2018-04-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Absolut, sjukt jobbigt att ens se det framför sig och sjukt jobbigt för åklagaren att behöva läsa upp dessa sju sidor med en psykopats uträknade scenarion ( var det t.o.m tre alternativ han gav?) med diverse olyckliga omständigheter och fel som gjorde "olyckan" möjlig. Riktigt äckligt och även mycket tidskrävande, då det är riktigt obehagliga, beräknande psykopatiska rökridåer.
Men, nu är det ändå gjort och det känns mycket tillfredsställande att Madsens lögner avslöjas och krossas. Härligt

Det var en grej i slutet som hände när Bettina ställde frågor till Madsen, när också åklagaren ville ställa en fråga. Vad Bettina då gör och säger avslöjar ju en hel del:
Åklagaren bryter in och konstaterar att det verkar som att Peter Madsen skiftar förklaringar, om vad som var fel med kompressorn. Då bryter i sin tur försvararen in och råder sin klient att inte svara.

(Fr Expr live)

Ja, Bettina verkar inse att Madsens långa, ostoppbara, förklaringar är förödande.
Citera
2018-04-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om rätt ska vara riktigt rätt, så föddes hon som intersexuell

Men oavsett så är "transa" inte rätt ordval, det är bara ett tillmäle från vilsna varelser som inte har något bättre att komma med, än att försöka förnedra allt och alla som inte går deras förlorade väg.
Hon föddes tvåkönad och hennes föräldrar bestämde sig snabbt för att hon var en pojke och lät henne genomgå kirurgi som väldigt liten. Tragiskt nog så var det så inställningen till tvåkönade bebisar var på den tiden. Idag väntar man klokt nog,tills tvåkönade barn är så stora att de själv kan upplysa om vad könstillhörighet de har. Och självklart har tvåkönade inget med "transa" att göra. PS Det måste ha varit en stor triumf för åklagarsidan idag! Med tanke på hur en skribent löpt amok över tangentbordet så att hens naglar rykt all världens väg i ilska och magsur förbittring. Ett mycket gott tecken!
Citera
2018-04-03, 23:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är det jag undrar? Borde väl rimligen vara försvarets främsta prio. Om inte försvaret hittat någon
som kan verifiera Madsens story så är det väl en god indikation på att den inte stämmer?

Ditte har tekniskt motbevisat PM's påstående. Tycker du inte att det räcker?
Citera
2018-04-03, 23:11
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Absolut, sjukt jobbigt att ens se det framför sig och sjukt jobbigt för åklagaren att behöva läsa upp dessa sju sidor med en psykopats uträknade scenarion ( var det t.o.m tre alternativ han gav?) med diverse olyckliga omständigheter och fel som gjorde "olyckan" möjlig. Riktigt äckligt och även mycket tidskrävande, då det är riktigt obehagliga, beräknande psykopatiska rökridåer.
Men, nu är det ändå gjort och det känns mycket tillfredsställande att Madsens lögner avslöjas och krossas. Härligt

Det var en grej i slutet som hände när Bettina ställde frågor till Madsen, när också åklagaren ville ställa en fråga. Vad Bettina då gör och säger avslöjar ju en hel del:
Åklagaren bryter in och konstaterar att det verkar som att Peter Madsen skiftar förklaringar, om vad som var fel med kompressorn. Då bryter i sin tur försvararen in och råder sin klient att inte svara.

(Fr Expr live)

Gah, ja fruktansvärt plågsamt att Jakob blev tvungen att läsa upp detta mördarfalsarium högt och även be Madsen att korrigera o kolla så han läste upp rätt. Kändes så orättfärdigt att ge honom detta narcissistiska utrymme så jag hoppade i träningskläderna o körde en repa på gymet istället. 💪🏽

Lyckligtvis resulterade ju det hela med att falsariet blev krympt ner till minsta molekyl av Dyreberg, och indirekt av att Betina gick in på detaljnivå med teoretikern vars enda uppgift blev att bekräfta att Madsen räknat rätt. Åkej, men han glömde aka utelämnade temperaturberäkningarna!

