2018-04-01, 18:39
Medlem
RoofleTrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Varför skulle du få en avi från postnord på dhl paketet menar du?
Tänkte att det fanns intresse för att driva in moms även om det är andra leverantörer som fraktar varorna. Men ja, det är ju inte så sannolikt att de skulle in där och rota, även om ingenting hade förvånat mig när det kommer till vårt kära fosterland och deras långa fingrar.

Motfråga: Varför skriver du i tråden över huvud taget? Har sett vissa sidor i tråden där 9 av 10 inlägg från dig, och inte ett enda som stämmer. När folk frågar dig saker så ignorerar du helt enkelt den personen och fortsätter skriva lögner på nästa sida. Vad är meningen?

EDIT: 950 av dina senaste 1000 inlägg är i denna tråden kimdah2002, säkerligen går det längre bak än så. Hela tråden har allt som allt 6260 svar, du är alltså en sjättedel ungefär av de totala svaren i ttråden. Jag frågar dig därför vad du håller på med, hela tråden enligt min mening är oläsbar p.g.a dig.
Senast redigerad av RoofleTrain 2018-04-01 kl. 18:52.
Citera
2018-04-01, 19:04
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoofleTrain
Tänkte att det fanns intresse för att driva in moms även om det är andra leverantörer som fraktar varorna. Men ja, det är ju inte så sannolikt att de skulle in där och rota, även om ingenting hade förvånat mig när det kommer till vårt kära fosterland och deras långa fingrar.

Motfråga: Varför skriver du i tråden över huvud taget? Har sett vissa sidor i tråden där 9 av 10 inlägg från dig, och inte ett enda som stämmer. När folk frågar dig saker så ignorerar du helt enkelt den personen och fortsätter skriva lögner på nästa sida. Vad är meningen?

EDIT: 950 av dina senaste 1000 inlägg är i denna tråden kimdah2002, säkerligen går det längre bak än så. Hela tråden har allt som allt 6260 svar, du är alltså en sjättedel ungefär av de totala svaren i ttråden. Jag frågar dig därför vad du håller på med, hela tråden enligt min mening är oläsbar p.g.a dig.
Det skrivs så mycket felaktigheter och många som skriver verkar inte ha ett uns allmänbildning om hur saker fungerar försöker bara svara på frågor som ställs. Mig vetligen har jag inte undvikit att svara på något men givetvis kan jag ha missat något inlägg då jag inte läser alla... Postnord och dhl är två helt skilda företag det bör du väl ändå känna till och oavsett vilken transportör du anlitar så gäller givetvis att du måste betala moms.
Senast redigerad av kimdah2002 2018-04-01 kl. 19:10.
Citera
2018-04-01, 19:16
Medlem
Citat:
Det skrivs så mycket felaktigheter och många som skriver verkar inte ha ett uns allmänbildning om hur saker fungerar försöker bara svara på frågor som ställs. Mig vetligen har jag inte undvikit att svara på något men givetvis kan jag ha missat något inlägg då jag inte läser alla... Postnord och dhl är två helt skilda företag det bör du väl ändå känna till och oavsett vilken transportör du anlitar så gäller givetvis att du måste betala moms.
Så din lögnare ge oss en källa till följande påstående av dig (2018-03-09):
Citat:
Nästa vecka kommer Tullverket att börja skicka ut brev till ca 35000 mottagare vars paket är märkta gåva eller där värdet på innehållet ifrågasätts. Mottagarna kan då välja att acceptera att betala moms och avgift eller att överklaga till Tullverket inom 30 dagar.
(FB) Postnords nya administrationsavgift på paket från Kina/Red Mod
-----
Och en källa till nedan påstående av dig (2018-03-03):
Citat:
Nej det gör dom inte, China Post får subventioner från UPU (Ett organ i FN som ser till att U-länder har möjlighet att skicka post billigt till övriga världen) Vi i Sverige (och övriga länder) betalar in pengar via skattsedeln till FN som fördelar ut det till UPU som skickar dom vidare till Kina, därför är frakten från Kina näst intill gratis.

