2018-04-03, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Har detta redan lyfts i tråden, Cesur Nujen, VD Svea Kontor AB? Kanske brorsan kan förklara hur det fungerar med fakturor för sina syskon? Jag tar för givet att de är syskon då Cesur bor i Nacka och är född 1981.

Bolagets verksamhet:
69201 - Redovisning och bokföring
70220 - Konsultverksamhet avseende företags organisation

https://www.ratsit.se/sok/person?vem=cesur+nujen&var=&m=1&k=1&r=1&er=1&b=1&e b=1&amin=&amax=&fon=1&typ=1&page=1

Intressant, tack!
The Nujens börjar alltmer likna en rysk docka. En efter en kommer de fram, nujenarna, allteftersom det grävs.
Denne Cesar Cesur Nujen i Nacka råkar sitta med i lite olika bolag. Bl a i bolaget Nujen Media AB. Tittar man närmare på vilken sorts verksamhet det bolaget skall ägna sig åt, så är det bl a "att äga fastigheter". Gäller det då fastigheterna på Gotland? Minns inte på rak arm. Eller ägdes de av bara Özz Nujen med advokatsystern Debbie Nujen och svågern Rickard Damm?

Özz Nujen riskerar att få det lite svettigt när han den 13e möter folket från UG. Många frågor lär det bli. Svaren kommer nog inte att bli lika många. Jag erkänner: jag vill se Özz Nujen stå där stammande och svarslös. Jag vill också se Özz Nujen svanslös. Denne lille "komiker" har alltför länge, med hög svansföring, fått tassa och svassa omkring i det svenska folkhemmet. Det är hög tid att nån kuperar svansen på denne pajas och att det sker utan minsta bedövning. Den jag helst ser hålla i den grova saxen är förstås Janne Josefsson.

-Go Janne, go!!
Citera
2018-04-03, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
http://doczz.net/doc/6960787/årsredovisning-och-verksamhetsberättelse-2013

"Innovationscenter Gazeliigården
Företagare i Tingstäde vill i en förstudie undersöka möjligheterna att göra Gazeliigården i Tingstäde till en
mötesplats och innovationscentrum i bygden."

Läs hela årsredovisningen från "Leader Gotland" om hur man sätter sprätt på X miljoner till helt sjuka projekt.....

Ja där tittade "familjen" fram.

Det här Leader Gute är ju inte samma sak som Almi men Leader Gutes regler för sekretess finns här och där ser man även hur man skall gå till väga för hur man skall få ut handlingar:

http://leadergute.se/about/foreningen/Ansvars-%20och%20arbetsf%C3%B6rdelning%20f%C3%B6r%20Leader %20Gute_fastst%C3%A4lld_170207.pdf
Citera
2018-04-03, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Den jag helst ser hålla i den grova saxen är förstås Janne Josefsson.

-Go Janne, go!!
Rättsapparaten tycks ha lämnat walk over, jag skulle hellre se att den tog sig an ärendet. Känns futtigt att ansvaret för att utreda misstänkt terrorfinansiering och skattebrott läggs på en journalist från statstelevisionen.
Senast redigerad av Externalist 2018-04-03 kl. 08:39.
Citera
2018-04-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Rättsapparaten tycks ha lämnat walk over, jag skulle hellre se att den tog sig an ärendet. Känns futtigt att ansvaret för att utreda misstänkt terrorfinansiering och skattebrott läggs på en journalist från statstelevisionen.

Är enig med dig i att det är sorgligt att vi (jag) sitter här och hoppas på att JJ från UG skall komma som en Messias och dra täckelsen av Nujen-patrasket för att därefter driva ut dem likt månglarna ur templet.

Men jag tror att vi är helt överens om att rättsapparaten av märkliga skäl gjort sig helt osynlig när det gäller skandalen med att den Socialdemokraterna närstående lille skojaren Özz Nujen, nu via Akilov, kan kopplas till massmordet på Drottninggatan. Visserligen tycker inte ÖN om att bli associerad med Akilov, men han får skylla sig själv när han valt att bilda bolag med systern, pengautbetalerskan.

Var finns Polisen? Var finns Säpo? De frågorna hoppas jag att UG tar med sig och ställer till Anders Thornberg resp Klas Friberg.
Citera
2018-04-03, 10:53
Medlem
Citat:
Är enig med dig i att det är sorgligt att vi (jag) sitter här och hoppas på att JJ från UG skall komma som en Messias och dra täckelsen av Nujen-patrasket för att därefter driva ut dem likt månglarna ur templet.

Men jag tror att vi är helt överens om att rättsapparaten av märkliga skäl gjort sig helt osynlig när det gäller skandalen med att den Socialdemokraterna närstående lille skojaren Özz Nujen, nu via Akilov, kan kopplas till massmordet på Drottninggatan. Visserligen tycker inte ÖN om att bli associerad med Akilov, men han får skylla sig själv när han valt att bilda bolag med systern, pengautbetalerskan.

Var finns Polisen? Var finns Säpo? De frågorna hoppas jag att UG tar med sig och ställer till Anders Thornberg resp Klas Friberg.

Glöm inte dåvarande rikspolischefen Dan Eliasson, han om någon satt i rätt position för att kunna agera politruk åt "deep state"* och lägga locket på, att sedan någon obstruerade genom att smyga in informationen om Nujens transaktioner i FUP var förstås en rejäl käpp i hjulet, följdriktigt lämnade D.E. också hastigt när det började osa katt.

F.ö. misstänker jag att detta med ett tv-program är en medveten strategi från "deep state" för att göra det omöjligt att senare driva ärendet i domstol.

