Citat:
Ursprungligen postat av
Bbobi
Du förstår väl att Skoda är exakt samma bil som VW med vissa modifikationer.
Så ska du ställa dig mot Skoda får du göra det mot hela VW gruppen.
En Skoda Superb är en förlängd VW passat. Så varför skulle den vara värre än en VW passat?
Kolla på motordelarna i en Skoda om du inte gjort det förut. När jag ägde skoda var de flesta delarna Audi-märkta. Det är nämligen så att Audi/Skoda/VW/Seat osv är samma bil med vissa modifikationer. Samma motorer, samma delar och ofta samma märkningar.
Det här skriver jag i Skodas försvar då jag inte förstår varför det togs upp som något dåligt. Dom hade väl tom en automatväxlad miljödiesel före Volvo som Sverigetaxi körde en hel del med? Volvos var för svag för automat även om den senare kom.
Ja jag vet att Skoda/ VW / Audi tillhör samma grupp/ koncern.
Brukar snacka med en del förare på Arlanda. O tydligen säger majoriteten att Volvo V70 va den bästa taxibilen. I den kan man bara köra köra o köra utan att få ont i rygg o nacken.
Nu vet inte jag vad åkarna inom TSAB har blivit sagda att köpa eller själv tänkt köpa de närmsta åren men de börjar faktiskt bli mindre merca e klass o mera skoda superb
(största kombin på marknaden)
De var en förare från Uppsala taxikurir som tyckte Renault Talisman va den bästa bilen eftersom service o fe man fick för bilen va mest för pengarna. Tror han gav 225 tusen sen taxiutrustning runt 35 tusen till. Tror Han gick in för talisman för bränsleekonomin.
Nu bor ju du utomlands men de finns säkert fler åkare eller förare här än mig. Som verkligen vill veta vilket viktigt val man står inför.
Skulle jag bli åkare som jag nämnt tidigare. Jag skulle nog ha beslutsångest.
Typ volvo bäst stolar hmm
Merca störst utrymme.
Två skoda = en volvo eller en merca.
Toyota verso 7 sitsig bil men bara kört 2 gångee kan inte avgöra om den är bra