Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-03, 20:53
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cash
De fuskar ju. De får lägga sina skidor bäst till för att komma iväg först. Svårt för andra bra åkare att slå dem.

Dom står ju i första led tillsammans med många andra, sen är det ju en plojtävling och jag antar det max är en av de 500 startandes som är sponsrad av Red Bull.. Det är duktiga åkare i toppen oavsett så ingen duvunge skulle vinna. Hans är ju ändå fd världcupsåkare i störtlopp även om han inte tillhörde absoluta toppen.
Citera
2018-04-03, 22:17
Medlem
Deras skidor låg jämsides med flera andra, dom var inte först fram till skidorna eller först iväg heller, sen vann dom med typ 10-12 sekunder, det är riktigt mycket i sammanhanget. Imponerande också hur Jon jagade ifatt Hans.
Citera
2018-04-04, 11:05
Medlem
.Anonymouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
En stor grej är också hans oförmåga att kunna uttrycka sig vuxet på engelska. Det är svårt att få något vidare innehåll (speciellt om han jämför med Casey) när man inte kan uttrycka sig bra. Han skulle kunna göra intressanta videos där han träffar andra kändisar som han snackar med eller bara diskuterar kanske någon ide. Ideer som du har varit inne på. Men hans verbala förmåga sträcker sig till ”Yeah, 100%, Cool, wish I could make more of this, always nice to say good morning

Haha skrattade högt där. Instämmer vad någon skrev ovan om att det vore kul att se mer och få större inblick i hans projekt istället för att bara se den färdiga produkten. Som G wagon exempelvis, filma lite när ändringar görs mer kontinuerligt osv.

Jon borde även bli bättre på att få ett mer seriöst snack, om inte, ge andra en mer seriös bild av sig själv, som sagt ovan är engelskan grovt begränsad till ”skidtermerna” när nått är häftigt osv.

Någon som vet mer ang lägenhetsköp i Monaco? Blir det större boende eller inte?

Nämner det igen att jag saknar Marcus (norrmannen) som filmare/sidekick. Han kändes mer seriös men ändå förmå sig att ha humor. Börjar bli lite less på Benjis eviga ”woooow” ”oh my god” osv. Samt kan båda sluta vara så anti alkohol. Blir lite löjligt.
Citera
2018-04-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Haha skrattade högt där. Instämmer vad någon skrev ovan om att det vore kul att se mer och få större inblick i hans projekt istället för att bara se den färdiga produkten. Som G wagon exempelvis, filma lite när ändringar görs mer kontinuerligt osv.

Jon borde även bli bättre på att få ett mer seriöst snack, om inte, ge andra en mer seriös bild av sig själv, som sagt ovan är engelskan grovt begränsad till ”skidtermerna” när nått är häftigt osv.

Nämner det igen att jag saknar Marcus (norrmannen) som filmare/sidekick. Han kändes mer seriös men ändå förmå sig att ha humor. Börjar bli lite less på Benjis eviga ”woooow” ”oh my god” osv. Samt kan båda sluta vara så anti alkohol. Blir lite löjligt.

En sketen tvåa utan utsikt kostar 15-20 milj i Monaco, så det är knappast aktuellt.. De allra flesta hyr i Monaco, även folk med betydligt större kassa än Jon.

Jon har väl börjat dricka ngt glas skumpa här o där på sista tiden.. Upplever det som att det var mer anti-dricka förut.
Citera
2018-04-04, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thundergod
En sketen tvåa utan utsikt kostar 15-20 milj i Monaco, så det är knappast aktuellt.. De allra flesta hyr i Monaco, även folk med betydligt större kassa än Jon.

Jon har väl börjat dricka ngt glas skumpa här o där på sista tiden.. Upplever det som att det var mer anti-dricka förut.

Varför satsa på Monaco ? De har ju huset i Spanien. Jon är skriven i Monaco av ett enda skäl som alla känner till.
Citera
2018-04-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Varför satsa på Monaco ? De har ju huset i Spanien. Jon är skriven i Monaco av ett enda skäl som alla känner till.

Ja, men är du Monaco resident så finns det en del krav att uppfylla. Bla att man måste vara där ett visst antal dagar per år, som det är upp till en själv att bevisa att man uppfyller. Temporär resident som man kan vara i max 9 år så måste du vara där 3 mån per år. Permanent resident (som jag antar Jon är), så måste du vara där 6 mån + 1 dag per år. Då kanske man vill ha något större än en etta. Du kan inte hyra en lgh där och aldrig vara där. Då blir du utslängd och förlorar skattefördelarna.
Senast redigerad av thundergod 2018-04-04 kl. 16:22.
Citera
2018-04-04, 16:41
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous

De brukar återkomma till att läget på deras nuvarande lägenhet är så pass bra att det inte känns värt att byta, as far as i know...

Jag har aldrig gillat fransosen.
Citera
2018-04-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thundergod
Ja, men är du Monaco resident så finns det en del krav att uppfylla. Bla att man måste vara där ett visst antal dagar per år, som det är upp till en själv att bevisa att man uppfyller. Temporär resident som man kan vara i max 9 år så måste du vara där 3 mån per år. Permanent resident (som jag antar Jon är), så måste du vara där 6 mån + 1 dag per år. Då kanske man vill ha något större än en etta. Du kan inte hyra en lgh där och aldrig vara där. Då blir du utslängd och förlorar skattefördelarna.

Jon är nog temporär. Nu håller jag såklart inte räkningen men tycker inte de är i Monaco speciellt ofta, och jag har följt dem länge i sociala kanaler. Lite kul när de försäger sig ibland och pratar om Spanien som deras hem, sen hostar Janni till och ger Jon blicken och då kommer rättningen att de bor i Monaco men har sommarhus i Spanien......haha...jo tjeeeena.
Citera
2018-04-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Jon är nog temporär. Nu håller jag såklart inte räkningen men tycker inte de är i Monaco speciellt ofta, och jag har följt dem länge i sociala kanaler. Lite kul när de försäger sig ibland och pratar om Spanien som deras hem, sen hostar Janni till och ger Jon blicken och då kommer rättningen att de bor i Monaco men har sommarhus i Spanien......haha...jo tjeeeena.

Det har nog mycket att göra med att är han i Spanien mer än 183 dagar per år så blir han skattskyldig där. Svårt att bevisa för myndigheterna och ofta kan man vara där många år utan upptäckt. Men en offentlig person med stora inkomster bör nog passa sig lite..
Citera
2018-04-10, 23:09
Medlem
dovAkins avatar
Mclaren på G verkar det som.
Citera
2018-04-11, 11:08
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Mclaren på G verkar det som.

Japp, ännu en läcker bil som kommer förstöras. Var kommer alla pengar ifrån? Han måste ju ha lagt en hel del pengar på både G-wagon, Audin och nu en helt ny Mclaren...
Citera
2018-04-11, 11:34
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Lika bra att han håller på så länge det går. Om fem år vet ingen vem Jon Olsson är. Om tio dyker han upp som en ny Nalle Knutsson i någon risig dokusåpa.

Haha, lite fel?

Postat: 2011-11-29, 09:44
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in