2018-04-03, 19:26
Medlem
Langnasas avatar
Antar TS inte är speciellt familjär med fåglar (som alltså har sitt ursprung från Dinosaurier).
Citera
2018-04-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Just det ja. Då borde dom ju inte ha varit ödlor med andra ord.

Precis, de var reptiler. Mer eller mindre förväxta fåglar utan flygförmåga.
Citera
2018-04-03, 20:23
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Precis, de var reptiler. Mer eller mindre förväxta fåglar utan flygförmåga.

Och då kommer ju den där frågan som ingen kan svara på:
Hur vet man att dom var reptiler?
Dom kanske var som strutsar eller pingviner.
Citera
2018-04-03, 20:41
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felfiol
Tänk en stegosaurus. Hur fan kunde hanen komma åt honan för penetrering när hon har en stor svans i vägen. Och även om den inte vore där skulle hanen aldrig kunna lägra henne pga tyngden.
Vidare har vi tyranosaurus. Fick honan böja sig framåt nästan som en människa för att ta emot kuk bakifrån. Känns minst sagt otroligt.
Om man bara sett bilder av skelett eller plastmodeller av dinosaurier, kan det vara svårt att fatta. Man kan inte se hur de kunde röra och vrida kroppen.

Det är fel att förväxla dinosaurier och deras moderna ättlingar fåglarna, med reptiler eller kräldjur, det är på 1800-talsnivå. Dinosaurier och fåglar har gemensamma förfäder bland reptilerna. Vi har gemensamma förfäder bland fiskarna, vi kommer alla från havet, inte sant ? (ironi)

Fåglar kan t.ex. vrida på gumpen, så att kloaköppningarna, som de delar med dinosaurierna, kan sättas ihop på ett sätt jag annars inte närmare kan beskriva. Man kan tänka sig att de lade sig ned för att underlätta parningen, de stora dinosaurierna. Studera fåglar som dock alltid kör med klättringsmetoden (för de är alltid lätta i kroppen), en under och en ovanpå, vertikalt, och omvridning av gumpen eller bakkroppen. Tekniskt sett skulle honan kunna sitta överst, men det sker aldrig såvitt jag vet och det är inte mitt fel för att jag är man.

Jag kan tänka mig att extremt stora dinosaurier kan ha parat sig bak mot bak, svansarna vinklade åt varsitt håll, svansarna liggande ungefär horisontellt, gumparna vridna 90°, så att allt passar ihop.

Om dinosaurier hade penis eller icke, det spelar nog ingen större roll rent teoretiskt, de flesta fåglar har det icke.

En medelstor hundtik, som en Schäfer, kommer ibland eller nästan alltid, lägga sig ned (givet att hon kan förstå den saken, och det gör hon i stort sett alltid), för att t.ex. en tax-hane skall kunna befrukta henne. Det är en omöjlighet för en tax att para sig med en så pass stor hund annars. För den okunnige kan det framstå som en stor gåta hur två så olika stora hundar kan para sig med framgång utan denna vetskap.
Senast redigerad av Knivur-273 2018-04-03 kl. 21:23.
Citera
2018-04-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Ett syfte kan vara industrin. I mitt hem så hittar jag följande produkter: Dino-böcker, Dino lekasaker, dino-tavlor, dino filmer, dino-pjamas, dino-kläder av alla slag. Någon i Rom sa tydligen följande, Ge dom bröd och cirkus så kan vi styra världen som vi vill. Kanske dinosaurier är cirkus.
ja och cirkusen är störe än man kan ana, dinosaurier är bara ett kugghjul som driver den.
om en sak är löngn, bör allt deras arbete ligga under microskopet, inget av deras påståenden kan längre ses som "almänt accepterat", man ser tydligt att det är mycket dom inte kan bevisa men vill att vi ska köpa, om inte allt.

och dom som styr idag nöjer sig ju inte med att distrahera oss utan vill även styra oss, så helt naturligt är den lättaste att styra ett dumt barn, så hur får man nån att inte växa upp och förstå världen? man ser till att dom inte lär sig något, men människor vill ibland lära sig, och lär sig naturligt om man bara låter dom va, så bäst resultat får den utan hänsyn till mänskligheten med mot strävande lögner, för att skapa så kallad kognitiv dissonans. deras lögner är stora och bekostade, och man har jobbat så en lång tid, så vilken lögn är den största? och tänk er va billig en propaganda film från hollywood blir i gämförelse med en lögn som dinosaurierna. och gott om dinosaurie barn program har vi. så med dessa bevis lösa teorier blev vi matade innan vi viste vad ordet bevis betyder.
Citera
2018-04-03, 21:38
Medlem
Sexuella driften är så stark att skulle det kräva att vi hänger upp och ner för befruktning så skulle vi göra det.

Sjöelefant-hanar kan väga 3,5 ton, honor 900kg men många väger så lite som 200-300kg när dom befruktas, varför krossas inte honorna när hanen som kan väga över 10 gånger så mycket befruktar dom? Dom är vattenlevande dessutom således borde deras skelett vara svagare. Men det går.

En stor grand danois tik på 70-90kg kan bli befruktade av en chihuahua-hane på 0,5-3kg. Dom löser ställningen alldeles utmärkt.

