Tillbringat sex timmar med att äta påsklunch. Oändligt många rätter där huvudrätten var grillat dilamm. Fantastisk delikatess där köttet smälter i munnen.
Mycket vin och skönt dillande om Calcio.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
…
Det är för övrigt Zolas tanke om gli Azzurri också. De är mindre viktigt vem som blir nästa tränare, utan det är spelarnas kvalitet som är grundproblemet.
Zola har en poäng och en viktig aspekt är antalet italienare som klubblagen ställer upp med. Och där vill jag hylla Cagliari.
Cagliari startade med tio italienare, och framförallt tre som är födda i Cagliari. Vackert som fan, men det är ocså fint att de spelade med flera unga italienare, där jag framförallt vill lyfta fram Barella och Romagna som båda är födda 1997. Båda är framtida landslagsspelare även om jag ser det svårare för Romagna att lyckas ta en plats ifrån Bonucci & Romagnoli de närmaste åren.
Och på tal om Bonucci & Romagnoli så har Milan ett bra försvar, men sämre mittfält. Alltför långt lag. De spelade bra mot Juventus men Allegri har en bättre bänk och kunde växla upp de sista 20 minuterna för att avgöra matchen.
Juventus har oftast varit ryggraden i gli Azzurri men nu hade de tre italienare i sitt lag. Buffon, Barzagli och Chiellini. Knappast gli Azzurris framtid.
Milan hade däremot i startuppställningen Donnarumma, Bonucci, Romagnoli, Calabria och Bonaventura. Dessutom Cutrone och Locatelli på bänken. Samtliga skulle eventuellt kunna vara med i truppen till nästa VM.
Så trots förlusterna för Milan respektive Cagliari så tror jag att de är på rätt väg. Behåll talangerna och spetsa dem med ännu större utländska stjärnor så kan detta leda till att både klubblagen och gli Azzurri går mot ljusare framtid.