Citat:
Ursprungligen postat av
DjILY
Nä, jag har funderat på det också. Någon hade snutnäsa, helt klart. Att han skulle bli misstänkt rätt fort förstår jag, men han fick ju inte ens komma hem emellan och jag får intrycket av att polisen förstod att något var väldigt fel väldigt tidigt. Tidigare än oss normala på FB iaf. Detta fall är unikt på många sätt, inte minst därför att all typ av återhållsamhet och förnuftsmässiga förklaringar har visat sig totalt fel. I stället var det knäpp-klientelet som *alltid* pratar om styckmord, våldtäkt och psykopati så fort en händelse uppmärksammas utan att vi ännu vet ett skvatt, som hade sin dag i solen.
Så du tror att polisen redan hade information som gjorde dom misstänkssamma?
Föreställ dig att samma sak hade hänt i Sverige. Ingen kropp en olycka med en ubåt, Madsens förklaring att han släppte av henne tidigare. Hade detta lett till att personen
grips och sedan häktas av domstol?! Nej det tror jag inte utan att i Sverige hade åklagaren eller polisen släppt Madsen efter några timmar och hade man dragit det för domstol så hade han antagligen inte blivit häktad.
Jag vet ingenting om rättsväsendet i DK men fan vad snabbt och skarpt agerat i detta fallet!!!!
(Kommer förresten ihåg en sak för många år sedan. Att man får längre straff i Danmark om man ljuger under förundersökningen och så är det ju inte alls i Sverige)