2018-04-01, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det finns det väl visst det, ubåtar har ju funnits länge och för att uppskatta vilken risk man tar får man kontrollera hur många ubåtar som aldrig kommit upp igen osv. Inte fan beräknar man det på hur många som råkat ut för en synnerligen sjuk sexualsadist och blivit styckade. Det har ju aldrig hänt tidigare varför sannolikheten är extremt liten.

Skärp dig.

Du var ju övertygad om att Madsen hade Aspbergers, du skrev ju sida upp och sida ner om detta i början och munhöggs med alla som inte höll med. Nu tror du att PM kommer att spela BDMS kortet trots att han under hela rättegången försäkrat att han bara idkar vaniljsex. Hur tänker du?

Du förnekar dig inte, ank-skrälle.

Du har inte förstått mycket, när du drar in Nautilus i allmän ubåtsstatistik. Sedan blandar du bort det faktumet att båten bara är en mycket begränsad ubåt, egentligen bara en "dykbåt". Att du bygger din statistik på hela ubåtsbeståndet, är talande för ditt, det förståndet!

Om du läst mina inlägg, bygger jag inte risktagandet på själva båten, utan på KW's rädsla för undervatten. Än mindre på ev. sexmördare.

Mina inlägg handlar om spekulationer om PM's nästa drag i rättegången, där han kanske utnyttjar undervattenrädsla, eller fablar om KW's sexualitet, du och jag får se vad som händer.

Aspergerdelen, eller autistiska drag, har jag tydligt redovisat att ingen kan stämpla på PM, det krävs en utredning mot gällande diagnos-manualer. Att jag ser att några av de egenskaperna kan finnas, är inte liktydig med diagnos, läs bakåt och inse att du inte hittar något sådant.

Slutligen spekulerar jag i att PM kan komma att spela ett nytt kort, KW i panik, eller ( mer osannolikt), KW som drivande i sexlek.

Du och andra måste försöka håller era avskykänslor borta, om det ska gå att diskutera möjliga utspel av PM, dom har inte hänt, dom är förmodligen falska, men det spelar ingen roll i rätten, förstår du?
Senast redigerad av Whyback 2018-04-01 kl. 12:49.
Citera
2018-04-01, 12:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
30 sekunder har PM sagt att det tar.

Att sänka ubåten halvvägs till botten och sedan vända? Nej, det har han inte alls sagt. Är ni dumma här..? Tänk sedan en hysterisk kvinna, som sliter i dig eller sliter i reglagen, på köpet!

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det finns inga "men".

Det är extremt våldsamma filmer med kvinnor som torteras och dödas, både animerade och verkliga filmer. Noga sorterat i olika mappar han namngivit, så att han lättare skulle hitta dem.
INGEN normal människa har den typen av filmer i datorn. När vissa klipp visades i rätten mådde folk illa och de fick ta paus. Som när de intervjuade GW som var med första dagen och frågade honom om filmerna. Han svarar då att han var den enda som tittade för han har ju sett åtskilliga liknande filmer i sitt jobb, så han är härdad. Han tillade att övriga tittade bort, höll för ögonen och tungandades.

Är du insatt i snuffmoviemarknaden eller? Det verkar så när du menar att Madsen borde skaffat filmer med bättre kvalitet och inte ha dessa "enkla, amatörmässiga filmer av dålig kvalitet".
Det finns inga filmstudios a la Hollywood för denna vidriga marknad. Det handlar om amatörer, lika sexuellt avvikande som Madsen, som spelar in dessa snuffmovies, halshuggningar, tortyr osv.

Om Madsen hade "vanliga" filmer i datorn också, typ Sound of Music, krigsfilmer, äventyrsfilmer så har ju det absolut inget med fallet att göra, det är helt ovidkommande och inget som på något vis tar bort betydelsen av de extrema tortyr/mord/sexualsadistiska filmer han hade.

Att ta upp det är ungefär lika imbecillt som när Bettina frågade ett av de kvinnliga vittnena, som tagit upp att Madsen skickat någon bild med en kvinna i handbojor och liknande våldsamma bilder - då frågar Bettina om han inte skickat en bild på en katt också

Jag kollade på de där två autentiska halshuggningsvideorna, och jag kan garantera att de var av så dålig kvalitet (jag kollade igenom alla google-förslagen för att hitta de bästa) att man inte blev särskilt illa berörd av att se det. Man såg helt enkelt för lite, det var för suddigt, kameran skakade och svängde fram och tillbaka o.s.v.. Nej jag är inte själv insatt i den marknaden, men någon som verkligen VILL kan naturligtvis hitta "bättre" än det där... Men M nöjde sig med suddigt respektive tecknad film, och det tycker jag säger att det inte var himla viktigt för honom ändå.

