Citat:
Ursprungligen postat av
Paradoxumb
Enligt läkare så är jag inte laktosintolerant, så antar att jag inte är det men är rätt säker på att jag har IBS i så fall.
När jag bytt ut min mjölk till laktosfri mjölk så har jag märkt att det blivit bättre, likaså om jag skippar vanlig glass.
Får dock också ont i magen av vissa maträtter, tex något som jag gillar att äta är "Penne Rosse Piccanti" kan hitta den här:
https://www.felix.se/produkter/penne...piccanti-380g/ sådan Felix färdigmat som man stoppar i mikrån så är det klart, men kruxet att jag ALLTID får ont i magen efter denna.
Så jag har försökt lägga mig på den mest säkra vägen då jag inte orkar få dålig mage varje gång jag gör något som ska vara bra för kroppen.
Redan kört på Whey-100 jordgubb, kostade ca 30-40kr mer men det är okej så länge det skonar min mage.
En vän rekommendera kreatin men då det är mycket man måste ha koll på så tänkte jag att jag väntar med det då jag ändå inte kommer träna supermycket.
Om du har ibs så håll dig helst till vanlig mat som du sj lagar till.
Personer med ibs (vad nu ibs egentligen är och beror på) får ofta problem med bla mejeriprodukter, vete, stark mat och vissa typer av kosttillskott (proteinpulver, kreatin, pwo's mm).
Ät endast sånt magen klarar av nu. Längre fram så kan du kanske börja äta sånt som du inte just nu klarar av.