? Kanske bäst att dela upp pregabalinet på 3dagar i veckan, med en-två dagar emellan. Så ökar inte toleransen lika mycket heller. Så du får samma effekt på 150mg varje gång typ.

MEN, tänk på att benso och pregabalin är en aning korstoleranta också. Så risken finns att du utvecklar ett fysiskt beroende till någon av substanserna ändå, eller lite av varje, svårt att svara på hur exakt det blir. Vilken benso hade du tänkt dig?

Annars vore en låg dos av någon opioid/opiat att föredra dom dagar du ej tar pregabalin, då dom inte är korstoleranta alls. Men har du inte använt dig av opioider förut, så råder jag dig att låta bli. Då man lätt fastnar. Fast å andra sidan, så är det värre att sluta med pregabalin än med opioider, abstinensen är mycket värre enligt mig.

Yes! Den funkar utmärkt mot IBS, eller så maskerar den symptomen Jag vet inte, men nog funkar det iaf, helt klart. Har också lagt märke till det. Men, när man sen trappar ut/slutar, så blir det raka motsatsen, magen blir ett helvete för min del :/

Men följer du det där schemat bör du hålla toleransen nere. Men jag tror ändå att du på sikt kommer att utveckla ett litet fysiskt beroende. Så uppehåll vissa veckor är väl att föredra, för att dels få ner toleransen på noll, och dels undvika starkt fysiskt beroende.

Även om man byter substanser från dag till dag, så kommer det kännas lite om du sen avbryter allt och tar en paus några veckor. Har själv försökt köra sånt där schema några gånger. Men sen kommer dagen då man har slut på den ena substansen, men massor av den andra, eller tredje. Och vips, så har jag utvecklat ett beroende till antingen opioider, benso eller pregabalin, för att jag inte haft något att byta med på en längre tid.

Tänker inte vara nån moralkärring, men tänk över det hela några gånger. Och var stenhård med schemat, samt ta uppehåll med jämna mellanrum. (Detta kan bli riktigt svårt om man redan mår rätt så dåligt psykiskt, eller har haft tunga beroenden innan.)

mvh
EUO
Citera
2018-03-31, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Ah! Ja, då borde det gå rätt bra. Kanske dra ner det till 3 dagar. Antar att du äter benso vanligvis också eller är det bara tänkt att användas då du ej tar pregabalin? Kanske bäst att dela upp pregabalinet på 3dagar i veckan, med en-två dagar emellan. Så ökar inte toleransen lika mycket heller. Så du får samma effekt på 150mg varje gång typ.

MEN, tänk på att benso och pregabalin är en aning korstoleranta också. Så risken finns att du utvecklar ett fysiskt beroende till någon av substanserna ändå, eller lite av varje, svårt att svara på hur exakt det blir. Vilken benso hade du tänkt dig?

Annars vore en låg dos av någon opioid/opiat att föredra dom dagar du ej tar pregabalin, då dom inte är korstoleranta alls. Men har du inte använt dig av opioider förut, så råder jag dig att låta bli. Då man lätt fastnar. Fast å andra sidan, så är det värre att sluta med pregabalin än med opioider, abstinensen är mycket värre enligt mig.

Yes! Den funkar utmärkt mot IBS, eller så maskerar den symptomen Jag vet inte, men nog funkar det iaf, helt klart. Har också lagt märke till det. Men, när man sen trappar ut/slutar, så blir det raka motsatsen, magen blir ett helvete för min del :/

Men följer du det där schemat bör du hålla toleransen nere. Men jag tror ändå att du på sikt kommer att utveckla ett litet fysiskt beroende. Så uppehåll vissa veckor är väl att föredra, för att dels få ner toleransen på noll, och dels undvika starkt fysiskt beroende.

Även om man byter substanser från dag till dag, så kommer det kännas lite om du sen avbryter allt och tar en paus några veckor. Har själv försökt köra sånt där schema några gånger. Men sen kommer dagen då man har slut på den ena substansen, men massor av den andra, eller tredje. Och vips, så har jag utvecklat ett beroende till antingen opioider, benso eller pregabalin, för att jag inte haft något att byta med på en längre tid.

Tänker inte vara nån moralkärring, men tänk över det hela några gånger. Och var stenhård med schemat, samt ta uppehåll med jämna mellanrum. (Detta kan bli riktigt svårt om man redan mår rätt så dåligt psykiskt, eller har haft tunga beroenden innan.)

mvh
EUO

Återigen stort tack för ett sånt bra svar!