Och nej det var inte imbecillt att Betina frågade efter fotot på missekatten. Det är stor skillnad på en person som bara har en tanke i huvudet 24/7, och en som ägnar sina tankar åt hundratals olika saker... varav en eller två olämpliga.
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-01 kl. 13:00.
Citera
2018-04-01, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du förnekar dig inte, ank-skrälle.

Du har inte förstått mycket, när du drar in Nautilus i allmän ubåtsstatistik. Sedan blandar du bort det faktumet att båten bara är en mycket begränsad ubåt, egentligen bara en "dykbåt". Att du bygger din statistik på hela ubåtsbeståndet, är talande för ditt, det förståndet!

Om du läst mina inlägg, bygger jag inte risktagandet på själva båten, utan på KW's rädsla för undervatten. Än mindre på ev. sexmördare.

Mina inlägg handlar om spekulationer om PM's nästa drag i rättegången, där han kanske utnyttjar undervattenrädsla, eller fablar om KW's sexualitet, du och jag får se vad som händer.

Aspergerdelen, eller autistiska drag, har jag tydligt redovisat att ingen kan stämpla på PM, det krävs en utredning mot gällande diagnos-manualer. Att jag ser att några de egenskaperna kan finnas, är inte liktydig med diagnos, läs bakåt och inse att du inte hittar något sådant.

Slutligen spekulerar jag i att PM kan komma att spela ett nytt kort, KW i panik, eller ( mer osannolikt), KW som drivande i sexlek.

Du och andra måste era avskykänslor borta, om det ska gå att diskutera möjliga utspel av PM, dom har inte hänt, dom är förmodligen falska, men det spelar ingen roll i rätten, förstår du?
Panik lär inte hävdas med tanke på att det vid undertryck skulle ha varit K som lyckades att stänga av motorn så att luckan gick att öppna.
Citera
2018-04-01, 12:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Panik lär inte hävdas med tanke på att det vid undertryck skulle ha varit K som lyckades att stänga av motorn så att luckan gick att öppna.
Exakt! Enligt PM ropade han till Kim hur hon skulle göra :-), hon agerade rationellt och med förståndet i behåll. Panik finns inte på kartan enligt Madsens förklaring.

Bra där adina!
Citera
2018-04-01, 12:57
Medlem
Peter är ett av de vanligaste namnen på seriemördare: https://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/878548-det-har-ar-de-vanligaste-namnen-pa-seriemordare-finns-ditt-namn-med.
Så inte så konstigt att de blev som de blev.
Förresten så kollade jag in Hans blogg och den var riktigt tråkig ("Plastpåsar är miljövänliga").
Men det kanske var Hans avsikt.
Citera
2018-04-01, 12:58
Medlem
Citat:

Nu har du missuppfattat rejält!

Jag pratar om ett helt nytt scenario, där PM försöker vara "ångerfull" att han inte tidigare berättat, att de gick ner i båten, när de stod stilla och dieselmotorn var avslagen, påbörjade dyket innan "kaffe och bullar", varpå KW fick panik!

Kom ihåg, att inget av PM's tidigare scenarion hänger ihop ett endaste dugg, det jag pratar om kan vara hans kanske sista, där han motiverar det med att han ville skydda KW från hennes sammanbrott vid dyket. Det är tyvärr helt möjligt, med tanke på pojkvännens vittnesmål om att hon var rädd för undervattnet, jag blir inte ett dugg förvånad om det kommer mot slutet av rättegången. Om det gör det, kommer det att bli en förlängning, ganska troligt.

Show PM är inte över än, är vad jag tror.
Citera
2018-04-01, 12:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är ju fullständigt befängt att uttala sig så! Om polisen hanterar ett narkotika ärende letar de väl inte efter veganmat?!? Denna liknelse fick ÅK fram på ett mycket bättre sätt än vad jag lyckats med, jag kommer bara inte ihåg exakt hur han uttryckte sig.

I så fall saknar ÅK också logiskt tänkande. Då kör vi: det är i sig olagligt att inneha narkotika, därför räcker det att hitta narkotika hemma hos en misstänkt för att kunna åtala honom för narkotikainnehav. Case closed. Det spelar ingen roll om han även har vetemjöl och vaniljsocker hemma.

