2018-04-02, 13:57
Medlem
feldgraus avatar
Grymt viktigt att få den här starten på Allsvenskan. Trots planen och trots att vi därmed kanske inte kunde spela exakt så som Poya ville så tycker jag att vi skapade mer ordnat anfallsspel än vi gjort på typ alla tidigare cup- och träningsmatcher. Med lite mer skärpa hade det lätt varit 4 eller 5 mål som ramlat in bakom Marko "jag är bättre än Dahlberg" Johansson.

Det kan vara den bästa insats Blåvitt gjort på en rätt usel gräsmatta (men i alla fall en gräsmatta) sen millennieskiftet.

Underbart att se Omarsson sätta dit två baljor, att få igång hans självförtroende kommer bli grymt viktigt. Nu behöver han bara klippa sig också. Och Sakors skott och Poyas glädje, magiskt.

/feldgrau
2018-04-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Riktigt dålig magkänsla inför idag. Det har jag iofs varje premiär men mönstret inför dagens match är tydligt och det är inte i AIKs favör.

AIK är i regel usla i premiärmatchen, framförallt hemma. Sen har vi det faktum att vi möter en nykomling - vilket brukar vara en klassisk premiärfälla för alla lag. Men det är dessutom en kaxig uppstickare i Dalkurd vi möter. Inget slätstruket Trelleborg eller BP. Känns som att Dalkurd har lite Sirius-förmåga den här säsongen och kommer knappast lägga sig ner och dö i den här matchen.

1-1 idag.

Vilken losermkentalitet. Ni är alltså nöjda med 1-1 mot en nykomling på hemmaplan eller? Därför ni sällan sällan vinner SM-guld. Ni tillåter skräplag komma och spela oavgjort hemma i er borg. Är dock helt övertygad om att ni vinner komfortabelt idag och jag får väl äta upp det men 1,5 i odds på svs känns som julafton. Spikar man dessutom Norrköping så är det ett fint tillskott i semesterkassan.
2018-04-02, 14:18
Medlem
Joelfrogs avatar
Här kommer vårat snitt tips från denna tävling:
(FB) Tippa Allsvenskan 2018 (LÄS INSTRUKTIONERNA I FÖRSTA INLÄGGET)

1. Malmö FF
2. AIK
3. Djurgårdens IF
4. Östersunds FK
5. BK Häcken
6. IFK Norrköping
7. IF Elfsborg
8. IFK Göteborg
9. Hammarby IF
10. Örebro SK
11. Kalmar FF
12. IK Sirius
13. Dalkurd FF
14. GIF Sundsvall
15. IF Brommapojkarna
16. Trelleborgs FF

Sportbladets snitt tips:
1. Malmö FF
2. AIK
3. Östersunds FK
4. BK Häcken
5. IFK Norrköping
6. Djurgårdens IF
7. IF Elfsborg
8. IFK Göteborg
9. Hammarby IF
10. Örebro SK
11. Kalmar FF
12. IK Sirius
13. GIF Sundsvall
14. Dalkurd FF
15. IF Brommapojkarna
16. Trelleborgs FF
Senast redigerad av Joelfrog 2018-04-02 kl. 14:50.
2018-04-02, 15:44
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Här kommer vårat snitt tips från denna tävling:
(FB) Tippa Allsvenskan 2018 (LÄS INSTRUKTIONERNA I FÖRSTA INLÄGGET)

1. Malmö FF
2. AIK
3. Djurgårdens IF
4. Östersunds FK
5. BK Häcken
6. IFK Norrköping
7. IF Elfsborg
8. IFK Göteborg
9. Hammarby IF
10. Örebro SK
11. Kalmar FF
12. IK Sirius
13. Dalkurd FF
14. GIF Sundsvall
15. IF Brommapojkarna
16. Trelleborgs FF

