Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 10:48
  #13
Medlem
1907.Skanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Nu till den hypotetiska frågan.
Se bara till er själva nu...
1.
Om ni hade två miljoner kronor och skulle bygga upp en kriminell organisation hur skulle ni då gå till väga?
2.
Vad skulle ni syssla med?
3.
Skulle den heta något som kanske ett känsligt djur eller kanske något med mc?
4.
Skulle ni kriga med andra kriminella?
5.
Vad är viktigast hos er organisation/
Pengar eller respekt?
6.
Hur är beter sig eran organisation i mötet med polisen?
1. Jag skulle köpa pizzor, thai-mat och så ett ställe någonstans där jag kunde åka skidor.
2. Vi skulle inneha egendom. Det är jättekriminellt.
3. Nej.
4. Om du räknar poliser som kriminella så skulle vi förmodligen göra det.
5. Pengar.
6. Vi skulle vara emot dem.
Citera
2017-12-11, 16:02
  #14
Medlem
Patrioten15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Tänkte såga ditt inlägg lite. Inser att du är nybörjare av högsta rang, och kanske c:a 12 år men det spelar ingen roll...

a) Kiruna -> Ryssland -> Kiruna = min 12 timmar bilväg och fyra gränskontroller. Du kan nog hitta vägar utan så mycket kontroller, men då blir det avsevärt längre restider.
b) Du ska transportera med "litet plan" gömt i skogen utanför Kiruna till Afrika.... utan flygplats eller mellanlandningar? Under radarn sas? Tänk om...
c) Inga krig... men nu har du ju just avslöjat att ni gömmer er i skogen utanför kiruna, bara att köra google maps och se var ni kapat skog för att göra er landningsbana?
d) "kort tids organisation"...? Ja en kvart eller så funkar det kanske
e) "yay. första inlägget btw" Jag är uppriktigt glad att du tog en stund ifrån tv/tv-spelsvärlden och klev ut i verkligheten. Jag tror det gör dig gott i långa loppet.


Haha, "12 år men det spelar ingen roll", jag är 19 men ska ha hört att tolv åringar har det lätt att lära sig språk så tidsmaskin kanske?

"Jag är uppriktigt glad att du tog en stund ifrån tv/tv-spelsvärlden och klev ut i verkligheten. Jag tror det gör dig gott i långa loppet. "

Jag är glad att du bryr dig om mig, det är en god känsla att ha en kompis som stödjer en. Dock så har jag bara ett enda spel och det är Arma3 som jag har 200 timmar på och köpte det 2015..

Så ska vi droppa barn leken att "försöka skada" folk över nätet med att kalla dom tolv åringar och diskutera som män istället?

Självklart får du såga mitt inlägg. Jag håller faktiskt med dig när jag läste dina bra argumenten mot min ide. Jag tänkte inte så långt när det gäller timmar man ska köra och google maps och radar och allt vad det e. Men droppa hela grejen med att försöka såra mig med för många timmar med spel eller att jag är 12 för det är bara patetiskt.

Kom gärna med fler förslag på ideer för att utveckla iden. Men ja håller med dina argument hittils.

förlåt för stavfel..
Citera
2018-03-30, 13:44
  #15
Medlem
Trilskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrioten15
Haha, "12 år men det spelar ingen roll", jag är 19 men ska ha hört att tolv åringar har det lätt att lära sig språk så tidsmaskin kanske?

"Jag är uppriktigt glad att du tog en stund ifrån tv/tv-spelsvärlden och klev ut i verkligheten. Jag tror det gör dig gott i långa loppet. "

Jag är glad att du bryr dig om mig, det är en god känsla att ha en kompis som stödjer en. Dock så har jag bara ett enda spel och det är Arma3 som jag har 200 timmar på och köpte det 2015..

Så ska vi droppa barn leken att "försöka skada" folk över nätet med att kalla dom tolv åringar och diskutera som män istället?

Självklart får du såga mitt inlägg. Jag håller faktiskt med dig när jag läste dina bra argumenten mot min ide. Jag tänkte inte så långt när det gäller timmar man ska köra och google maps och radar och allt vad det e. Men droppa hela grejen med att försöka såra mig med för många timmar med spel eller att jag är 12 för det är bara patetiskt.

Kom gärna med fler förslag på ideer för att utveckla iden. Men ja håller med dina argument hittils.

förlåt för stavfel..

Nu kommer jag möta dig helt seriöst i din fråga. Du är 19 år och funderar på olika inriktningar i livet. Att inrikta sig på kriminalitet är inte bra. Det är inget mål att sträva efter. Det är helt fel väg att gå. Människor som hamnar i kriminalitet gör det pga utanförskap och olika andra anledningar som inte är bra. Dom hamnade fel i livet. Det var inget val. Det är dessutom ett väldigt stressigt liv fullt av ångest. Tänk dig själv att aldrig kunna slappna av för du har ingen aning vem som konspirerar bakom din rygg för att döda dig. Kriminella har inga regler eftersom att vara kriminell är att inte följa några lagar. Man ställer sig utanför lagen den dagen man startar en kriminell organisation. Då får man dessutom lagens långa arm mot sig. Så man ingenstans att vända sig. Därför är dom flesta inom organiserad kriminalitet långtidssjukskrivna pga psykisk ohälsa. Och då mår man inte bra. Du har ju förmåga att göra en handlingsplan. Så rikta den mot ett annat håll där du verkligen kan lyckas i ditt liv. Kriminalitet är ett misslyckande som aldrig imponera på andra. Att skaffa utbildning och jobb är en bättre plan. Människor ser upp till såna som skaffar sig ett riktigt liv utan kriminalitet. Det värsta är att när du hamnat i kriminalitet kan vara svårt att ta sig ur det. Jag hoppas du gör rätt val med ditt liv. Lycka till.
Citera
2018-03-31, 22:50
  #16
Medlem
ukrossos avatar
De "gängen" som oftast lyckas bäst är gamla kompisar till att börja med. Jag var i svängen förr i tiden och den är helt olik hur det ser ut idag men ska försöka svara på dina frågor.

