• 3
  • 4
2018-03-21, 16:34
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxumb
Enligt läkare så är jag inte laktosintolerant, så antar att jag inte är det men är rätt säker på att jag har IBS i så fall.
När jag bytt ut min mjölk till laktosfri mjölk så har jag märkt att det blivit bättre, likaså om jag skippar vanlig glass.
Får dock också ont i magen av vissa maträtter, tex något som jag gillar att äta är "Penne Rosse Piccanti" kan hitta den här:
https://www.felix.se/produkter/penne...piccanti-380g/ sådan Felix färdigmat som man stoppar i mikrån så är det klart, men kruxet att jag ALLTID får ont i magen efter denna.

Så jag har försökt lägga mig på den mest säkra vägen då jag inte orkar få dålig mage varje gång jag gör något som ska vara bra för kroppen.

Redan kört på Whey-100 jordgubb, kostade ca 30-40kr mer men det är okej så länge det skonar min mage.
En vän rekommendera kreatin men då det är mycket man måste ha koll på så tänkte jag att jag väntar med det då jag ändå inte kommer träna supermycket.
Okej. Ja, kreatin är också ett tillskott som är välstuderat och säkert att använda sig av (det är inte mycket att ha koll på heller direkt), men det är inga stora skillnader, du kommer fortfarande göra framsteg utan.
Citera
2018-03-21, 16:57
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Enligt läkare så är jag inte laktosintolerant, så antar att jag inte är det men är rätt säker på att jag har IBS i så fall.
När jag bytt ut min mjölk till laktosfri mjölk så har jag märkt att det blivit bättre, likaså om jag skippar vanlig glass.
Får dock också ont i magen av vissa maträtter, tex något som jag gillar att äta är "Penne Rosse Piccanti" kan hitta den här:
https://www.felix.se/produkter/penne...piccanti-380g/ sådan Felix färdigmat som man stoppar i mikrån så är det klart, men kruxet att jag ALLTID får ont i magen efter denna.

Så jag har försökt lägga mig på den mest säkra vägen då jag inte orkar få dålig mage varje gång jag gör något som ska vara bra för kroppen.

Redan kört på Whey-100 jordgubb, kostade ca 30-40kr mer men det är okej så länge det skonar min mage.
En vän rekommendera kreatin men då det är mycket man måste ha koll på så tänkte jag att jag väntar med det då jag ändå inte kommer träna supermycket.

Om du har ibs så håll dig helst till vanlig mat som du sj lagar till.
Personer med ibs (vad nu ibs egentligen är och beror på) får ofta problem med bla mejeriprodukter, vete, stark mat och vissa typer av kosttillskott (proteinpulver, kreatin, pwo's mm).
Ät endast sånt magen klarar av nu. Längre fram så kan du kanske börja äta sånt som du inte just nu klarar av.
Citera
2018-03-21, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Om du har ibs så håll dig helst till vanlig mat som du sj lagar till.
Personer med ibs (vad nu ibs egentligen är och beror på) får ofta problem med bla mejeriprodukter, vete, stark mat och vissa typer av kosttillskott (proteinpulver, kreatin, pwo's mm).
Ät endast sånt magen klarar av nu. Längre fram så kan du kanske börja äta sånt som du inte just nu klarar av.

Ok, men då jag redan köpt whey 100 så tänker jag i alla fall testa för att se ifall det blir någon påverkan... förhoppningsvis så blir det inte då det är till för laktos intoleranta.

Tack för svar btw!
Citera
2018-03-21, 19:30
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ok, men då jag redan köpt whey 100 så tänker jag i alla fall testa för att se ifall det blir någon påverkan... förhoppningsvis så blir det inte då det är till för laktos intoleranta.

Tack för svar btw!

Whey 100 är ett bättre alternativ om du är känslig för laktos helt klart.
Bara att köra på och se hur magen klarar det. En shake om dagen borde inte vara ngt problem iaf.
Citera
2018-03-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Whey 100 är ett bättre alternativ om du är känslig för laktos helt klart.
Bara att köra på och se hur magen klarar det. En shake om dagen borde inte vara ngt problem iaf.

Kan svara att det är ruskigt gott med lätt mjölk (laktosfri), inga problem med magen ännu!
Citera
2018-03-29, 12:53
Medlem
EliasAlucards avatar
Köper bara sojaproteinisolat, och märket varierar beroende på vilken sort jag vill ha. Mestadels är det Star Nutrition från Gymgrossisten, ibland Self Omninutrition från Proteinbolaget och ibland Bulk Powders egna sojaproteinisolat, den säljer de dock bara i neutral smak, vilket inte är så god men billigast i laget. Måste testa Svenskt Kosttillskott också, de säljer ett bra sojaproteinisolat under ett av deras egna märken (Core), men lite väl dyrt jämfört med Gymgrossisten. Gymgrossisten är annars billigast och godast av de smaksatta sojaproteinisolaten, så standard är 4 ng big buy. Kommer nog köpa Star Nutrition ärtproteinisolat framöver också, men eftersom ärtprotein har lägre PDCAAS än sojaprotein blir det nog bara att testa den, såvida den inte är jävligt god.

Ett annat sojaproteinisolat jag kommer att testa är Myprotein.
Citera
2018-03-29, 16:02
Medlem
clevercashews avatar
Väljer oftast MM Sports om jag ska ha proteinpulver, eftersom jag rent smakmässigt föredrar Body Science Whey 100 (framförallt blåbär och päronsplitt).

Gillar deras bars också så då kan man slänga med några såna när man ändå beställer. Då kommer man dessutom lätt upp i fraktfritt
Citera
2018-04-04, 21:35
Medlem
Svenskt Kosttillskott och proteinbolaget
Citera
2018-04-04, 21:45
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmostallion
Svenskt Kosttillskott och proteinbolaget
Håll koll på innehållsförteckningen bara, båda sidorna du nämner har produkter med "spikat" proteinpulver, Svenskt kosttillskott är värst av dom.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in