* A state within a state or a deep state is a political situation in a country when an internal organ ("deep state"), such as the armed forces or public authorities (intelligence agencies, police, secret police, administrative agencies, and branches of government bureaucracy), does not respond to the civilian political leadership.
https://en.wikipedia.org/wiki/State_within_a_state
Senast redigerad av Externalist 2018-04-03 kl. 10:59.
Citera
2018-04-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Glöm inte dåvarande rikspolischefen Dan Eliasson, han om någon satt i rätt position för att kunna agera politruk åt "deep state"* och lägga locket på, att sedan någon obstruerade genom att smyga in informationen om Nujens transaktioner i FUP var förstås en rejäl käpp i hjulet, följdriktigt lämnade D.E. också hastigt när det började osa katt.

F.ö. misstänker jag att detta med ett tv-program är en medveten strategi från "deep state" för att göra det omöjligt att senare driva ärendet i domstol.

* A state within a state or a deep state is a political situation in a country when an internal organ ("deep state"), such as the armed forces or public authorities (intelligence agencies, police, secret police, administrative agencies, and branches of government bureaucracy), does not respond to the civilian political leadership.

Du är mer konspirationistisk än jag, men eftersom du för dina resonemang så väl, så tänker jag inte polemisera det minsta.
För visst finns det i detta ärende skäl att ana stora ugglor i mossen. Och att leta efter gravade hundar. Och söka efter en försvunnen rikspolischef. Jag lovar f ö att INTE glömma Dan Eliasson!
Att sätta honom som högsta chef för det svenska samhällsskyddet är sannerligen som att sätta bocken till trädgårdsmästare!

Stackars Sverige!
Citera
2018-04-03, 15:43
Medlem
Citat:
Du är mer konspirationistisk än jag, men eftersom du för dina resonemang så väl, så tänker jag inte polemisera det minsta.
För visst finns det i detta ärende skäl att ana stora ugglor i mossen. Och att leta efter gravade hundar. Och söka efter en försvunnen rikspolischef. Jag lovar f ö att INTE glömma Dan Eliasson!
Att sätta honom som högsta chef för det svenska samhällsskyddet är sannerligen som att sätta bocken till trädgårdsmästare!

Stackars Sverige!

Özz har ju lyfts upp riktigt högt och han är en av de som varit riktigt politiskt korrekta. I samband med Metoo mm har ju den goda sidan fått uppleva ett riktigt man- och t o m kvinnofall.

Men han har fått ha kvar sin spalt i Expressen hela tiden. Det är ett tecken. Om svensk media får bestämma så kommer Özz nog tyvärr inte att plockas ned. Det måste dyka upp något mer för att mattan ska försvinna under hans fötter.
Citera
2018-04-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Özz har ju lyfts upp riktigt högt och han är en av de som varit riktigt politiskt korrekta. I samband med Metoo mm har ju den goda sidan fått uppleva ett riktigt man- och t o m kvinnofall.

Men han har fått ha kvar sin spalt i Expressen hela tiden. Det är ett tecken. Om svensk media får bestämma så kommer Özz nog tyvärr inte att plockas ned. Det måste dyka upp något mer för att mattan ska försvinna under hans fötter.

Så låt oss då med gemensamma grävarkrafter få massa komprometterande material kring Özz Nujen att dyka upp!
Grävarfilialen på Gotland i form av 'hannes.muller' har ju levererat små godsaker för tråden att tugga på. Än är inte klanen Nujen inklusive svågrar och likn folk färdiggranskande.

Let's dig The Nujens!
Citera
2018-04-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
"Innovationscenter Gazeliigården" tycks ha tankat EU pengar via "Leader Gotland"

Innovationscenter Gazeligården är nog några föregångare till de nuvarande ägarna som sökt och fått bidrag.
Citera
2018-04-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gwfan
Özz har en bror (ulas Nujen) som jobbade på Swedbank i Visby, slutade helt plötsligt för ca 1,5 år sedan.
Jobbar nu på Almi och hjälper nystartade företag.........

Swedbank iVisby utmärkte sig för c:a fem år sedan genom att ha en kvinna anställd som vurmade något alldeles extra för att hjälpa invandrarföretagare och även tala om detta i politiska sammanhang. Hon gick till hårt angrepp 2014 mot SD på en politikerutfrågning. Hon bör ha samarbetat kanske till och med anställt Ulas Nujen. Jag vet inte vilken nationalistet kvinnan har men möjligtvis är även hon kurd.

Swedbank profilerade sig som en bank för nya svenskar för fem år sedan här på Gotland.
Citera
2018-04-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Swedbank iVisby utmärkte sig för c:a fem år sedan genom att ha en kvinna anställd som vurmade något alldeles extra för att hjälpa invandrarföretagare och även tala om detta i politiska sammanhang. Hon gick till hårt angrepp 2014 mot SD på en politikerutfrågning. Hon bör ha samarbetat kanske till och med anställt Ulas Nujen. Jag vet inte vilken nationalistet kvinnan har men möjligtvis är även hon kurd.

Swedbank profilerade sig som en bank för nya svenskar för fem år sedan här på Gotland.

Eller som man uppmuntrande brukar säga: "Follow the money.."
Citera
2018-04-03, 19:25
Medlem
vet inte om det nämnts i tråden innan men , från HelaGotland

"Gotland Tingstäde nystugu 1:125. Typ: Specialenhet, kulturbyggnad. Säljare: GOTLANDS KOMMUN. Köpare: Nujen, Loran Özz Ceko; Nujen, Debbie Dariane Devrim. Överlåtelse: 2015-05-29. Pris: 2.235.000 kr"

inget Hyrfrid i denna transaktion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in