1.
Om ni hade två miljoner kronor och skulle bygga upp en kriminell organisation hur skulle ni då gå till väga?

Jag hade köpt en ferrari
2.
Vad skulle ni syssla med?
Blåsa bankomater var effektivt och rätt smärtfritt.
3.
Skulle den heta något som kanske ett känsligt djur eller kanske något med mc?

Personligen tycker jag engelska namn låter fräckare. Ketchup till exempel.
4.
Skulle ni kriga med andra kriminella?

Nej. Vi slogs en del mot folk från Husby. Men det var mer på skoj.
5.
Vad är viktigast hos er organisation/

Pengar eller respekt?
Horor.
6.
Hur är beter sig eran organisation i mötet med polisen?

Nu var vi ingen organisation som sådan men ingen kommentar funkar alltid.

rent hypotetiskt alltså.
__________________
Senast redigerad av ukrosso 2018-03-31 kl. 22:53.
Citera
2018-03-31, 23:01
  #17
Medlem
ukrossos avatar
är förvånad att xtroverto inte kommit in i tråden än.
__________________
Senast redigerad av ukrosso 2018-03-31 kl. 23:10.
Citera
2018-03-31, 23:54
  #18
Medlem
Trilskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
är förvånad att xtroverto inte kommit in i tråden än.

Vem är det? Syokonsulenten i alla som vill bli kriminella räcker upp en hand tråden.
Citera
2018-04-01, 01:07
  #19
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trilskan
Vem är det? Syokonsulenten i alla som vill bli kriminella räcker upp en hand tråden.
Japp, ungefär. Han känner alla från mexikanska karteller till Don Corleone.
Citera
2018-04-01, 12:22
  #20
Medlem
Trilskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Japp, ungefär. Han känner alla från mexikanska karteller till Don Corleone.

Underbart. Jag hade inte direkt förväntat mig att få rätt på frågan. Men då var det ju i princip svaret ja. Spännande och se om han är inne på att starta ny organisation eller fila in gangster fanclubben i dom redan befintliga.
Citera
2018-04-01, 23:46
  #21
Medlem
Skulle börja hänga med yrkeskriminella helt prestigelöst ett tag utan att nämna ett skit om mina pengar.
Hade lagt en budget på 100k på 1 år på ren "generositet".
Bjuda på drinkar i baren, Jag tar notan, köpte den här cigarren till dig, födelsedagspresenter osv.
Sen kommer affärerna av sig själv.
Så börjar man lågt. Tex. "Jag kanske kan få fram 50k på en vecka för att hjälpa till".
Det ena ger det andra.
Tillslut rullar affärerna på väldigt fort.
Har du 2 mille i försprång som ingen vet om och du gör dig ett namn på att vara bra på affärer och inte strular med pengar så går det rätt fort att klättra i hierarkin.
Sen hade jag hamnat på kåken, blivit mördad eller skadeskjuten.
Oundvikligt i längden. Helt värdelöst.
Citera
2018-04-01, 23:53
  #22
Medlem
BewilderedHulders avatar
Smuggla in flyktingbarn på industriell nivå.
Citera
2018-04-02, 05:27
  #23
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Hej kära flashbackare!

Nu är det så att jag har lite dötid här på jobbet så jag tänkte starta en diskussion och jag tror jag hamnat i rätt del forum.

Jag antar att här kryllar det av både kriminella deras beundrare och vanliga svenskar som jag själv, så det kan nog bli intressant.

Personligen tycker jag att de flesta av dessa så kallade yrkesbrottslingar är väldigt misslyckade... har en känsla av att vanliga svenssons som bara har erfarenhet ifrån den här världen ifrån serier som sopranos och sons of anarchy skulle lyckas bättre med att bygga upp en fungerande organisation än dessa tomtar som avrättar sina grannar på lokala pizzan eller hängandes skjuter från 100meters avstånd i en körande bil.

Nu till den hypotetiska frågan.
Se bara till er själva nu...
1.
Om ni hade två miljoner kronor och skulle bygga upp en kriminell organisation hur skulle ni då gå till väga?
2.
Vad skulle ni syssla med?
3.
Skulle den heta något som kanske ett känsligt djur eller kanske något med mc?
4.
Skulle ni kriga med andra kriminella?
5.
Vad är viktigast hos er organisation/
Pengar eller respekt?
6.
Hur är beter sig eran organisation i mötet med polisen?

1 aktier vilket jag redan pysslar med
2 abyförsälning och aktier
3 neee man går under radarn imo
4 det måste man.
5 respekt, pengar behövbehöver jag ej
6 tiga och bemöta dem med respekt så länge de ej är otrevliga.

Har ingen aning endast hypotetiskt.
Mvh
Citera
2018-04-03, 03:14
  #24
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Mitt tråkiga svar är: om syftet för verksamheten är att vara lönsam, starta inte en kriminell organisation. Har du ett par miljoner på kontot och ska göra någonting vettigt med pengarna så är olagligheter det sista du ska tänka på.

Sen förstår jag den teoretiskt kittlande tanken om att vara en fruktad gangsterchef och romatisera ihop en framgångssaga. Verkligheten är någonting helt annat. Den är ett oroligt liv som utvecklar inga andra egenskaper hos en person än misstänksamhet mot alla man kommer i kontakt med och ångest. Det yrkesvalet är den sämsta tänkbara för någon som har möjlighet för ett lagligt liv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback