2018-04-04, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är intressant att kolla på finliret han sysslar med.
Det är en annan del som intresserar mig och det är just vad även reportern noterar retroaktivt - att han använder analogi.
Han ORKAR inte låta bli att läcka delar kring sin inre värld vilket i sig är identiskt samma beteende som år 2014 (vision om att göra nåt kriminellt brott) och jag ser det på bloggen i hans egen text.

Förutom detta finns fenomenet att hänga upp berättelser på delar av sanningshalt (i stora drag) för att lättare kunna ljuga kring ett händelseförlopp.

Backar man tillbaka att han med förkärlek läcker visst material kan man försöka extrahera vissa specifika meningar.
Vad jag alltså menar är hur arroganta sexualsadistiska psykopater beter sig om de så heter Rader, Bundy eller PM.
Allt faller tillbaka på grandiositet, att de skryter och kan inte låta bli självhävdelse. Talar i gåtor och driver gäck - och njuter.
PM pratar alltså underfundigt, sublimt, dubbelbottnat.

Meningen när han säger att Kim hade typ time of her life innan hon dör är dubbelbottnad.
Hon mådde säkert bra som helt ovetande (sant), han skryter samtidigt om hur utomordentligt trevligt sällskap han var (grandios) - men sen lär hon haft ett veritabelt helvete. Där stoppar meningen.

Den här meningen kan hinta om att hon ventilerat viss oro inför dyket och det vore inte omöjligt om han "skämtsamt" dikterat vad hon kan skriva:
"Im still alive btw".
"But going down now".

Innan avfärd har han nån märkligt procedur för sig (förutom att packa mördarkit och kanske fixa med spännremmar) - se mening vad han säger till Nautilus:
" Peter Madsen forklarede, at han tog fem minutter for sig selv på ubåden, inden Kim Wall kunne komme ned i den.
– Havde du noget, som du skulle forberede?
– Jeg plejede at sige, at Nautilus skulle tage en dyb indånding, inden den skulle ud og sejle, siger Peter Madsen."

Det finns fler exempel.

Tack igen, för utmärkt analys.

Jag förstår precis vad du menar, och jag håller med dig. Det går att jämföra Madsen med liknande brottslingar och se att Madsen åxo frossar i det han gjort, liksom umgås subtilt med sitt brott, i efterhand.

Han retas, leker och eggar sig själv.

Det är ju inte kul att ha ihjäl nån om man inte får meddela sig lite, lite grann med omvärlden.

Det är en del av spelet.

Vidrigt är det, bortom allt förstånd.
Citera
2018-04-04, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Jag förstår inte meningen med sexualsadism om personen inte onanerar eller våldtar så han får utlösning.

Kan någon förklara
Det är ingen annan frisk person som begriper det heller, så var glad för det! Tydligen så är penetrering med drulen inte högst på agendan för dylika galningar, utan föremål är grejen. Madsen kan ju ha onanerat samtidigt. Man har ju enligt uppgift hittat sperma på/i hans egna kläder.
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Är det förresten bara jag som är både förvånad och imponerad över att polisen i grep han direkt?! Från början var det ju en kändis med raketer och ubåtar som anmäldes som försvunnen och ubåten sjönk.

Vem skulle tänka att han kanske mördat henne i en ubåt?! Bra jobbat av polisen!!!
Nä, jag har funderat på det också. Någon hade snutnäsa, helt klart. Att han skulle bli misstänkt rätt fort förstår jag, men han fick ju inte ens komma hem emellan och jag får intrycket av att polisen förstod att något var väldigt fel väldigt tidigt. Tidigare än oss normala på FB iaf. Detta fall är unikt på många sätt, inte minst därför att all typ av återhållsamhet och förnuftsmässiga förklaringar har visat sig totalt fel. I stället var det knäpp-klientelet som *alltid* pratar om styckmord, våldtäkt och psykopati så fort en händelse uppmärksammas utan att vi ännu vet ett skvatt, som hade sin dag i solen.
Citera
2018-04-04, 05:03
Medlem
Citat:
DD tror inte på att Kim kunde höras bakom stängd lucka och motorn igång, men PM vidfasthåller att han hörde henne ropa:

"Ubådsekspert og orlogskaptajn ved Søværnet, Ditte Dyreborg, har tidligere i dag sagt, at hun ikke tror på, at Peter Madsen kunne høre Kim Wall råbe fra ubåden, mens han var på dækket, og motorerne kørte.
Peter Madsen er imidlertid uenig.
"Jeg kunne høre hende kalde", gentager han." live dr

De kommer upp i ytläge efter 23.05 och han har med inlevelse beskrivit att det är mycket förfärligt att höra hennes rop i nöd:

"Jeg løber op i tårnet og prøver den luge, men det kan jeg ikke. Jeg kan høre, at Kim kalder dernede fra. Det er ikke rart."
"– Jeg har hørt hende kalde dernede fra. Det er meget forfærdeligt at høre, at hun er nød, og jeg ikke kan komme ned til hende, siger ubådsbyggeren."

Plockar man bort fablerna med den fastlåsta luckan och om Kim är fastbunden nere i mässen så lär han höra hennes förfärliga ropande uppe i tornet.
Hans sms som skickas i samma veva passar bättre in på sexualsadistisk njutning.

"- "Jag är på lite äventyr med Nautilus. Har det bra. Seglar vindstilla i månsken (..)"

Huruvida det går att ropa till nån som är inuti ubåten, går ju att undersöka på tio min. Ubåten är ännu inte skrotad, och det är bara att experimentera med den.

Madsen ljuger såklart, men det skadar ju inte att testa hans lögn irl.
Citera
2018-04-04, 05:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Det är ingen annan frisk person som begriper det heller, så var glad för det! Tydligen så är penetrering med drulen inte högst på agendan för dylika galningar, utan föremål är grejen. Madsen kan ju ha onanerat samtidigt. Man har ju enligt uppgift hittat sperma på/i hans egna kläder.
Nä, jag har funderat på det också. Någon hade snutnäsa, helt klart. Att han skulle bli misstänkt rätt fort förstår jag, men han fick ju inte ens komma hem emellan och jag får intrycket av att polisen förstod att något var väldigt fel väldigt tidigt. Tidigare än oss normala på FB iaf. Detta fall är unikt på många sätt, inte minst därför att all typ av återhållsamhet och förnuftsmässiga förklaringar har visat sig totalt fel. I stället var det knäpp-klientelet som *alltid* pratar om styckmord, våldtäkt och psykopati så fort en händelse uppmärksammas utan att vi ännu vet ett skvatt, som hade sin dag i solen.
Gårdagens expertvittne hade ju sagt till polisen i ett mycket tidigt skede att det verkade vara en medveten sänkning av ubåten.
Det fick väl polisen att bli misstänksamma direkt.
Citera
2018-04-04, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Gårdagens expertvittne hade ju sagt till polisen i ett mycket tidigt skede att det verkade vara en medveten sänkning av ubåten.
Det fick väl polisen att bli misstänksamma direkt.
Aha. Missade gårdagens rättegång. Vittne ombord på båten som fiskade upp Madsen? Eller hur fick de uppfattningen om att sänkningen var medveten (att de nog konstaterade att så var fallet efter att de fiskat upp ubåten betvivlar jag inte, men det gick ju många timmar tills dess)?
Citera
2018-04-04, 05:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Aha. Missade gårdagens rättegång. Vittne ombord på båten som fiskade upp Madsen? Eller hur fick de uppfattningen om att sänkningen var medveten (att de nog konstaterade att så var fallet efter att de fiskat upp ubåten betvivlar jag inte, men det gick ju många timmar tills dess)?
Nej örlogskaptenen som sa att en ubåt som havererar inte sjunker på samma sätt som vid ett planerat dyk, vilket den här gjorde. Hon blev inkopplad redan när ubåten saknades vad jag förstod.
Senast redigerad av TaxenSixten 2018-04-04 kl. 06:20.
Citera
2018-04-04, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Hehe, bra skrivet! Låter som en perfekt beskrivning av honom.
Men nu, lite inträngd med bevis, indicier och experter som sänker honom, noggrannt kontrollerad blir han också, från flera håll. Dessutom har han en kvinnlig advokat som VÄSER åt honom att hålla käften. Stackars, stackars Raket-Madsen, tänker han moloket. Hur ska detta sluta?
Ja ÅK är nog huvudfienden och Ditte D nu snäppet under.
När han väl döms till förvaring, vilket känns ganska självklart, blir den väsande, dominerande Bettina också en fiende tro? Fan vet. Och med det menar jag Madsen.

