Citat:
Ursprungligen postat av
spelhunden
...
En vanlig heldags arbete får man runt 1.000 kr efter skatt. Att sitta och leta sql-injections på prostitutionssidor och fixa med att utpressa ut folk lär vara mer än en heldagsarbete. För varje dag som går så går hackaren back då han lika gärna hade kunnat jobba (eller söka jobb). Kanske är pengarna inte själva målet?
...
Arbetslös som hankar sig fram på bidrag och vill ha lite extrainkomster, som vill testa sina kunskaper och samtidigt få spänning i tillvaron?
Har i tråden skummat igenom exemplen på brev, och spontant så tycker jag att nivån på språket är bra.
Det jag därmed reagerade på var kravet på ”
minst 1000 kr”...
Inlägget är Mogna-Meloners (mod), och formuleringen står i slutstycket.
(FB) rosasidan.ws databas hackad 2018-03-31
EDIT: Ser nu att de vill att man för identifieringens skull ska sätta in ett belopp överstigande 1000 kr. Men samtidigt vill de att man ska mejla dem en kopia på kvittot (går förvisso fortare om man sen sorterar på belopp). På andra ställen skriver de dock summan 1000 kr rakt av. Rörigt värre.
De verkar dock räkna med att få in mycket pengar eftersom de tydligen har flera plåmböcker.
Jag tror inte att det är omöjligt att de delar med sig av infon precis som de hotat med.