2018-04-04, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Bäst för alla vore det väl om han tog livet av sig efter avslag i högsta instans och efter det att forskare från olika discipliner fått möjlighet att studera honom. Aktiv dödshjälp är på gång i Danmark.

Ja Madsen har byggt färdigt, han är ingen bra ambassadör för Jorden vid ett besök på Mars.
"-Tyvärr du får leka med lego i en sluten bunker
tills du ruttnar bort!"
De va de!
Så hör man ståldörrarnas metalliska klickande av låset som ekar i kuverten.
Citera
2018-04-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Har svårt att tro det räcker, det kostade ca 4000kr dygnet 1992 så det borde gått upp i pris.
Det här är specialfängelser, rymningsäkra till 99,999%
Det beror säkert på hur man räknar.

Tja, jag plockade bara ut en random sida:

https://www.kriminalvarden.se/om-kriminalvarden/kriminalvardens-organisation-ekonomi-och-miljoarbete/ekonomi-och-planering/
Citera
2018-04-04, 15:21
Medlem
Retsformanden meddeler også, at der efter retsmødets egentlige ophør vil ske en drøftelse med forsvarer og anklager om, hvorvidt der skal føres et sidste vidne. Der er tale om personfølsomme oplysninger, og derfor skal pressen ikke være til stede.

Hvad med Pm's ekskone? Er hun ikke den sidste, som mangler- eller skal hun ikke det alligevel?
Det ved vi først i morgen. Dommeren har netop meddelt, at hun gerne ville drøfte netop dette vidne med forsvar og anklager, når retsmødet er slut.

Usch hon mår nog inte så bra S...
Citera
2018-04-04, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag har för mig att någon postare skrivit om att något historiskt hänt den 10e?

Den 10e augusti räknas som ett speciellt datum i djävulsdyrkarkretsar, men även gällande detta:

http://www.katolskakyrkan.se/katolska-kyrkan-i-varlden/helgon/helgonkalender/augusti/10-augusti

OT: Har för mig att även arbogakvinnans föräldrar överfölls 10e augusti...

...men jag tror inte datum har någon som helst betydelse.
Senast redigerad av zilvereko 2018-04-04 kl. 15:30.
Citera
2018-04-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Den 10e augusti räknas som ett speciellt datum i djävulsdyrkarkretsar, men även gällande detta:

http://www.katolskakyrkan.se/katolska-kyrkan-i-varlden/helgon/helgonkalender/augusti/10-augusti

Nä, det var väl den tredje augusti? Eller möjligen den 5:e.
Citera
2018-04-04, 15:28
Medlem
Xgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
PM förefaller vara en ytlig sjöman, som fulseglar, snubblar på däck osv. Nautilus var nog avsedd för annat än vetenskapliga äventyr, ja.

Känns även som att namnet Nautilus användes som en "double entendre".
Citera
2018-04-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

...men jag tror inte datum har någon som helst betydelse.

Tror inte heller San Laurentius hade någon betydelse för Madsens brott. Den katolska kalendern har minst ett helgon per dag och i stort sett alla led martyrdöden på olika hemska sätt!
Citera
2018-04-04, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Tja, jag plockade bara ut en random sida:

https://www.kriminalvarden.se/om-kriminalvarden/kriminalvardens-organisation-ekonomi-och-miljoarbete/ekonomi-och-planering/

14700kr per dygn i högsäkerhetsfängelse per fånge! 5 miljoner och 365500 tusen om året.
Här ligger nog närmare sanningen:
http://www.dagensjuridik.se/2017/01/14-700-kronor-dag-och-fange-sex-av-tio-platser-tomma-pa-hogsakerhetsfangelserna
Citera
2018-04-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
14700kr per dygn i högsäkerhetsfängelse per fånge! 5 miljoner och 365500 tusen om året.
Här ligger nog närmare sanningen:
http://www.dagensjuridik.se/2017/01/14-700-kronor-dag-och-fange-sex-av-tio-platser-tomma-pa-hogsakerhetsfangelserna
Ok - då sökte jag inte tillräckligt noga. Uppenbarligen gällde min uppgift "vanligt" fängelse. Så skillnaden är stor när man ser till var de hamnar.
Citera
2018-04-04, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Ok - då sökte jag inte tillräckligt noga. Uppenbarligen gällde min uppgift "vanligt" fängelse. Så skillnaden är stor när man ser till var de hamnar.

Jo dom skyddas mer än straffas för många miljoner, bara detta mord har inte endast tagit livet av en ung kvinna.
Räknar man ut vad detta kalas kostar är det snart tre sifriga miljoner kronor plus att det finns en hel del som inspireras till framtida bestialiska mord.
Bäst vore om han fick en 50 Caliber Browning kula i skallbenet rätt ner i periskopet så fort han nådde ytan.
Ibland är ju en "Dirty Harry" ett förträffligt bra avslut.
Citera
2018-04-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nä, jag har funderat på det också. Någon hade snutnäsa, helt klart. Att han skulle bli misstänkt rätt fort förstår jag, men han fick ju inte ens komma hem emellan och jag får intrycket av att polisen förstod att något var väldigt fel väldigt tidigt. Tidigare än oss normala på FB iaf. Detta fall är unikt på många sätt, inte minst därför att all typ av återhållsamhet och förnuftsmässiga förklaringar har visat sig totalt fel. I stället var det knäpp-klientelet som *alltid* pratar om styckmord, våldtäkt och psykopati så fort en händelse uppmärksammas utan att vi ännu vet ett skvatt, som hade sin dag i solen.
Så du tror att polisen redan hade information som gjorde dom misstänkssamma?

Föreställ dig att samma sak hade hänt i Sverige. Ingen kropp en olycka med en ubåt, Madsens förklaring att han släppte av henne tidigare. Hade detta lett till att personen grips och sedan häktas av domstol?! Nej det tror jag inte utan att i Sverige hade åklagaren eller polisen släppt Madsen efter några timmar och hade man dragit det för domstol så hade han antagligen inte blivit häktad.

Jag vet ingenting om rättsväsendet i DK men fan vad snabbt och skarpt agerat i detta fallet!!!!

(Kommer förresten ihåg en sak för många år sedan. Att man får längre straff i Danmark om man ljuger under förundersökningen och så är det ju inte alls i Sverige)
Citera
2018-04-04, 15:52
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Retsformanden meddeler også, at der efter retsmødets egentlige ophør vil ske en drøftelse med forsvarer og anklager om, hvorvidt der skal føres et sidste vidne. Der er tale om personfølsomme oplysninger, og derfor skal pressen ikke være til stede.

Hvad med Pm's ekskone? Er hun ikke den sidste, som mangler- eller skal hun ikke det alligevel?
Det ved vi først i morgen. Dommeren har netop meddelt, at hun gerne ville drøfte netop dette vidne med forsvar og anklager, når retsmødet er slut.

Usch hon mår nog inte så bra S...

Känns säkert hemskt slitigt att ta steget o ställa sig därframme. Det värsta sveket liksom inför Madsen, ser det som tydligt tecken att hon är rädd.

Det har suttit en kvinna alla dagar på hans åhörarplats, vem är det?
Kan väl inte vara Sirid, eftersom hon är kallad som vittne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in