Och när Dyreberg sa att det inte skulle gå att ropa in genom plåtskorven så att den som befann sig därinne skulle höra, så kändes det extra bra att krossa detta megaego som gett sken av att "detcenda jag tänkte på var att Kim inte skulle behöva råka ut för detta hemska, mycket mycket plågsamma sätt att dö". Han hade öppnat en lucka som borde ha vägt över 500 kg, dvs 1/2 ton, sett Kim ligga därnere, med ena pupillen större än den andra, och när han klappade henne på kinden så var där ingen reaktion. Hon var f u l l s t ä n d i g t död.

Nej tack, nu var sista spiken satt denna dag, den viktigaste dagen för åklagare

Det sista du skriver - handlade väl om att åklagaren ställde aset mot väggen och undrade smått lakoniskt om det var så att han anpassade sina utsagor utifrån vittnesmålen, så pluspoäng även där.

Så nu har de sju sidorna med 3 versioner "gasing accident" nedplitade i häktet av Madsen förverkats och kan läggas till handlingarna. En särskild mapp får han för den, hans sista mapp ever som kommer sparas.
Det rättsliga kring förgiftningsolyckan kan därmed ses som klart, inga fler vittnesmål omkring detta nu väl? 😫

Klart och betalt. Så jävla gött.

Morgondagen kommer med RPU:n i mun. Ingen vacker historia.
Citera
2018-04-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja onekligen! Och på frågan varför så är svaret brutalt nog helt sant:

- Men hvorfor lyver du igen igen, spørger anklager Jakob Buch-Jepsen, som må afbryde Peter Madsen.

- Det har du spurgt om mange gange nu. Det har jeg gjort fordi jeg ikke ønskede at dele med verden den forfærdelige måde Kim Wall døde på, siger Peter Madsen.

Se samma förhör
Mycket intressant, PM påstår att han ljuger för att slippa säga hur ( gräslig) KWs död var. Men han kommer att säga det, det han anser var hennes död, innan rättegången är över, det är uppbäddat för det, men PM bestämmer när..
Citera
2018-04-03, 23:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ditte har tekniskt motbevisat PM's påstående. Tycker du inte att det räcker?
Naturligtvis tycker jag att det räcker. Men håll med om att det hade varit klädsamt om försvaret hade försökt
motbevisa Ditte? Min fråga var retoriskt ställd och jag räknar inte med att domstolen tar hänsyn till frånvaron av vittnen men bristen på experter som talar till Madsens fördel framstår plötsligt som extremt talande. Om
någon nu fortfarande tvivlar (vilket en del härinne gör).
Citera
2018-04-03, 23:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hon föddes tvåkönad och hennes föräldrar bestämde sig snabbt för att hon var en pojke och lät henne genomgå kirurgi som väldigt liten. Tragiskt nog så var det så inställningen till tvåkönade bebisar var på den tiden. Idag väntar man klokt nog,tills tvåkönade barn är så stora att de själv kan upplysa om vad könstillhörighet de har. Och självklart har tvåkönade inget med "transa" att göra. PS Det måste ha varit en stor triumf för åklagarsidan idag! Med tanke på hur en skribent löpt amok över tangentbordet så att hens naglar rykt all världens väg i ilska och magsur förbittring. Ett mycket gott tecken!
Fallet har lyfts till Amnesty som kritiserade Danmark i maj 2017:
http://livsstil.tv2.dk/samliv/2017-05-10-amnesty-kritiserer-danmark-i-ny-rapport-kvinde-levede-40-aar-som-mand-uden-at

Det var ingen fager berättelse detta... stackars människa.
Jösses så stereotypa diskussioner. Artikeln sägs härstamma ur Jyllandsposten från 2003:
http://www.thranesen.dk/ditte-dyreborg-20031015/
Citera
2018-04-03, 23:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Naturligtvis tycker jag att det räcker. Men håll med om att det hade varit klädsamt om försvaret hade försökt
motbevisa Ditte? Min fråga var retoriskt ställd och jag räknar inte med att domstolen tar hänsyn till frånvaron av vittnen men bristen på experter som talar till Madsens fördel framstår plötsligt som extremt talande. Om
någon nu fortfarande tvivlar (vilket en del härinne gör).