Sportbladets snitt tips:
1. Malmö FF
2. AIK
3. Östersunds FK
4. BK Häcken
5. IFK Norrköping
6. Djurgårdens IF
7. IF Elfsborg
8. IFK Göteborg
9. Hammarby IF
10. Örebro SK
11. Kalmar FF
12. IK Sirius
13. GIF Sundsvall
14. Dalkurd FF
15. IF Brommapojkarna
16. Trelleborgs FF
Intressant att det är så pass lika ändå, är väl bara DIF som sticker ut egentligen. Många på exakt samma plats. Känner nog spontant också att det där är en rimlig tabell men med det sagt lär det alltid vara någon oväntad uppstickare även om jag just nu inte kan komma på någon rimlig kandidat. Kanske att Götet går bättre än väntat då eller Bajen.
2018-04-02, 16:03
Medlem
Vilken tråkig 1a halvlek mellan Aik-Dalkurd.

Snyggt mål dock av Lundström - pang upp i nätet!

Men är det såhär AIK ska spela? Jaga mycket boll mot skräplag på hemmaplan. Och när de väl får bollen under kontroll så står medspelarna och tittar på. 0 rörelse utan boll. Förutom högerkanten där fick vi se ett par maxlöpningar (de enda på 45 min) och det resulterade i en del farligheter.
Aik har ett grymt bra lag men en fruktansvärt överskattad tränare. Påminner om hur det såg ut när HIF spelade under Henrik Larsson med mycket sämre spelarmaterial. De åkte ur, AIK kommer kanske trea fyra som vanligt

Hammarby igår var 4,5 plus.
Aik såhär långt 1,5

Och Jag är HIF:are så jag ser på det med neutrala ögon.
2018-04-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Vilken losermkentalitet. Ni är alltså nöjda med 1-1 mot en nykomling på hemmaplan eller? Därför ni sällan sällan vinner SM-guld. Ni tillåter skräplag komma och spela oavgjort hemma i er borg. Är dock helt övertygad om att ni vinner komfortabelt idag och jag får väl äta upp det men 1,5 i odds på svs känns som julafton. Spikar man dessutom Norrköping så är det ett fint tillskott i semesterkassan.
Losermentalitet? Har du precis börjat engagera dig i svensk fotboll? AIKare är ökända för att ha just motsatsen, angränsning till hybris.

Men framförallt drar du en märklig slutsats av det jag skrev. Jag skrev vad jag tror.

Jag ANSER att AIK ska och bör besegra Dalkurd alla dagar i veckan.

Hoppas du är förmögen att skilja dessa två åt. Kravbild och magkänsla.
2018-04-02, 16:58
Medlem
Satan vad tråkigt och destruktivt AIK spelar. Blir ju deprimerad av att se skiten.

Jag bryr mig inte om en mindre klubb som rör sig med betydligt mindre medel gör vad man kan för att sno åt sig poäng, det hör liksom till. Men när laget som spelar på största arenan och har 30k på plats ägnar sig åt den här typen av fotboll?

Usch...
2018-04-02, 17:00
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77

+1. Fetmarkerade var precis vad jag gick på och det var ju lättförtjänta pengar. Kommande två matcher känns inte lika givna. Alla matcher denna omgång har ju dock hittills gått precis som förväntat, så...
2018-04-02, 17:07
Medlem
paaalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
+1. Fetmarkerade var precis vad jag gick på och det var ju lättförtjänta pengar. Kommande två matcher känns inte lika givna. Alla matcher denna omgång har ju dock hittills gått precis som förväntat, så...
Östersund var favoriter mot dif.
2018-04-02, 17:08
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paaalle
Östersund var favoriter mot dif.

Min förväntan var en bortaseger, och så blev också fallet, därav kommentaren.
2018-04-02, 17:10
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabplayer
ÖFK har ett spel som hör hemma i allsvenskan. Deras facebookinlägg efter djurgårddnmatchen är dock ganska pinsamt. Något som en div 5 klubb hade kunna skriva

Vad skrev de?
2018-04-02, 17:31
Medlem
simonvps avatar
Har inte sett aiks match men av det jag har läst om det låter det som att det blir en stabil andraplats precis som vanligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in