Jag äter inte Benso de dagarna jag äter Pregabalin. Tycker det är onödigt.

Jag brukar variera mellan olika benson. Oxazepam eller Iktorivil brukar det bli. Försöker skippa Ikton, och köra på Oxazepamet eftersom den är mycket svagare, men funkar nästa lika bra. Blivit några gånger då jag tagit Z-analogen Imovane dagtid ibland också.

Fan, man utvecklar ju fysiskt beroende till allt. Exakt allt!

Oavsett om det är läkarnas älsklingar SSRI- preparat(som jag aldrig testat, och aldrig kommer göra heller) eller dessa substanser vi diskuterar.

Enda skillnaden är att man med antidepressiva kallar det för ett finare ord ''utsättningssymtom''.

Glömde nämna att jag redan kör tramadol låga doser någon gång i veckan också istället för Benso. 50-150 mg brukar det bli då.

Fan det där med upphåll blir svårt. Allt blir så jävla tråkigt och jobbigt!

Man orkar verkligen inte med livet då

Sen har jag problem med extraslag på hjärtat av all panikångest, kan ha uppemot 20 000 per dygn ibland. Det är jättejobbigt mentalt, då vill man verkligen inte vara nykter

Käkar betablokerare mot det.

Börjat ogilla Benso mer och mer faktiskt. Lyrica går man ju från minus till plus. Med Benso går man från minus till noll.

Enda anledningen till att jag tar benso är ju för att göra uppehåll några dagar i veckan från Lyrican.

När jag käkar Tramadol går jag och oroar mig för kramp ofta. Trots att jag kör låga doser. Det förstör en del
Senast redigerad av blaha95 2018-03-31 kl. 18:11.
Citera
2018-04-01, 10:17
Medlem
Hur mycket lyrica tror ni motsvarar clonazepam(ikto) inom ångestdämpande värkan?
tog 0.5mg ikto sist, tänkte ta 150mg lyrre för lindring nu när jag känner som mest ångest men är orolig att det inte ska lindra..

Om någon vet på ett ungefär
Citera
2018-04-01, 12:50
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snailtrack
Hur mycket lyrica tror ni motsvarar clonazepam(ikto) inom ångestdämpande värkan?
tog 0.5mg ikto sist, tänkte ta 150mg lyrre för lindring nu när jag känner som mest ångest men är orolig att det inte ska lindra..

Svårt att säga, kan bara svara för mig själv. Jag kan ta 1 mg ikto, utan tolerans/lite tolerans, och det brukar lugna ner kropp och själ. Nu har jag ingen benso hemma men lagligt utskriven lyrica. Törs inte kolla på kartan (innehåller 15 st 100 mg) men tror att jag tagit 600-800 mg. Känner en halvskapligt ångestlindring, dock så vill man ju alltid må bättre
Citera
2018-04-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snailtrack

Jag tar lyrica sporadiskt, två gånger i veckan i snitt utslaget på längre tid, och 300mg gör att jag mår väldigt bra, bra på ett helt annat sätt än när jag tar benzo, osvsett dos och som bara gör mig lugn.

Jag gissar att jag är smått fysiskt beroende av lyrica trots uppehåll på en vecka ibland. Dock kan jag bli jäkligt skön och svängd på 300mg.
Citera
2018-04-03, 15:46
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Svårt att säga, kan bara svara för mig själv. Jag kan ta 1 mg ikto, utan tolerans/lite tolerans, och det brukar lugna ner kropp och själ. Nu har jag ingen benso hemma men lagligt utskriven lyrica. Törs inte kolla på kartan (innehåller 15 st 100 mg) men tror att jag tagit 600-800 mg. Känner en halvskapligt ångestlindring, dock så vill man ju alltid må bättre

Jag tycker att 900mg är gränsen för att må bra, även om man kan bli väldigt mycket mer svängd på högre dos men det kommer en massa andra sidoeffekter som jag inte tycker är ett bra rus. Vill man bara bli lugn och skön håller man sig till 300mg en/två gånger i veckan så får man inte tolerans, samtidigt kan man köra 600mg nån gång då man känner för att bli lite mer svängd.
Citera
2018-04-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Jag tar lyrica sporadiskt, två gånger i veckan i snitt utslaget på längre tid, och 300mg gör att jag mår väldigt bra, bra på ett helt annat sätt än när jag tar benzo, osvsett dos och som bara gör mig lugn.

