Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Du, Jitterbugg. Hur ställer du dig principiellt till situationen i Sydafrika? Är det inte helt rätt, tycker du, att de vita farmarna står inför den uppenbara risken att bli av med allt land och utan kompensation? De borde ju dessutom deporteras från landet, varför inte? För du skulle vilja se något precis likadant att hända i Israel?
Om du frågar mig mellan raderna om jag anser att vita ska ha mer rättigheter än andra så är svaret JA, precis som jag anser att min familj är mer värda än hela jordens befolkning tillsammans det är bara hjärtat som talar.
Ja Boerna har en tuff situation och jag anser att dom bör lämna SA till sitt öde, sälj marken om det går, tillåts inte det så förstör marken, gör den obrukbar och bränn gårdarna till grunden och här anser jag att vi i Europa har ett moraliskt ansvar att ta hand om våra ättlingar. Vi byter en Boer mot 3 negrer så slår vi två flugor i en smäll. Jag tycker detta är ett exempel på varför varje folkgrupp eller ras bör stanna på den kontinent dom hör hemma, finns ingen anledning att ha en massa negrer i Europa eller vita i Afrika, vi kan handla med varandra endå och jag tror att vi måste gå tillbaks till vårat naturliga läge och bygga samhällen som återspeglar folken efter deras behov. Då och endast då tror jag att vi kan börja jobba mot en värld utan större orättvisor och eventuellt en värld där fred är det normala läget och krig undantaget d vs tvärtom dagens globala rotlösa samhälle som producerar slavar helt utan moral och ansvar för nästkommande generation. Dessa frågor som SA och Israel måste lösas på något sätt och dagens halvhjärtade försök till fred och avtal kommer givetvis inte hålla i framtiden, när maktbalansen kommer svänga så blir det ett nytt försök att ta full kontroll från något håll med lidande och död som resultat. Jag antar att wall street och resten av bankjudarna gnuggar sina händer men det är nog dom enda som gör det.
Jag vet ej hur det ska lösas, att det inte kan fortsätta såhär är det enda jag kan säga med 100% säkerhet