2018-04-01, 14:03
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
En människa som blir rabiat rasist och frekvent uppmanar på folkmord på ett folk är en infantil idiot. Sedan så är din liknelse helt felaktig då illdåden inte berör den magnituden.

Flerahundratusen palestinier etnisk rensades från sina hem och miljontals kan inte återvända tillbaka till sina hem. Deras enda brott var att de bodde i ett område som koloniserades av judar. Det är en jävla magnitud i det jag skriver.

Citat:
Antisemitism har existerat innan staten Israels existens och är inte en respons på sionismens illdåd. Sedan så har det inte med någon muslimsk "solidaritet" att göra då de inte har ett konsistent förhållningssätt till andra förföljda muslimska grupper som palestinier.

En judisk minoritet fanns i Palestina hela tiden, judar som flydde från Spanien 1400-talet togs emot av Ottomanska muslimerna med öppna armar, de fick bosätta sig i bland annat Smyrna, Istanbul och Theseloniki...

Citat:
Antar att masslakt och fanatiskt hat av muslimer i kashmir är rättfärdigat på grund av massmorden och den brutala etniska rensningen som beföll den hinduiska befolkningen i Bangladesh vid dess självständighetskrig?
'

Det blir en sådan reaktion. Att vissa judar är sionister är också förståelig med tanke på hur de behandlades i Europa. Men det ger de inte rätt att etnisk rensa ett annat land.

Citat:
Undrar vad greker, armenier, kurder och syrianer tycker om Turkar? (Du rättfärdigar det säkert också då fanatiskt rasism är en "naturlig" reaktion i din åsikt.)

De får tycka vad de vill. Åter igen, ger inte de rätten att etnisk rensa ett område såsom Armenierna tex gjorde i Nogorno-Karabach där de fördrev Azerbaijanerna i början av 90-talet.

Varför blir du så butthurt när vi nämner Israels brott mot mänskligheten här? Är det ok för dig att skjuta på fjortisar med snipergäver? Varför blir du så känslig lilla vän? Tål du inte att vi kritiserar "judeo-kristna" värdegrunden här?
Citera
2018-04-01, 14:14
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Flerahundratusen palestinier etnisk rensades från sina hem och miljontals kan inte återvända tillbaka till sina hem. Deras enda brott var att de bodde i ett område som koloniserades av judar. Det är en jävla magnitud i det jag skriver.

En judisk minoritet fanns i Palestina hela tiden, judar som flydde från Spanien 1400-talet togs emot av Ottomanska muslimerna med öppna armar, de fick bosätta sig i bland annat Smyrna, Istanbul och Theseloniki...

'

Det blir en sådan reaktion. Att vissa judar är sionister är också förståelig med tanke på hur de behandlades i Europa. Men det ger de inte rätt att etnisk rensa ett annat land.

De får tycka vad de vill. Åter igen, ger inte de rätten att etnisk rensa ett område såsom Armenierna tex gjorde i Nogorno-Karabach där de fördrev Azerbaijanerna i början av 90-talet.

Varför blir du så butthurt när vi nämner Israels brott mot mänskligheten här? Är det ok för dig att skjuta på fjortisar med snipergäver? Varför blir du så känslig lilla vän? Tål du inte att vi kritiserar "judeo-kristna" värdegrunden här?

En sådan reaktion är efterbliven och bör motarbetas. Trots att det tyvärr är vanligt förekommande hos grupper som blivit utsatta för förföljelse. Sedan så har du inte förklarat på hur en pakistanier, indonesier, turk och en iranier reagerar unikt i relation till behandlandet av palestinier trots att muslimska grupper i andra delar av världen lidit mycket värre. Den enda rationalen är anti-semitism då dessa inte har någon personlig erfarenhet av att ha behandlats illa i händerna på sionistiska judar.

Anledningen till varför jag nämnde just armenier är för jag antog att du inte rättfärdigar fanatisk rasism på turkar på grund av att någon idiotisk grek eller armenier generaliserar det turkiska folket och i med detta förespråkat våld mot oskyldig turkisk civilbefolkning.

Illdåd mot Azerbaijan rättfärdigas inte.

Jag är fanatiskt anti-US imperialism om du undrar. Är emot israelisk ockupationen av palestinskt territorium och anser att användandet av våld mot militära mål är önskvärt för att tvinga Israel att lämna landet. Samt brutalitet gentemot södra Libanon bör upphöra. Kompensation för palestinska flyktingar bör var en självklar del i ockupationens slut.