Jag gissar att jag är smått fysiskt beroende av lyrica trots uppehåll på en vecka ibland. Dock kan jag bli jäkligt skön och svängd på 300mg.

Hmm, fysiskt beroende av Lyrica trots sporatiskt bruk?

På vilket sätt har du märkt av det ?
Citera
2018-04-05, 05:29
Medlem
Citat:
Återigen stort tack för ett sånt bra svar!

Jag äter inte Benso de dagarna jag äter Pregabalin. Tycker det är onödigt.

Jag brukar variera mellan olika benson. Oxazepam eller Iktorivil brukar det bli. Försöker skippa Ikton, och köra på Oxazepamet eftersom den är mycket svagare, men funkar nästa lika bra. Blivit några gånger då jag tagit Z-analogen Imovane dagtid ibland också.

Fan, man utvecklar ju fysiskt beroende till allt. Exakt allt!

Oavsett om det är läkarnas älsklingar SSRI- preparat(som jag aldrig testat, och aldrig kommer göra heller) eller dessa substanser vi diskuterar.

Enda skillnaden är att man med antidepressiva kallar det för ett finare ord ''utsättningssymtom''.

Glömde nämna att jag redan kör tramadol låga doser någon gång i veckan också istället för Benso. 50-150 mg brukar det bli då.

Fan det där med upphåll blir svårt. Allt blir så jävla tråkigt och jobbigt!

Man orkar verkligen inte med livet då

Sen har jag problem med extraslag på hjärtat av all panikångest, kan ha uppemot 20 000 per dygn ibland. Det är jättejobbigt mentalt, då vill man verkligen inte vara nykter

Käkar betablokerare mot det.

Börjat ogilla Benso mer och mer faktiskt. Lyrica går man ju från minus till plus. Med Benso går man från minus till noll.

Enda anledningen till att jag tar benso är ju för att göra uppehåll några dagar i veckan från Lyrican.

När jag käkar Tramadol går jag och oroar mig för kramp ofta. Trots att jag kör låga doser. Det förstör en del

Ja, det är rätt onödigt att käka benso om man tagit lyrica tycker jag med. Om man inte har ett fysiskt beroende till benso då, vilket jag har.

Och som du säger, så är det bättre med sobril dom dagar du inte tar lyrica. Då den har kortare halveringstid, och äter man den inte så ofta så ger den bra effekt tycker iaf jag.

Japp, dom vill att man kliver av drogerna och istället börjar käka deras jävla antidepp istället. Som man blir beroende av också. Har käkat det i perioder när jag i princip blivit påtvingad skiten, och det är fan inte skoj att sluta med. Inte lika jobbigt som lyrica dock, men nog fan får man abstinens iaf. Även om dom kallar det för utsättningssymptom. Stör mig också på det där ;P

Tramadol gillar jag inte alls själv, får ett konstigt rus av dom. Får mer biverkningar än vad andra verkar få, och ruset är inget vidare alls. Men jag har gått på tyngre opioider oftast, så tram har aldrig varit aktuellt. Skulle behöva såna höga doser av det just nu, så skulle oroa mig för kramp hela tiden (vilket jag alltid gjort på tramadol, känns som den ligger där i bakgrunden och bara väntar på att utlösas). Så förstår den grejen. Nästan så en svag dos oxy vore bättre. Eller morfin. Dyrt dock, men har du i princip noll tolerans, så behövs det inte mkt om du bara kör ett par dagar i veckan. Men, du kanske kommer uppleva ett oxy/morfin-rus som väldigt mkt skönare än tram, och då är risken stor för att utveckla ett jävla starkt opioid/opiat-beroende istället. Så där gäller det att vara riktigt försiktig. Men som sagt, tycker mitt lyrica-beroende är värre än mitt sub-beroende. Om jag har dåligt med pengar, och dåligt med lyrica och sub, så köper jag alltid lyrica i första hand. Är hellre utan sub ett par dagar än lyrica några dagar. Helt klart. Men sub är lång halveringstid också, så abstinensen bryter inte ut fullt ut fören efter ett par dagar. Och tar man lite högre dos lyrica så maskerar den sub-abstinensen väldigt bra första dagarna.