Såklart hade försvaret presenterat ett dylikt vittne, om de kunnat. Men vi vet ju varför de inte kan

De här inne som fortfarande tvivlar, kommer att fortsätta tvivla även efter att PM erkänt allt. Då kommer det att hävda att PM ändå är oskyldig och erkänner bara för att få ett mildare straff
Citera
2018-04-03, 23:19
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag läste EB's live-rapportering, och jag tyckte det var tydligt att de diskuterade detta, samt att Ditte låtit göra en teknisk undersökning av luften i tuberna och att denna luft inte innehåll några spår av dieselavgaser, vilket den skulle gjort om PM's utsaga varit sann, även om ubåten dykt ännu en gång.

Intressant vore om PM förklarade varför han cirkulerat luften i tuberna fyra gånger, när han bara dykt en gång. (Efter den påstådda dieselolyckan). Han ligger ju knappast och kör kompressorn i onödan, med allt vad det innebär, av oväsen, energiförbrukning osv.

Någon som vet vilken volym tuberna har, och vilket tryck de pumpas till?
Två stycken tuber à 50 liter som fylls till max 300 bar enligt https://ing.dk/artikel/grafik-video-33-ton-amatoerubaad-fik-lang-raekke-forbedringer-192030

Om kompressionen går så långsamt att den komprimerade luften hinner kylas till insugstemperatur (adiabatisk kompression) innebär det att det ryms 30 normal-m³ luft i tuberna, alltså luftvolym mätt vid atmosfärstryck och 0 ºC.
Citera
2018-04-03, 23:19
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag läste EB's live-rapportering, och jag tyckte det var tydligt att de diskuterade detta, samt att Ditte låtit göra en teknisk undersökning av luften i tuberna och att denna luft inte innehåll några spår av dieselavgaser, vilket den skulle gjort om PM's utsaga varit sann, även om ubåten dykt ännu en gång.

Intressant vore om PM förklarade varför han cirkulerat luften i tuberna fyra gånger, när han bara dykt en gång. (Efter den påstådda dieselolyckan). Han ligger ju knappast och kör kompressorn i onödan, med allt vad det innebär, av oväsen, energiförbrukning osv.

Någon som vet vilken volym tuberna har, och vilket tryck de pumpas till?

Två gånger 80liter, 200 Bar.
Citera
2018-04-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Fullständigt djävla skitsnack. Varför skriver du något så 100 % felaktigt? Jo, man kan mycket väl kvävas eller snarare förgiftas av dieselavgaser. De innehåller normalt avsevärt lägre CO-halt än avgaser från en ottomotor ("bensinmotor") utan katalysator men CO2-halten är ungefär densamma och när CO2-halten i luften man andas in närmar sig 10 % så är man död.

Nassarna använde både bensin- och dieselmotorer för att gasa ihjäl folk under kriget och tror du fortfarande att det är omöjligt så testa själv vetja.

Nu är ju både CO- och CO2-halten i vanlig frisk luft så låg att det hade varit lätt att upptäcka i trycktankarna även om luften hade omsatts någon gång efter att ha fyllts delvis med avgasbemängd luft.
Inte omöjligt med diesel, men det blir såsmåningom co2 förgiftning som du säger. Dock tar det tid i ett rum som innehåller vanlig luft från början, jag blev också mycket trött på co tjafset, för den gasen är inte i matchen vid dieselavgaser.
Citera
2018-04-03, 23:29
Medlem
Pandalina4s avatar
Varit upptagen i jobbet men reagerade på denna passou från expressen. Fick en förnimmelse innan att han sagt att Kim stängde av. Men så vart det tvärt sagt av honom upplevde jag. Eller? Vänder mig till er med teknik å maskin utbildning.

https://www.expressen.se/kvallsposten/vittnena-som-kan-avgora-peter-madsens-framtid/ utspelas sista timmen i rapporteringen.
Senast redigerad av Pandalina4 2018-04-03 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in