Anser att pro-palestinier av din sort är hycklare då ni inte kan rättfärdiga ert unika förhållningssätt till Israel trots att muslimska folk lider värre bortom israel/palestina.

Judeo-kristna värdegrundens praktiserande globalt bevittnar om att det självklara bör vara dess förintande. Jag är vänsterradikal ateist så dessa ting står mig inte övers så värst.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-04-01 kl. 14:17.
Citera
2018-04-01, 14:25
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
En sådan reaktion är efterbliven och bör motarbetas. Trots att det tyvärr är vanligt förekommande hos grupper som blivit utsatta för förföljelse. Sedan så har du inte förklarat på hur en pakistanier, indonesier, turk och en iranier reagerar unikt i relation till behandlandet av palestinier trots att muslimska grupper i andra delar av världen lidit mycket värre. Den enda rationalen är anti-semitism då dessa inte har någon personlig erfarenhet av att ha behandlats illa i händerna på sionistiska judar.

För att Israel kan göra vad de vill och komma undan. Dessutom är området laddat och tillhör tre religionerna, inte bara judarna.

Citat:
Anledningen till varför jag nämnde just armenier är för jag antog att du inte rättfärdigar fanatisk rasism på turkar på grund av att någon idiotisk grek eller armenier generaliserar det turkiska folket och i med detta förespråkat våld mot oskyldig turkisk civilbefolkning.

Jag nämnde nyss Armeniernas behandling av Azerbaijanerna i Nogorno-Karabah ett område som de har etnisk rensat. Ett annat är Cypern där grekerna försökte sig på ett etnisk rensning på cypriotiska turkar i 60-talet. Balkankrigen där miljoner muslimer flydde till Turkiet nämner jag inte ens. Men det går inte att gå runt och vara hatisk hela tiden. Anledningen till att jag inte bryr mig om armenier, greker, syrianer etc är att jag vet att de inte kan göra ett skit idag. Sen gör du misstaget att du generaliserar dessa grupper efter dina erfarenheter baserat på Sverige. Jag känner armenier, syrianer och kurder i Turkiet, de har inga problem med turkar överhuvudtaget.

Citat:
Anser att pro-palestinier av din sort är hycklare då ni inte kan rättfärdiga ert unika förhållningssätt till Israel trots att muslimska folk lider värre bortom israel/palestina.

Muslimer lider överallt ja. Ska vi då sluta bryr oss om Palestina för det? Vilken konstigt resonemang alltså, konstigaste jag hört hittills. Så endast kristna/ateister/hinduer etc får ha sympatier men inte muslimer? Eller är det bara vissa etniciteter som ska ha rätten att stödja palestinierna?

Citat:
Judeo-kristna värdegrundens praktiserande globalt bevittnar om att det självklara bör vara dess förintande. Jag är vänsterradikal ateist så dessa ting står mig inte övers så värst.

Du är en del av den vare sig du gillar det eller inte...
Citera
2018-04-01, 14:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det var min poäng, att vi inte beter oss som judar och araber, även om från ditt perspektiv naturligtvis judarna inte gjorde något fel när de åkte ned och erövrade landet och drev bort den tidigare befolkningen till Gazaremsan. Hade Sverige kört motsvarande mot Norge under deras självständighetsrörelse hade vi nog också fått leva med norska "terrorister".

Tror du på riktigt att norrmännen skulle betala mer än hälften av alla bidragspengar till ersättningar till terrorister? Skulle de skriva en helig bok som kräver att alla svenskar ska dö?

Citat:
Vid närmare eftertanke hade ju Norge inte heller varit ett land när vi erövrade det från Danmark, så alla de argument ni sionister anför om att Palestina inte är ett land hade gått att tillämpa där också.

Nej, Norge var ett land innan Sverige var ett land. Danmark kom först, sen Norge, sen Sverige.

Citat:
Till att skjuta civila? Tja, Burma tycks rätt bra för närvarande. Syriens armé klarar det rätt bra också. Det är faktiskt inget svårt jobb, att de flesta länder undviker sådant har inte med att det är för svårt att göra.

Jag frågade vilka som skulle ha klarat uppgiften på ett bättre sätt än israelerna, inte sämre. Har ädelgasen sipprat ur?
Citera
2018-04-01, 14:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Svenskar har inte etnisk rensat några palestinier från sina hem dock, dåligt jämförelse...

Jasså, nu ändrades frågeställningen markant. Frågan var om 16 döda efter ca 800 skjutna bland tiotusentals demonstranter som inkluderade beväpnade terrorister var en dålig siffra och om svenska tonåringar skulle presterat bättre. Nu verkar det vara att "Israel har inte rätt att försvara sig för de har varit elaka mot palestinier". Det spelar alltså ingen roll vad palestinierna gör enligt dig?
Citera
2018-04-01, 14:31
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
För att Israel kan göra vad de vill och komma undan. Dessutom är området laddat och tillhör tre religionerna, inte bara judarna.

