2011-11-19, 19:42
Medlem
BaldiNs avatar
MMsports eller Gymvaruhuset, GG har jag dissat totalt senaste åren.
Citera
2011-11-19, 19:52
Medlem
Gymmes avatar
Köpte tidigare från GG men slutade med det efter att skvaller om dem.

Beställer från bodybuilding.com, frakten är dyr men beställer man ett gäng så är det så billigt som det kan bli!
Citera
2011-11-20, 17:02
Medlem
J.J.s avatar
Gymgrossisten, tycker det är billigt och snabba leveranser.
Citera
2011-11-20, 18:54
Medlem
BaldiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Köpte tidigare från GG men slutade med det efter att skvaller om dem.

Beställer från bodybuilding.com, frakten är dyr men beställer man ett gäng så är det så billigt som det kan bli!

Kollade runt lite på sidan och det var ju verkligen lååång från "så billigt som det kan bli!"
Citera
2018-03-20, 22:06
Medlem
Hej, vet att jag gräver upp denna tråd lite men tänker att det är precis det jag ville fråga så det gör väl inte att det bumpas då det fortfarande är en aktiv fråga (i alla fall nu)

Så, ja var köper ni ert proteinpulver idag? Billigt, bra, kvalité, smak, kvantitet.

Uppskattas!
Citera
2018-03-20, 22:10
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxumb
Hej, vet att jag gräver upp denna tråd lite men tänker att det är precis det jag ville fråga så det gör väl inte att det bumpas då det fortfarande är en aktiv fråga (i alla fall nu)

Så, ja var köper ni ert proteinpulver idag? Billigt, bra, kvalité, smak, kvantitet.

Uppskattas!
Antingen gymgrossisten eller myprotein, oftast när det är rabatter/kampanjer, vilket det i princip är dagligen på myprotein. På gymgrossisten köper jag star nutrition whey-80 och på myprotein är det impact whey.
Citera
2018-03-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Antingen gymgrossisten eller myprotein, oftast när det är rabatter/kampanjer, vilket det i princip är dagligen på myprotein. På gymgrossisten köper jag star nutrition whey-80 och på myprotein är det impact whey.

Precis hittade den, frågan är nu vad för smak då det finns extremt många för just den sorten:
https://www.gymgrossisten.com/whey-80?p=22
Citera
2018-03-20, 22:49
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Precis hittade den, frågan är nu vad för smak då det finns extremt många för just den sorten:
https://www.gymgrossisten.com/whey-80?p=22

Jag personligen föredrar double rich chocolate och bananchoklad. Men smaken är som baken.
Senast redigerad av jpettersson1991 2018-03-20 kl. 22:51.
Citera
2018-03-20, 23:20
Medlem
Citat:
Jag personligen föredrar double rich chocolate och bananchoklad. Men smaken är som baken.

Såg att Whey 100 är bättre ifall man inte vill ta så mycket laktos med.
Finns inte lika många smaker där dock.
Citera
2018-03-20, 23:46
Bannlyst
star nutrition whey-80 !!

Om du väntar någon vecka. Så kommer samma med Stevia in. Ta vanilj. Mycket god!
Citera
2018-03-21, 10:55
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Såg att Whey 100 är bättre ifall man inte vill ta så mycket laktos med.
Finns inte lika många smaker där dock.

Är du laktosintolerant? Annars behöver du inte undvika laktos, det är inget farligt, ett koncentrat (whey-80) tenderar dessutom att smaka bättre än isolat. Om du nu är laktosintolerant men inte vill betala för ett isolat (whey-100) så har MMsports tillsatt laktas, det enzym som bryter ned laktosen och även det som finns i laktosfri mjölk. Smaken kan jag inte uttala mig om dock.

https://www.mmsports.se/Kosttillskot...SABEgKDEvD_BwE
Citera
2018-03-21, 16:11
Medlem
Citat:
Är du laktosintolerant? Annars behöver du inte undvika laktos, det är inget farligt, ett koncentrat (whey-80) tenderar dessutom att smaka bättre än isolat. Om du nu är laktosintolerant men inte vill betala för ett isolat (whey-100) så har MMsports tillsatt laktas, det enzym som bryter ned laktosen och även det som finns i laktosfri mjölk. Smaken kan jag inte uttala mig om dock.

https://www.mmsports.se/Kosttillskot...SABEgKDEvD_BwE

Enligt läkare så är jag inte laktosintolerant, så antar att jag inte är det men är rätt säker på att jag har IBS i så fall.
När jag bytt ut min mjölk till laktosfri mjölk så har jag märkt att det blivit bättre, likaså om jag skippar vanlig glass.
Får dock också ont i magen av vissa maträtter, tex något som jag gillar att äta är "Penne Rosse Piccanti" kan hitta den här:
https://www.felix.se/produkter/penne...piccanti-380g/ sådan Felix färdigmat som man stoppar i mikrån så är det klart, men kruxet att jag ALLTID får ont i magen efter denna.

Så jag har försökt lägga mig på den mest säkra vägen då jag inte orkar få dålig mage varje gång jag gör något som ska vara bra för kroppen.

Redan kört på Whey-100 jordgubb, kostade ca 30-40kr mer men det är okej så länge det skonar min mage.
En vän rekommendera kreatin men då det är mycket man måste ha koll på så tänkte jag att jag väntar med det då jag ändå inte kommer träna supermycket.
Senast redigerad av Paradoxumb 2018-03-21 kl. 16:12. Anledning: tillagd länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in