Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Är man 44 år och har hjärtflimmer och ändå fortsätter pressa sig så står det inte rätt till, någonstans. Självklart handlar detta om att medicinering möjliggör det mesta, man medicinerar för att orka mer, man medicinerar för att man blir sjuk av att man tränar över sin kapacitet och man medicinerar för att ta bort biverkningar från de mediciner man tar osv osv.
Tycker du detta är något man ska blunda för pga av det inte är emot något regelverk?
Jag bad
Bezos48 att förklara ett i mitt tycke otydligt inlägg och inget annat. Jag har knappast uttryckt en åsikt om något, när jag inte ens visste vad kritiken handlade om. Ska jag vara ärlig så vet jag fortfarande inte vad det är du/ni egentligen kritiserar. Var ligger ansvaret för att det
"inte står rätt till någonstans" och skulle du kunna utveckla lite vad du menar - utöver att allt är åt helvete?
Några förslag på frågor att diskutera:
Tränar dagens elitidrottare på ett sätt som är skadligt för hälsan?
Har ledare och tränare bidragit till att skapa en ohälsosam tränings- och tävlingskultur?
Lyssnar inte de aktiva på läkarnas rekommendationer?
Skriver läkarna ut mediciner de inte borde skriva ut?
Bör det internationella regelverket göras striktare, vad gäller användning av vissa mediciner?
Avslutar inte de aktiva elitsatsningen i tid?