Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-02, 16:18
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborg76
Jag beklagar att ett nytt mellanmjölksparti tillkommit. Men jag är inte förvånad. Sedan 2014 har de nationella som tyckt sd vara för mjunigt och nmr för radikalt varit hemlösa. Själv röstar jag på nmr.
Nmr kan inte göra något under nuvarande system så det är verkningslöst. Lite som att installera ett nytt OP på en gammal 386:a.
Citera
2018-04-02, 16:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Vad tycker vi om detta?

https://alternativforsverige.se/ansök-om-att-bli-riksdagskandidat/
Det tycker jag verkar bra. Man kanske skulle ansöka?
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-04-02 kl. 16:49.
Citera
2018-04-02, 16:46
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Vad tycker vi om detta?

Smart, men riskabelt. Väldigt mycket av det Kasselstrand gör andas lag 36 av Robert Greens 48.
Citera
2018-04-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det tycker jag verkar bra. Man kanske skulle ansöka?
Det tycker jag absolut att du ska göra
Citera
2018-04-02, 17:08
Medlem
Hur mycket pengar anser sig AFS behöva ha för att beställa valsedlar? 10 april måste namnvalsedlar beställas och det är väldigt snart.

Eller ska bara blanka sedlar fram i så fall finns ju risk för kupp främst från NMR om inte många skriver samma namn för hand. NMR har inget att förlora de kommer inte att få 4% på egen hand. Kuppmakare två är MED men de är nog så sturska och säkra på att bli ett riksdagsparti att de inte vill kasta bort röster på en chansning.

15-20 namn borde räcka för att säkra partiet från kupp. Det funkar om de beställer 10 000 namnvalsedlar och senare 50 000 till 100 000 med bara partibeteckning på.
Citera
2018-04-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Smart, men riskabelt. Väldigt mycket av det Kasselstrand gör andas lag 36 av Robert Greens 48.
Tja, Polia kanske kan hjälpa till? Men jag gillar idén Hmm, om jag inte redan hade ett så bra jobb skulle jag ansöka. Men kanske på sikt.

Det finns ju ett gäng av pennans vassa debattörer på Flashback, AfS kanske skulle ge sig hit och rekrytera lite? Det blir ju då ganska enkelt att se vilka politiska åsikter man står och har stått för (om det är en för eller nackdel vet jag inte, med tanke på att det är ju Flashback..).
Senast redigerad av Fnysington 2018-04-02 kl. 17:11.
Citera
2018-04-02, 17:16
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Vad tycker vi om detta?

Att vara ute god tid tycks inte vara AfS starka sida.

Här annonserar de alltså efter riksdagskandidater med en ansökningstid på endast tre dagar - ansökan ska vara inne senast den 5 april. Valmyndigheten behöver sedan AfS kandidatlista senast den 10 april för att skicka ut dem i god tid. Detta kan omöjligen ge AfS tid att hinna kolla upp och intervjua tidigare okända kandidater.

Av allt att döma rör det sig endast om utfyllnadskandidater, så att AfS får en lång riksdagslista.
Citera
2018-04-02, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det tycker jag absolut att du ska göra

Absolut ett flygaress och doktor i aerodynamik, det är grejor det! För övrigt hoppas jag de inte gör oss som nu har hakat på besvikna.
Senast redigerad av 314Pi 2018-04-02 kl. 17:27.
Citera
2018-04-02, 17:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Nu råkar det vara så att i de uteslutnas skara finns ett betydande antal som blivit utsparkade med ohederliga metoder av rena konkurrensskäl. D.v.s. det finns både vin och vatten bland de uteslutna.

Kasselstrand själv är väl ett utmärkt exempel.

Det finns alltså en formidabel rekryteringspotential i gruppen uteslutna. Dessutom människor med tävlingsintinkt som vill ge igen på SD för gammal ost.

Dessutom tycker jag det redan nu framträder en bild av att Afs attraherar välutbildade och intellektuella på ett helt annat sätt än SD.

Ja några bra finns säkert, men AfS riskerar att lära sig den hårda vägen att de som är konfliktsökande och har samarbetssvårigheter kommer att vara det i AfS också. Deras riksdagsgrupp kommer att få samma problem som SD har nu om de inte är försiktiga med att ta in för många individualister (Egoister?).

Hela etablissemanget med sjuklövern är fullt av välutbildade och intellektuella. Var försiktig med vad du önskar dig.
Citera
2018-04-02, 18:17
Medlem
templetonpeck99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim

Här annonserar de alltså efter riksdagskandidater med en ansökningstid på endast tre dagar - ansökan ska vara inne senast den 5 april. Valmyndigheten behöver sedan AfS kandidatlista senast den 10 april för att skicka ut dem i god tid. Detta kan omöjligen ge AfS tid att hinna kolla upp och intervjua tidigare okända kandidater.

Av allt att döma rör det sig endast om utfyllnadskandidater, så att AfS får en lång riksdagslista.

Jag trodde detta var ett aprilskämt, men det var det tydligen inte. Det går bra nu...
Citera
2018-04-02, 18:20
Medlem
templetonpeck99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja några bra finns säkert, men AfS riskerar att lära sig den hårda vägen att de som är konfliktsökande och har samarbetssvårigheter kommer att vara det i AfS också. Deras riksdagsgrupp kommer att få samma problem som SD har nu om de inte är försiktiga med att ta in för många individualister (Egoister?).

Hela etablissemanget med sjuklövern är fullt av välutbildade och intellektuella. Var försiktig med vad du önskar dig.

Det vore hysteriskt kul om Williams mamma Monica tedestam återigen kallade sig allmänläkare(hon är knappt undersköterska) på en lista, sd hann ju iaf korrigera lögnen innan tryckning.

Men den stora frågan är, var står afs i israelfrågan?

Är det tvåstatslösning som William o Gustav vill. Eller är det israelvurm som Maggi Haglund och 90% av medlemskåren vill?
Citera
2018-04-02, 18:29
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim

Skulle också gissa på utfyllnadskandidater.

Förstår dock inte hur de ska hinna intervjua alla som söker som du säger. Känns lite riskabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in