Jag nämnde nyss Armeniernas behandling av Azerbaijanerna i Nogorno-Karabah ett område som de har etnisk rensat. Ett annat är Cypern där grekerna försökte sig på ett etnisk rensning på cypriotiska turkar i 60-talet. Balkankrigen där miljoner muslimer flydde till Turkiet nämner jag inte ens. Men det går inte att gå runt och vara hatisk hela tiden. Anledningen till att jag inte bryr mig om armenier, greker, syrianer etc är att jag vet att de inte kan göra ett skit idag. Sen gör du misstaget att du generaliserar dessa grupper efter dina erfarenheter baserat på Sverige. Jag känner armenier, syrianer och kurder i Turkiet, de har inga problem med turkar överhuvudtaget.

Muslimer lider överallt ja. Ska vi då sluta bryr oss om Palestina för det? Vilken konstigt resonemang alltså, konstigaste jag hört hittills. Så endast kristna/ateister/hinduer etc får ha sympatier men inte muslimer? Eller är det bara vissa etniciteter som ska ha rätten att stödja palestinierna?

Brister din läsförståelse eller? När i helvete skrev jag någonting av denna sort?

Det är uppenbart hyckleri, fattar du det? Det är inte ett vanligt förekommande tema som rör upp känslor hos hela muslimska världen när ryska armen lemläster och plågar tjejenien till exempel. Tjejenska solidaritetsföreningar i Sverige och ständigt uppmanade till slakt av Ryssar i muslimska världen eller? (Jag kan översätta till barnsvenska på PM om detta blir lite svårbegripligt.)

åter igen så generaliserar jag inte ett skit. Sa att det fanns armenier turkar och mera som generaliserar. Men du verkar ha svårt att läsa.

Att vara "judeo-kristen" är att önska de abhrahamistka religionernas utrotande. O.K.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-04-01 kl. 14:33.
Citera
2018-04-01, 14:32
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jasså, nu ändrades frågeställningen markant. Frågan var om 16 döda efter ca 800 skjutna

18 döda, var nu jättestolta över eran "enda demokrati i mellanöstern".
Citera
2018-04-01, 14:36
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:

Tror du genuint på att Israel är den enda staten som kan komma undan med förbrytelser?
Citera
2018-04-01, 14:37
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Brister din läsförståelse eller? När i helvete skrev jag någonting av denna sort?

Det är uppenbart hyckleri, fattar du det? Det är inte ett vanligt förekommande tema som rör upp känslor hos hela muslimska världen när ryska armen lemläster och plågar tjejenien till exempel. Tjejenska solidaritetsföreningar i Sverige och ständigt uppmanade till slakt av Ryssar i muslimska världen eller? (Jag kan översätta till barnsvenska på PM om detta blir lite svårbegripligt.)

åter igen så generaliserar jag inte ett skit. Sa att det fanns armenier turkar och mera som generaliserar. Men du verkar ha svårt att läsa.

Att vara "judeo-kristen" är att önska den abhrahamistka religionernas utrotande. O.K.

Du tjatar ju på mig om detta och gjort det trots att tråden handlar om Israels brott. Du som tillhör den judeo-kristna kultursfären ser dig som någon överlägsen individ mot alla de där "muslimerna" som du ser ner på. När du ser någon muslim prata om Israel så blir det för mycket för dig att se "lägre stående" kritisera landet. Du tror att endast att såna som du, som är "upphöjda" som har den rätten. Så kommer du hit och börjar tjafsa med mig om olika muslimska grupper som lider. Gå tillbaka och titta på din första inlägg mot mig så ser du vad jag pratar om.

Starta nu ett ny tråd om du vill babbla om vad som gör dig så överlägsen som ger ensamrätt åt bara såna som du att kritisera Israel. Förstör inte tråden här. Här vill vi prata om Israels brott, inte fjortisars självuppfattning om sin egen moraliska överlägsenhet...
Citera
2018-04-01, 14:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Skillnaden är att när Norge och Sverige hade en potentiell konflikt i samband med unionsupplösningen var det ingendera sidan som började skjuta. Det var ingen etnisk rensning liknande den sionisterna ägnade sig åt, och inget flyktingläger som är vad Gazaremsan blev.

