2018-04-03, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Högavlönade och/eller flashiga jobb ska det givetvis könskvoteras till , varför ska männen ha ensamrätt på yrken som kräver fysisk styrka , ta bort de misogyna antagningskraven så att otränade kvinnor också kan bli antagna inom räddningstjänsten .....

Se bara på debaclet kring de kvinnliga "brandhen" som inte orkar rädda folk vid bränder .

Eller kvinnliga poliser som inte kan utföra ett gripande .....

sluta se ner på kvinnor , du gräver bara gropen åt dej själv
att kvinnor i bland inte klarar sitt jobb är ändå i undantagsfall
män råkar också ut för saker de inte fixar i mellan åt

tex hur många av våra manliga poliser har inte fått backa undan i bland , det är sådant som händer liksom
i livet . man lär sej och går vidare

vi behöver kvinnor och män tillsammans på vara arbetsplatser
vi behöver varandras olika tänk

och vi behöver en gemensam syn på våra styrkor och svagheter
fundera lite på detta du
så klarnar det nog
Citera
2018-04-03, 08:46
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinlife

tex hur många av våra manliga poliser har inte fått backa undan i bland , det är sådant som händer liksom

fundera lite på detta du
så klarnar det nog
Visst kan alla ( oavsett kön ) misslyckas ibland men om man inkvoterar folk efter kön , hudfärg eller varför inte nationalitet istället för att gå efter kompetens så blir det alltid en försämring .

Det är aldrig någon som kräver att vi anställa manlig dagispersonal som inte klarar behörighetskraven bara för att det är få män som jobbar där , eller hur ?

Varför ska man särbehandla och inkvotera exempelvis kvinnor och invandrare till olika yrken , är det inte viktigt att alla ska ha samma rättigheter och skyldigheter oavsett kön och ursprung ????
Citera
2018-04-03, 08:59
Avslutad
Citat:
Psykologer utövar givetvis sitt yrke utefter vad de fått lära sig under utbildningstiden , så är det inom alla yrken .

Har man då via genuskurser fått sig itutat hur problematisk den svenska maskuliniteten är och hur alla världens problem orsakas av den vite svenske heterosexuelle mannen så är det inte svårt att räkna ut hur det går när en man dyker upp för att få hjälp med eventuella besvär......

Litegrann som om en jude i 30-talets hitlertyskland skulle gått till Dr Mengele......
Jo Jo, huvudsaken du fungerar i din vardag och inte är suicidal så spelar dina paranoida vanföreställningar om psykoterapeuter ingen större roll.

Suicidala män som inte vågar söka hjälp för att de tror att vården vill dem illa är det värre med. De är svårhjälpta.
Citera
2018-04-03, 09:06
Bannlyst
Citat:

Varför ska man särbehandla och inkvotera exempelvis kvinnor och invandrare till olika yrken , är det inte viktigt att alla ska ha samma rättigheter och skyldigheter oavsett kön och ursprung ????

i bland så måste man försöka gå utanför ramarna lite för att få till en förändring
att släppa in kvinnor och invandrare på arbeten de klarar till största delen är att visa att allt inte måste vara som det alltid har varit , på detta sätt lockar det kvinnor att utbilda sej till yrken de inte trodde va möjliga för de , typ varför ska monteringen av motorsågar på Husqvarna bara göras av män , när kvinnor klarar det galant
nej tänk längre än näsan räcker och ta del av våran halva befolkning mer , för de kan om de vill !!

att stoppa människor i fack fördummar bara , ta vara på individens driv , intresse och kunskap
men så kommer det aldrig att bli i detta janteland tyvärr . .

nu åter till topic varför män tar självmord !!
Citera
2018-04-03, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Så är det. Som jag ser det måste man vara ärlig kring detta, det går att ”vara öppen om det”, men då måste män vara medvetna om priset – ett liv i potentiell isolering, väljer en man den vägen så måste han också förstå ensamheten som följer, kunna möta den, förstå den, om han nu väljer att leva vidare det vill säga. Man måste också vara öppen kring att det går att att dölja dessa sidor för kvinnor, om han nu önskar det livet, vilket många, åtminstone unga män vill. Man måste göra klart för män att de måste leva ut utanför kvinnorna, dessa känslor kan aldrig delas med kvinnor. Mannen måste förstå livsfaran som ligger i att internalisera feministisk teori och på fullaste allvar tro att den skulle innefatta dem själva. Alla män som på ytan accepterar feministisk teori på det här området är inget annat än predatorer, jag har aldrig mött värre sexuell passiv aggressivitet än från liknande typer. Det är synd att det ska vara så, det är så svårt att nå män...

Jepp, och de som försöker tvingas i praktiken till självmord.

Förutom våldtäktsmännen, psykopaterna och kvinnomisshandlarna då, de som blir kvar så att säga.
Citera
2018-04-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jaså? Källa?

Titra på självmordsstatistiken

Och kvinnor är inte snälla mot andra kvinnor i den situationen heller

Och du propagerar ju öppet för de sakerna själv, av vad jag kan se - så jag använder dig som källa.
Senast redigerad av Dolche 2018-04-03 kl. 10:06.
Citera
2018-04-03, 10:39
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Titra på självmordsstatistiken

Och kvinnor är inte snälla mot andra kvinnor i den situationen heller

Och du propagerar ju öppet för de sakerna själv, av vad jag kan se - så jag använder dig som källa.
Vad menar du att jag propagerar för?
Citera
2018-04-03, 10:52
Medlem
Citat:
Visst kan alla ( oavsett kön ) misslyckas ibland men om man inkvoterar folk efter kön , hudfärg eller varför inte nationalitet istället för att gå efter kompetens så blir det alltid en försämring .

Det är aldrig någon som kräver att vi anställa manlig dagispersonal som inte klarar behörighetskraven bara för att det är få män som jobbar där , eller hur ?

Ja, all särbehandling är ren och skär diskriminering. Att "bara" diskriminera vid samma kompetens är inget annat än BS. Vad som händer är att man delegerar diskrimineringen till head-hunters som gör 100% diskriminering och enbart letar efter den efterlängtade målgruppen. De som anställer känner sig goda då för de behöver inte personligen se skiten, men det är ändå diskriminering vi talar om. Ungefär som att man inte skulle vara en brottsling om man betalar någon annan för att utföra brottet.
Citera
2018-04-03, 12:25
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:

fundera lite på detta du
så klarnar det nog
Förutom sealstrypers invändande så har vi det faktum att vem är det som får göra extrajobbet för inkvoterade som inte skulle varit där från första början? Män såklart.
Citera
2018-04-03, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Förutom sealstrypers invändande så har vi det faktum att vem är det som får göra extrajobbet för inkvoterade som inte skulle varit där från första början? Män såklart.

det bjuder jag på om jag får den hjälp av samhället som jag borde få når kroppen är slut

att hjälpa andra ger rätt mycket , testa så får du se
Citera
2018-04-03, 12:39
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
det bjuder jag på om jag får den hjälp av samhället som jag borde få når kroppen är slut

att hjälpa andra ger rätt mycket , testa så får du se
Substanslöst. Dessutom skulle inkvoterade Lisa eller analfabets-Abdulla förstå sig på oskrivna "tjänst ger gentjänst"-koden?
Citera
2018-04-03, 13:14
Medlem
Citat:

Det där köper jag, men då skall diskriminering också vara tillåtet rakt av. Inget jävla hyckel.
Låt marknaden vara domare liksom.

Alan Greenspan gjorde det i början av sin karriär. Egen firma och anställde bara kvinnor. De var billig arbetskraft och det fungerade hur bra som helst. Varför gör ingen det idag? Ett halvt sekel efter att tricket redan framgångsrikt använts?

Svaret är enkelt. Marknaden har redan löst det här problemet. Kvinnor är inte billig arbetskraft längre. Folk bara vägrar att inse det.
Senast redigerad av ManManne 2018-04-03 kl. 13:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in