Så att två jämnstora kåta dinosaurier ska få till det är ingen större bedrift. Tycker det är större bedrift att TS med sina gelikar får röra sig fritt ute i samhället.
Citera
2018-04-03, 21:53
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Sexuella driften är så stark att skulle det kräva att vi hänger upp och ner för befruktning så skulle vi göra det.

Sjöelefant-hanar kan väga 3,5 ton, honor 900kg men många väger så lite som 200-300kg när dom befruktas, varför krossas inte honorna när hanen som kan väga över 10 gånger så mycket befruktar dom? Dom är vattenlevande dessutom således borde deras skelett vara svagare. Men det går.

En stor grand danois tik på 70-90kg kan bli befruktade av en chihuahua-hane på 0,5-3kg. Dom löser ställningen alldeles utmärkt.

Så att två jämnstora kåta dinosaurier ska få till det är ingen större bedrift. Tycker det är större bedrift att TS med sina gelikar får röra sig fritt ute i samhället.
Frivård är en god sak i de flesta fall, men nedläggningen av mentalsjukhusen som t.ex. Birgittas sjukhus var ett stort fel.

Folk har svårt att begripa hur djur de aldrig sett kan röra sig eller bete sig. Det måste inte bero på idioti, det kan vara enkel okunskap eller enkel dumhet.

Jag måste ändå säga att jag tror rena vanföreställningar, foliehattsteorier eller konspirationer om lögner om dinosauriernas förra existens, ligger på Birgittas sjukhus, nu nedlagda ansvar att vårda. Detta är inte riktat mot trådstartaren, utan andra.

Men att trolla, eller driva gäck som det hette förr, det kan jag förstå att många barnsliga personer finner nöje med.

Vi flesta seriösa i tråden, jag har inte räknat, vi blev icke trollade, för vi svarade ofta eller oftast snällt och seriöst, upplysande.
Senast redigerad av Knivur-273 2018-04-03 kl. 22:24.
Citera
2018-04-03, 22:01
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Det finns inga bevis för dinosaurier, det är det som är så roligt att du säger att det gör det.
Museum? Det är fake skelett. Det är inge "bevis". De "riktiga" skeletten dom "hittar" vill dom inte visa för allmänheten.

Den logiska slutsatsen är här att INTE tro på dinosaurier.
Känner du till kol9 metoden?

Isåfall hur har de fejkat nedbrytningen av "låtsas" skelettet?

Är det illuminati du syftar på med "dem"?
Isåfall vilken gren av illuminati tror du på det finns ju ändå 3 grenar det talas om.
Citera
2018-04-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightstone
Har du lust att dela med dig av dessa bilder? Och varför skulle dinosaurier ''självklart'' vara påhitt? Det finns miljontals bilder på dinosaurier, om vi ska gå efter den måttstocken. Sedan om avbildningarna av dinosaurierna inte stämmer överens med hur de såg ut i verkligenheten är en annan sak. Forskare tror numera att dinosaurier hade fjädrar likt fåglar.

Nej det finns inga bilder på dinosaurier, bara ihopklistrade skelett. Alla bilder från utgrävningssiter är i själva verket ben från jättar, och dem finns det bilder på hela kadaver och fossiler. Alltså använd google. Man kan ju fan inte säga nånting utan att bli påhoppad och krävd på "bevis", det finns gott om dem säger jag ju. Inte undra på att folk i allmänhet är helt ombildade när de som vet nåt bemöts på detta sätt. Man orkar liksom inte så man är tyst om saker istället
Citera
2018-04-03, 23:04
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumanMale
Nej det finns inga bilder på dinosaurier, bara ihopklistrade skelett. Alla bilder från utgrävningssiter är i själva verket ben från jättar, och dem finns det bilder på hela kadaver och fossiler. Alltså använd google. Man kan ju fan inte säga nånting utan att bli påhoppad och krävd på "bevis", det finns gott om dem säger jag ju. Inte undra på att folk i allmänhet är helt ombildade när de som vet nåt bemöts på detta sätt. Man orkar liksom inte så man är tyst om saker istället

Bevisbördan ligger på dig som gör det bisarra och sinnessjukt efterblivna påståendet. Du skriver bara ”använd google” eftersom du vet inte vad du ska leta efter till följd av att dina bevis existerar ej, eller för att du glömt bort vart de finns på grund av att man kan jämföra din minneskapacitet med en gulfdisks.

Jag vet att det här med logik och rationalitet är svårt för dig, men förhoppningsvis så blir det förändring på det när du växt upp slutat gå på dagis. Bli inte ledsen, jag är bara hård mot dig för att jag bryr mig om dig min lilla gullesparv.
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-04-03 kl. 23:11.
Citera
2018-04-03, 23:18
Medlem
han har get dig bättre exempel än du get oss, jättar är definitivt mer troligt än dinosaurier.
man blir ju ganska trött på hur störig du är stridssphinxtern.
Senast redigerad av iwanttobefree 2018-04-03 kl. 23:32.
Citera
2018-04-03, 23:35
Moderator
Trådar sammanfogade.
Länk till infogat ämne: Bevis för att dinosaurierna aldrig har existerat (Hur fan knullade de?)

Rubriken justerad.
Ursprunglig rubrik: "Dinosauriemyten".
Ny rubrik: Dinosauriemyten. Bevis för att dinosaurierna aldrig har existerat.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in