Tanken var att post skulle vara kostnadsneutral för såväl i som u-länder så att invånare kunde skicka brev till samma kostnad. Tyvärr utnyttjar man även det för varubrev vilket inte var tanken från början.
(FB) Postnords nya administrationsavgift på paket från Kina/Red Mod
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-04-01 kl. 19:27.
Citera
2018-04-02, 02:57
Medlem
Mowglinos avatar
Nu ska ett av mina paket tillbaks till Kina, har vare sig fått en AVI eller SMS. Kommer bli skoj detta, för jag kan knappast vara den ända som blivit drabbad, när Postnord nu skiter i att dela ut Posten från Kina.
Citera
2018-04-02, 09:18
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Nu ska ett av mina paket tillbaks till Kina, har vare sig fått en AVI eller SMS. Kommer bli skoj detta, för jag kan knappast vara den ända som blivit drabbad, när Postnord nu skiter i att dela ut Posten från Kina.
Det är säkert kinesens fel. Postnord skyller väl på att han har skrivit fel postnummer eller nåt.
Citera
2018-04-02, 12:41
Medlem
mina3grabbars avatar
Jag saknar 4 stycken varor inköpta 17 till 20 februari. De borde ha kommit vid det här laget. Jag misstänker att Postnord helt enkelt har stulit grejerna! Det är ren stöld och inget annat. Jag har faktiskt betalat för varorna. Förutom stöld anser jag att Postnord sysslar med otillåtet förfogande. Jag kräver återbetalning av Postnord!

Det är också väldigt sorgligt att mötas av textem "Does not ship to Sweden" Det hände mig senast idag då jag tittade på en liten bärbar DVD-spelare. Säljaren levererar till Europa men inte till Sverige.
Citera
2018-04-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Låter samhällsfarligt, varesig det gäller något trivialt (mobilskal) eller inte.
Citera
2018-04-02, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Jag saknar 4 stycken varor inköpta 17 till 20 februari. De borde ha kommit vid det här laget. Jag misstänker att Postnord helt enkelt har stulit grejerna! Det är ren stöld och inget annat. Jag har faktiskt betalat för varorna. Förutom stöld anser jag att Postnord sysslar med otillåtet förfogande. Jag kräver återbetalning av Postnord!

Det är också väldigt sorgligt att mötas av textem "Does not ship to Sweden" Det hände mig senast idag då jag tittade på en liten bärbar DVD-spelare. Säljaren levererar till Europa men inte till Sverige.

Bara senaste veckan har antalet säljare som svartlistat Sverige ökat betydligt.
Dessutom kräver väldigt många extra betalning för frakt på 1-3 $ för småsaker.

Kollade 10-15 saker på Ali som jag beställt sista halvåret!
Senast redigerad av Hultabultan 2018-04-02 kl. 13:07.
Citera
2018-04-02, 13:07
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Bara senaste veckan har antalet säljare som svartlistat Sverige ökat betydligt.
Dessutom kräver väldigt många extra betalning för frakt på 1-3 $ för småsaker.

Kollade 10-15 saker på Ali som jag beställt sista halvåret!
Säljarna får ju betala returfrakten i Kina ifall varan kommer i retur så dom vill väl gardera sig för det...
Citera
2018-04-02, 13:09
Medlem
Citat:
Säljarna får ju betala returfrakten i Kina ifall varan kommer i retur så dom vill väl gardera sig för det...

Bästa sättet för säljaren att gardera sig är givetvis att totalt vägra skicka något alls till skitlandet Sverige!
Citera
2018-04-02, 13:14
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Bästa sättet för säljaren att gardera sig är givetvis att totalt vägra skicka något alls till skitlandet Sverige!
Ja och många väljer den lösningen vi är ju inte fler invånare i Sverige än en mindre kinesisk stad så ingen större förlust för dom...
Citera
2018-04-02, 13:21
Medlem
Citat:
Ja och många väljer den lösningen vi är ju inte fler invånare i Sverige än en mindre kinesisk stad så ingen större förlust för dom...

På Ali kan man vid recensionerna se vilket land varje kommer från.

Ryssar dominerar totalt med betydligt fler kunder än hela EU.
(Betvivlar förresten ryssar skulle vara mera benägna skicka sitt omdöme än andra.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in