2018-04-04, 23:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
När poliserna kom till villan, så hittade dom ett avskedsbrev och en filminspelning i datorn.
Brevet skulle visst vara helt "sjukt" hävdar några.
Och videofilmen skall vara ämnad till anhöriga, men också till myndighet.
Källan är nån som sett detta på plats.
Ja, vad ska man säga: Mystiken tätnar, eller..?

Det låter som en dåres verk - inte två förtvivlade makar som överenskommit om något. Snarare tyder alla konstigheter på att en person har försökt sig på skademinimering.
Citera
2018-04-04, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Någon kastade tydligen ifrån sig, alt. "tappade" ett glas. - Man börjar förstå att polisens tekniker haft lite att göra.

Om jag minns rätt.... (orkar inte leta)
Förutom blodfläckarna så var inredningen i huset i ordning och reda.
Allt var som vanligt.
Dom har alltså inte på nått våldsamt sätt bråkat runt i huset och stökat ner.
(eller, kanske städat upp efter sig)
Citera
2018-04-04, 23:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Om jag minns rätt.... (orkar inte leta)
Förutom blodfläckarna så var inredningen i huset i ordning och reda.
Allt var som vanligt.
Dom har alltså inte på nått våldsamt sätt bråkat runt i huset och stökat ner.
(eller, kanske städat upp efter sig)
Det är svårt att veta eftersom den sist avlidne lär ha haft tid att städa. - Glaset kan härröra från något lugnande medel intaget före hängningen. - Och blodfläckarna: Hade polisen orsakat dessa genom att lyckas trampa sönder ett glas..? - Det måste betraktas som ett helgerån eftersom man visste att det handlade om en brottsplats.
Citera
2018-04-04, 23:46
Medlem
Citat:
Och som en del skribenter med god information har skrivit i tråden.....
Videon kanske bekräftar signeringen av brevet.
Jag kan inte gå i god för att det stämmer, men ett par andra har hävdat det.
Och polisen är ju som sagt "ganska" säkra på att båda har signerat, föe annars hade dom inte gått ut med det.

Vad skulle det vara för mening att skriva ett brev om man har gjort en video där man förklarar varför och sa att man var överens?
Citera
2018-04-04, 23:47
Medlem
Jag följde inledningsvis tråden varje dag, men har nu inte följt den på över två veckor. Jag vet därför inte om detta har diskuterats tidigare: Kan det vara så att samtliga i familjen var tänkta att "somna in", så även O, men att han vaknade efter några timmar (kanske p.g.a. att det blev för låg dos för en så mycket större man) och i panik då hängde sig? Och att det då kan förklara varför de avlidit vid olika tider och på olika sätt?
Citera
2018-04-04, 23:50
Medlem
Lillamig72s avatar
Video och kameror låter så avancerat och stelt. Om de nu har filmat ett avsked till anhöriga. Så är det förmodligen filmat med en iPhone eller padda. Varför krångla till det...
Senast redigerad av Lillamig72 2018-04-05 kl. 00:09.
Citera
2018-04-04, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Vad skulle det vara för mening att skriva ett brev om man har gjort en video där man förklarar varför och sa att man var överens?

Det får vi nog aldrig veta.
Men, som jag fattade det så var brevet ett erkännande riktat till polisen i första hand.
Därför kunde polisen snabbt bedöma att GM fanns i huset, och att dom gemensamt fattade detta beslut och att båda signerade.
Ett erkännande och förklaring till polisen.

Videon var nog mer till för dom efterlevande.
Ett personligt avsked på film, typ.

Så fattade jag det hela.
Däremot är jag osäker på om dom efterlevande har sett filmen.
Citera
2018-04-04, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Video och kameror låter så avancerat. Om de nu har filmat ett avsked till anhöriga. Så är det förmodligen filmat med en iPhone eller padda. Varför krångla till det...

Darorns kamera/webbkamera
Citera
2018-04-05, 00:01
Medlem
Citat:
Det får vi nog aldrig veta.
Men, som jag fattade det så var brevet ett erkännande riktat till polisen i första hand.
Därför kunde polisen snabbt bedöma att GM fanns i huset, och att dom gemensamt fattade detta beslut och att båda signerade.
Ett erkännande och förklaring till polisen.

Videon var nog mer till för dom efterlevande.
Ett personligt avsked på film, typ.

Så fattade jag det hela.
Däremot är jag osäker på om dom efterlevande har sett filmen.

Men om det finns en video där de tillsammans säger att det är ett gemensamt beslut så borde det räcka som bevis och då är det inte så mycket mening att försöka utreda brevet och underskrifternas äkthet, kan man tycka.
Citera
2018-04-05, 00:07
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Men om det finns en video där de tillsammans säger att det är ett gemensamt beslut så borde det räcka som bevis och då är det inte så mycket mening att försöka utreda brevet och underskrifternas äkthet, kan man tycka.

Ingen vet vad videon innehåller. Det kanske var bara snuttar inspelade vid olika tillfällen.
Om man ska tro på infon som förmedlas från anhöriga, har inte heller videon givit dem några svar på hur och varför...
Citera
2018-04-05, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Ingen vet vad videon innehåller. Det kanske var bara snuttar inspelade vid olika tillfällen.
Om man ska tro på infon som förmedlas från anhöriga, har inte heller videon givit dem några svar på hur och varför...

Men någon slags förklaring verkar de ha gjort i brevet om varför. De anhöriga har kanske inte fått läsa det heller då.
Citera
2018-04-05, 00:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

De var bägge jurister...
De låter videon "bevittna" bägges underskrifter samtidigt som själva brevet blir en juridisk skriftlig arkiverbar handling.
Brevet visar att videon är äkta - ingen teaterscen eller ihopplockade sekvenser - och videon verifierar brevets äkthet.

Det är bara märkligt att någon ens orkar tänka så långt eller fundera över sitt eftermäle när man kanske just mördat sina barn och står i begrepp att lämna för evigt.
Om släktingar ändå inte förstått och ändå kanske anklagar varandra idag, är det ju rätt egalt om man blir trodd eller inte när man uppger att man gemensamt mördat barnen och tagit sig av daga i samförstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in