Men om det hade blivit etniska motsättningar, mord, pogrom, förföljelser etc så är det inte orimligt att tänka att det skulle bli etniska rensningar som följd. Det är tröttsamt med dig att du enbart väljer att se ena sidan på argumentet och inte fattar att det skedde etniska rensningar från båda hållen. Antar att du anser att det enbart är hinduer som bråkar med stackars muslimer i nordöstra Indien också.

Citat:
Vi hade en "incident" med Norge för ett par decennier sedan när några norska ungdomar som var sura för att Jämtland kommit att tillhöra Sverige gick ut i skogen och flyttade en bunt gränsmarkeringar och "erövrade" en bit av Sverige. Några dagar senare upptäckte en norsk patrull ofoget och flyttade tillbaka stenarna och bad Sverige om ursäkt, sen var det inte mer med det. Hade det varit Israel hade de där ungdomarna blivit massakrerade bara de närmade sig svenska gränsen.

En naturlig konsekvens av årtionden med självmordsbombare och andra terrorister är att skjuta ihjäl alla som försöker gå över gränsen ja. Hade vi haft norrmän som sprängde sönder svenska skolbussar skulle givetvis den första kulan siktas mot huvudet.

Citat:
Vad sägs sen om att Israel inte har tonåringar vid gränsen om dessa nu inte klarar att se araber utan att skjuta dem?

De presterar fortfarande bättre än någon annan armé i världen. Jag har bett dig många gånger att motbevisa det. Nämn en annan armé som har ett lägre civilförlustratio efter krig i urban mijö.
Senast redigerad av Melange5738 2018-04-01 kl. 14:41.
Citera
2018-04-01, 14:45
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Du tjatar ju på mig om detta och gjort det trots att tråden handlar om Israels brott. Du som tillhör den judeo-kristna kultursfären ser dig som någon överlägsen individ mot alla de där "muslimerna" som du ser ner på. När du ser någon muslim prata om Israel så blir det för mycket för dig att se "lägre stående" kritisera landet. Du tror att endast du "upphöjda" har den rätten. Så kommer du hit och börjar tjafsa med mig om olika muslimska grupper som lider. Gå tillbaka och titta på din första inlägg mot mig så ser du vad jag pratar om.

Starta nu ett ny tråd om du vill babbla om vad som gör dig så överlägsen som ger ensamrätt åt bara såna som du att kritisera Israel. Förstör inte tråden här. Här vill vi prata om Israels brott, inte fjortisars självuppfattning om sin egen moraliska överlägsenhet...

Det uppenbara hyckleriet som uttrycks av anti-semitiska organisationer världen över är jävligt relevant till hur omvärlden bör förhålla sig till israeliska brott.

ja och det är jävligt patetiskt att en människa som sympatiserar med Erdogan gråter om "mänskliga rättigheter" och "demokrati". Därav betydelsen av mitt första inlägg då det tydliggör hycklerin som genomsyrar palestina "solidariteten". inte minst i kontext med senaste skjutningar. Jag har inte försvarat ett skit, stör mig på människor som är moraliska hycklare. I synnerhet när man anklagar människor som inte är patetiska hycklare för att anse muslimer vara "underlägsna" är oerhört bizzart.

Du bemöter för övrigt inte ett skit.
Citera
2018-04-01, 14:57
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Det uppenbara hyckleriet som uttrycks av anti-semitiska organisationer världen över är jävligt relevant till hur omvärlden bör förhålla sig till israeliska brott.

ja och det är jävligt patetiskt att en människa som sympatiserar med Erdogan gråter om "mänskliga rättigheter" och "demokrati". Därav betydelsen av mitt första inlägg då det tydliggör hycklerin som genomsyrar palestina "solidariteten". inte minst i kontext med senaste skjutningar. Jag har inte försvarat ett skit, stör mig på människor som är moraliska hycklare. I synnerhet när man anklagar människor som inte är patetiska hycklare för att anse muslimer vara "underlägsna" är oerhört bizzart.

Du bemöter för övrigt inte ett skit.

Du har redan markerat att du anser dig själv vara moralisk högre stående än muslimer som jag som inte då ska ha samma rätt att kritisera landet enligt dig. Jag har noterat din kritik och ignorerar den i och med att jag inte finner den seriös och inte heller har någon intresse av att bekräfta din självbild som högre stående väsen.

Det jag ser av dina inlägg är som sagt bara en fjortis med överlägsenhetskänslor och inget annat. Därav har jag ingen intresse av att ge dig någon mer replik i ämnet. Jag och andra muslimer kommer även i fortsättningen uttala oss om Israel. Du får lära dig att leva med bara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in