När det gäller filmerna däremot, så är det inte ett brott att inneha sådana filmer, utan det åklagaren gör är att han indirekt försöker bevisa något om M:s psyke med hjälp av existensen av dessa filmer. Och då blir det inte en rättvis bild, om rätten inte får veta hur många filmer som hittats totalt, och hur många procent av dem som handlade om helt andra saker. Det var ju inte precis, som att Madsen var en arbetslös never-do-well som bara tittade på snuffilmer och porr dygnet runt...
Citera
2018-04-01, 13:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Ja, men nu spekulerar vi ju i att han byter förklaring igen. Glöm undertrycket och gaserna, alltså.

Citat:
KnackeredVonAnka

Citat:
Exakt! Enligt PM ropade han till Kim hur hon skulle göra :-), hon agerade rationellt och med förståndet i behåll. Panik finns inte på kartan enligt Madsens förklaring.

Bra där adina!

Adina och KanckeredVonAnka: ni är så dumma att jag härmed slutar att läsa era inlägg. Det är slöseri på tid. Kommer inte att svara på något från er heller, alltså.
Citera
2018-04-01, 13:05
Medlem
Citat:

Bra där adina!

ursprung:

"Panik lär inte hävdas med tanke på att det vid undertryck skulle ha varit K som lyckades att stänga av motorn så att luckan gick att öppna."

Bra där, snillen spekulerar, och finner varandra!!!

Har ni inte fattat att PM helt kan byta spår, utan någon som helst koppling till det förra. Landsättning, lucka, koldioxid.....

Min ide är att han nu, gråtmild kanske, förklarar att han försökte skydda KW's reaktion, den att hon fick total panik vid dyket! Sedan finns det massor med trovärdiga fortsättningar på den nya historien, som täcker knivhugg och uppbindning, men dom väntar jag med. gensamt är att de är helt frikopplade från tidigare historier.
Citera
2018-04-01, 13:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokratur1
Peter är ett av de vanligaste namnen på seriemördare: https://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/878548-det-har-ar-de-vanligaste-namnen-pa-seriemordare-finns-ditt-namn-med.
Så inte så konstigt att de blev som de blev.
Förresten så kollade jag in Hans blogg och den var riktigt tråkig ("Plastpåsar är miljövänliga").
Men det kanske var Hans avsikt.

Men då beror det på att du inte har intelligensen att förstå den. Jag har läst nästan hela. Han har en stor litterär talang, och jag hoppas att han kommer att använda den i större sammanhang framöver. Han lyckas skriva om teknik så att även personer som saknar utbildning i det förstår, och så att man blir intresserad fast man aldrig varit det förut. Och när han breder på med vemod och sentimentalitet så gråter man...
Citera
2018-04-01, 13:13
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
När det gäller filmerna däremot, så är det inte ett brott att inneha sådana filmer, utan det åklagaren gör är att han indirekt försöker bevisa något om M:s psyke med hjälp av existensen av dessa filmer. Och då blir det inte en rättvis bild, om rätten inte får veta hur många filmer som hittats totalt, och hur många procent av dem som handlade om helt andra saker. Det var ju inte precis, som att Madsen var en arbetslös never-do-well som bara tittade på snuffilmer och porr dygnet runt...
Många av filmerna visade precis på den tortyr som Kim utsatts för, hur kvinnor spetsats med vassa föremål i underlivet samt sen fått halsen avskuren. Jag säger som GW - hata slumpen.
Det är totalt irrelevant att veta vad en misstänkt sadistmördare har för övriga intressen, vilka andra filmer han tittat på t.ex. Det är inte en slump att dessa extrema tortyr och mordfilmer finns i hans dator.
Citera
2018-04-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var inte en gång, det verkade som det hände ofta... och föräldrarna såg på det som något roligt och charmigt, som om hon skulle ha varit en sjuttonåring på tågluff... Du får lyssna på deras tal vid minnesceremonin, det finns överallt på nätet.

Jag tänker, att är man rädd för att dyka ner med en ubåt, så bör man i alla fall göra det tillsammans med någon man litar på första gången. Och då inte den person som måste stå vid reglagen, utan ytterligare en som har tid att hålla handen. Panik ombord på en ubåt - eller för delen i ett enmotorigt flygplan ensam med piloten - kan ju sluta i död för båda två. Det är ingen leksak.

"Det verkade som", vad var det föräldrarna sa vid minnesceremonin som fick det att verka som detta?
Och du har fortfarande inte reagerat på det jag skrev igår, när jag bad dig utveckla vad du läser in i att Kim skulle ha varit "fascinerad" av PM och varför det gav upphov till ett "Haha. Vad är det jag har sagt hela tiden?"? Jag väntar med spänning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in