Mm, dagarna blir jävligt tråkiga utan nånting alls, speciellt om man inte tänkt lägga av en längre tid, och bara går och längtar till nästa gång :/

Har haft rena perioder, på flera år och faktiskt mått väldigt bra. Och det är dit jag vill igen. Den där känslan att vakna på morgonen, och inte behöva stoppa i sig tre olika substanser är helt underbar faktiskt, när man väl tagit sig pass långt.

Långt svar blev det.

Får se hur min helg blir, har bara dåligt pregabalin kvar just nu, som knappt funkar :/ Hoppas det hinner dyka upp nytt på fredag iaf.

Ha det bra!

mvh
EUO
Citera
2018-04-05, 12:53
Medlem
Citat:
Hmm, fysiskt beroende av Lyrica trots sporatiskt bruk?

På vilket sätt har du märkt av det ?
Lyrica har för visso kort halveringstid, men jag tycker den verkar nästan två dygn. Sporadiskt kan vara allt från varannan dag till 1 gång i veckan.
Citera
2018-04-05, 13:59
Medlem
Just nu har jag ingen tolerans mot någon annat än opi (sub) och har inte tagit något annat än just det de senaste månaderna. Jag vet att toleransökningen på lyrica går väldigt fort men jag minns inte exakt hur det funkar. Jag har beställt 10g som nog kommer imorgon, tror ni att jag kan ta ca 7-800mg imorgon (fredag) och sen typ 1.5g dagen efter (lördag) med bra effekt båda dagarna?

Och vad skulle ni säga är en lagom dos för någon utan tolerans? Föeut har jag dragit i mig mycket (runt 2g kanske) om jag haft stabil tillgång, men jag tycker att det blir lite förmycket, man blir så darrig och tycker inte att det är så jätteskönt.
Citera
2018-04-05, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbg.grower
Just nu har jag ingen tolerans mot någon annat än opi (sub) och har inte tagit något annat än just det de senaste månaderna. Jag vet att toleransökningen på lyrica går väldigt fort men jag minns inte exakt hur det funkar. Jag har beställt 10g som nog kommer imorgon, tror ni att jag kan ta ca 7-800mg imorgon (fredag) och sen typ 1.5g dagen efter (lördag) med bra effekt båda dagarna?

Och vad skulle ni säga är en lagom dos för någon utan tolerans? Föeut har jag dragit i mig mycket (runt 2g kanske) om jag haft stabil tillgång, men jag tycker att det blir lite förmycket, man blir så darrig och tycker inte att det är så jätteskönt.

7-800mg att börja med känns lite väl mkt. Börja med 150-300mg för att testa styrkan.

Hoppas du inte handlat från samma källa som jag handlade av sist. För den batchen måste jag ta minst dubbel dos av, och får skumma biverkningar vid högre doser. Så håller mig så lågt jag bara kan på den här sorten. En hel del "pregabalin" av dålig kvalité som cirkulerar just nu.

Så ta det lugnt och börja med max 300mg iaf. Men ja, du kan få ut bra effekt två dagar i rad, men du får nästan dubbla dosen andra dagen. Sen är det lika bra att låta bli minst en vecka innan du tar igen. Annars måste du öka dosen ytterligare.

2g till att börja med låter inte som nån bra idé. Speciellt inte om du fått pregabalin av dålig kvalité, som ger biverkningar. Så ta det försiktigt.

Kan väl vara värt att informera resten av folket i denna tråd om att det cirkulerar en hel del pregabalin av dåligt/konstig kvalité. Så ni kollar upp det extra noga just nu.

mvh
EUO
Citera
2018-04-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Lyrica har för visso kort halveringstid, men jag tycker den verkar nästan två dygn. Sporadiskt kan vara allt från varannan dag till 1 gång i veckan.

Mm, den är lite skum. Varannan dag kan nog ge ett litet fysiskt beroende. Då all lyrica aldrig hinner gå ur mellan intagen då. Så lite abstinens kan du nog känna av trots allt. Själv mår jag dåligt redan efter jag kört 3 dagar i rad på lyrican. Känner mig svag i kroppen och svettas lite, och sen ångesten såklart, men det går ju över på nån dag. Då har jag tagit doser från 600mg första dagen, upp till 1200mg tredje dagen.

mvh
EUO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in