Citat:
DD tror inte på att Kim kunde höras bakom stängd lucka och motorn igång, men PM vidfasthåller att han hörde henne ropa:

"Ubådsekspert og orlogskaptajn ved Søværnet, Ditte Dyreborg, har tidligere i dag sagt, at hun ikke tror på, at Peter Madsen kunne høre Kim Wall råbe fra ubåden, mens han var på dækket, og motorerne kørte.
Peter Madsen er imidlertid uenig.
"Jeg kunne høre hende kalde", gentager han." live dr

De kommer upp i ytläge efter 23.05 och han har med inlevelse beskrivit att det är mycket förfärligt att höra hennes rop i nöd:

"Jeg løber op i tårnet og prøver den luge, men det kan jeg ikke. Jeg kan høre, at Kim kalder dernede fra. Det er ikke rart."
"– Jeg har hørt hende kalde dernede fra. Det er meget forfærdeligt at høre, at hun er nød, og jeg ikke kan komme ned til hende, siger ubådsbyggeren."

Plockar man bort fablerna med den fastlåsta luckan och om Kim är fastbunden nere i mässen så lär han höra hennes förfärliga ropande uppe i tornet.
Hans sms som skickas i samma veva passar bättre in på sexualsadistisk njutning.

"- "Jag är på lite äventyr med Nautilus. Har det bra. Seglar vindstilla i månsken (..)"
Han kunde inte ringt ner till henne då? Ingen täckning kanske...det är ju sånt skitsnack från den onde skärgårdsdoktoren.
Citera
2018-04-04, 05:39
Medlem
Citat:
delvis pga att ubåtsexpeeten var direkt på plats och sa att hen ansåg den sänkts med vilje. Misstänkt!
Citera
2018-04-04, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
delvis pga att ubåtsexpeeten var direkt på plats och sa att hen ansåg den sänkts med vilje. Misstänkt!
Ja, han var inkopplad tidigt, men vad är "på plats"? Han var väl inte ombord på den räddande båten, utan måste ju fått förloppet beskrivet för sig av vittnen eller Madsen?
Citera
2018-04-04, 05:46
Medlem
Citat:
Ja, han var inkopplad tidigt, men vad är "på plats"? Han var väl inte ombord på den räddande båten, utan måste ju fått förloppet beskrivet för sig av vittnen eller Madsen?
Jag läste att han var på plats i hamnen där Madsen kom i land. Och således pratade med polisen och blev avhörd. Inte på ubåten-förstås.
Citera
2018-04-04, 06:07
Medlem
Att PM har förlorat friheten för alltid verkar rimligt att anta, och de som sett till att det blir så, bör vara glada av egoistiska skäl.

En person av PM:s typ kan vara extremt långsint, och fysiska hämndaktioner och trakasserier kan inte uteslutas, om PM blir fri.

Varje person som PM betraktar som fiende har nog tänkt över sin situation noga.

Finns inget värre än en aspie som blivit osams med hela världen...
Citera
2018-04-04, 06:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Nej, det tror jag verkligen INTE! PM var gränsöverskridande, han hade sex med såväl kvinnor som män och ville hela tiden prova nya saker och överskrida nya gränser. Jag tror snarare tvärtom att PM blev eld och lågor att få ha sex med Ditte just av denna anledning, och snarare i så fall att PM blev upprörd över ännu ett avvisande.

Ditte hade ju sablat ner hans älskade Freya. Du menar att han skulle ha velat straffknulla henne för det..?

Man märker att hon är arg på M, bara det att hon kallar Nautilus för en tvålkopp, inför rätten... inte ens där kan hon avhålla sig från att vara personligt elak. oprofessionellt. Det var någon annan sådan snäsa också som jag inte minns nu, men jag ska läsa igenom det igen när jag får tid.

Nej, det vi ser här är ett fall av jäv. Det måste ha funnits någon annan ubåtsexpert i Danmark, eller annars utomlands, som de hade kunnat kalla in, någon som inte haft något som helst med M och hans ubåtar att göra tidigare. Jag förstår inte hur du inte ser, hur rättsosäkert det är..?
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-04 kl. 06:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in