Citat:
Du skrev till mig:"Om..." och "om..", det har varit upp i tråden för länge sedan, om att det var/är en fysik omöjlighet, det som Madsen säger, det går på inget sätt ihop, och borde kanske också bemötts med saklighet istf. ett flertal omöjliga "om".
Oavsett, gasversionen är fullkomlig nonsens, på många plan, det kan vi iaf. vara överens om, va? Det betyder väl att att åklagaren måste börja gå vidare mot pudelns kärna, dödsorsaken, vilket verkar vara lite knepigt....
Oavsett, gasversionen är fullkomlig nonsens, på många plan, det kan vi iaf. vara överens om, va? Det betyder väl att att åklagaren måste börja gå vidare mot pudelns kärna, dödsorsaken, vilket verkar vara lite knepigt....
Citat:
"Konstiga idéer, vilse i pannkakan, o undrar var jag får alla konstiga idéer ifrån?"
"Tredje gradens brännskador...", från vad då? Nu är du väl ändå helt vilse i pannkakan.
För det första, är det inte ens kolmonoxid som är aktuell förgiftning från en dieselmotor, det är koldioxid. För det andra bildas inga höga temperaturer av avgaser i luft, så olika typer av brännskador är helt uteslutna. Var har du fått det ifrån, många konstiga ideer där?
För det första, är det inte ens kolmonoxid som är aktuell förgiftning från en dieselmotor, det är koldioxid. För det andra bildas inga höga temperaturer av avgaser i luft, så olika typer av brännskador är helt uteslutna. Var har du fått det ifrån, många konstiga ideer där?
Tagga ner lite när du försöker idiotförklara andra skribenter, när det i själva verket visar att det är du som inte hängt med i rapporteringen från rättegången.
Nu fick du ju svar från både mig och flera andra skribenter, att det jag tog upp var det som framkom i rättegången. Dels Madsens version: Madsen har hävdat att ubåten fick ett fel och att ubåtsluckan slog igen på grund av ett undertryck då han befann sig uppe på däck. Han har vidare berättat att han känt en varm gas när han fick upp luckan och att Kim Wall dött av kolmonoxidförgiftning.
Och rättsläkarens bedömning: Om ubåten skulle ha tagit in den mängd gas som han hävdat hade värmen stigit avsevärt. Men enligt rättsläkarna utsattes hennes kropp inte för hög värme vid dödsfallet. – I så fall skulle hon haft tredje gradens brännskador på kroppen. Om det fanns heta gaser skulle det dessutom funnits värmeskador på luftvägarna, sa Christina Jakobsen.
https://www.expressen.se/kvallsposte...kim-walls-dod/
Jag referade alltså till vad Madsen påstått och rättsläkarens svar på det och det är ju inte alls länge sedan detta var uppe i tråden eller media, därför vore det bättre om du kollar upp fakta först innan de beskriver det jag skrev som: konstiga idéer, vilse i pannkakan, det var inte kolmonoxid o undrar var jag får alla konstiga idéer ifrån?
Jag är helt okunnig och ointresserad av teknik, kemi, fysik, motorer, tekniska fakta om ubåten osv så sådant får du diskutera med de som är insatta. Däremot anser jag att Madsens förklaring är skitsnack och jag förlitar mig på rättsläkarens uttalande och hennes kunskaper.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-04-02 kl. 09:59.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-04-02 kl. 09:59.