2018-04-01, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Samma resonemang kan enkelt appliceras för sådana som Péle, Di Stefano, Puaskas, Eusebio, Bobby Charlton, Beckenbauer etc. och dom är fortfarande ansedda bland de absolut största fotbollslegendarerna genom tiderna. Zlatan är ej i närheten av deras status i fotbollshistorien. Med tanke på Gunnar Nordahls individuella bedrifter samt förde Sverige till vår första (och kanske sista) guld på seniornivån, gör att han har ett komfortabelt övertag gentemot Zlatan när det kommer till debatten som Sveriges främsta fotbollsspelare genom tiderna.
Förvisso, Gunnars bedrifter för det svenska landslaget gör honom till den bättre landslagsmannen (när vi räknar bedrifter), dock är Zlatan fortfarande anser jag en rätt så överlägsen fotbollsspelare i förhållande till Gunnar, klart den skickligare individen och den bästa vi någonsin haft(Tror det lär dröja innan vi får se dess like igen). Men visst ''each to thier own''.
Senast redigerad av Omnik 2018-04-01 kl. 10:43.
Citera
2018-04-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Kan ni tvångspolemiker snälla sluta kontaminera tråden med slentrianaversiva goddag yxskaft-inlägg? Alla vet att MLS är en medioker liga. Det är inget som behöver påpekas. Det framgår klart och tydligt i det som kallas verkligheten. Sluta vara så jävla förutsägbara (särskilt du som blandade in favoritflumbegreppet "kvantfysik" i det hela. Dra åt helvete).

Så. Vi som har fötterna på jorden kan nu avnjuta målen ifred. Det är inte Bundesliga eller Serie A men det ÄR INGET SOM BEHÖVER PÅPEKAS.
Det är bara att njuta ja, Z har gjort klassmål i varje liga han satt sin prägel på.
Citera
2018-04-01, 10:49
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Förvisso, Gunnars bedrifter för det svenska landslaget gör honom till den bättre landslagsmannen (när vi räknar bedrifter), dock är Zlatan fortfarande anser jag en rätt så överlägsen fotbollsspelare i förhållande till Gunnar, klart den skickligare individen och den bästa vi någonsin haft(Tror det lär dröja innan vi får se dess like igen). Men visst ''each to thier own''.

Vad backar du upp detta påstående med?
Citera
2018-04-01, 10:52
Medlem
Ponera att Z har en fantastisk säsong med Galaxy och återhämtar sig väl från knäskadan, vore det möjligt för honom att återvända till Europa en säsong eller två, ett Italien måhända(Napoli?), vad tror ni?
Citera
2018-04-01, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Vad backar du upp detta påstående med?
Eh, det jag har skådat, min kunskap om fotboll rent generellt, en jämförelse mellan båda individer.
Citera
2018-04-01, 11:20
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ponera att Z har en fantastisk säsong med Galaxy och återhämtar sig väl från knäskadan, vore det möjligt för honom att återvända till Europa en säsong eller två, ett Italien måhända(Napoli?), vad tror ni?

Nej han är 37 i år. Hans karriär är över, nu får han harva i föredettingarnasligor usa, kina, saudi arabien.
Citera
2018-04-01, 11:32
Medlem
Färre vill ha Zlatan till VM efter de senaste dagarna. Just nu, 45% för och 55% emot. Tidigare har det alltid varit en majoritet för vad jag sett.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/wEbgkn/zlatans-sanslosa-debut--gjorde-drommal-och-avgjorde

Debuten visade vad man redan visste. I löpningar och när Zlatan med boll skulle utmana så är han orörlig och har tappat det mesta men i avslutssituationer håller han fortfarande hög klass, i vart fall mot MLS-motstånd. Bristol City och Brighton var alldeles för tufft motstånd för honom även om han satte en frispark mot Bristol City, MLS är förmodligen rätt nivå om medspelarna kan sätta honom i lägen.
Citera
2018-04-01, 11:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Han är 37 år? Han är inne på cirkussidan av sin karriär. Showbusiness i Hollywood. Så nix inte möjligt.

Det värsta är att media kommer nu ha löpsedel om att Zlatan gjorde hattrick mot typ FC Arizona (eller vad de nu heter i MLS).
Citera
2018-04-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
vilken nivå håller håller ligan?

har bara sett målen som hastigast. mitt amatöröga tyckte det verkade vara lågt tempo och uppenbara luckor och brister i motståndarförsvaret...rätt eller fel?

ashley cole det var typ 100 år sen man hörde nåt om den grabben....

Om du tittar på alla målen i matchen så är det rätt uppenbart att MLS är rätt långt från de bästa Europeiska ligorna. Ibra får nog inga större problem att näta i varje match om han orkar springa åtminstone 20 minuter i värmen. Min gissning är att Östersund hade vunnit MLS utan större bekymmer.

Är det några MLS spelare öht som är aktuella för spel i VM? 5-10 stycken möjligen, för Panama eller Colombia gissningsvis.
Senast redigerad av B.R.Donut 2018-04-01 kl. 12:13.
Citera
2018-04-01, 12:08
Medlem
Att plocka med Zlatan till VM pga gårdagens bedrifter är som att ta med Thomas Wassberg till en OS-stafett i längdskidåkning efter att han kommit topp 10 i korpens klubbmästerskap i Åsarna.
Citera
2018-04-01, 12:19
Medlem
MartinStLouiss avatar
Snyggt mål av Zlatan, men jag hoppas inte att han får komma med till VM. Det tycker jag inte han förtjänar.
Citera
2018-04-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Så uppfattar jag det också. Han har sina one-liners om sig själv och Sverige, Volvo, HM Konungen, PSG, damlandslaget osv osv och enda anledningen att han inte får en örfil och skickas på dörren är att han är en invandrare som MSM använt som bevis för att förstöra vårt land. Han har carte blanche att säga, göra och bete sig hur som helst, ungefär som ett riktigt bortskämt barn.

Det här är Zlatantråden. Här diskuteras Zlatan, så ta du och håll käften.

Vilka stora matcher med landslaget som verkligen betytt någonting har Zlatan varit delaktig i?
Till och med expressen eller aftonbladet hade till slut en artikel som visade att med Z vinner vi 25% av matcherna och utan 75%.

Du vet att fotboll är en lagsport? Han kan trixa med lädret men han är ingen lagspelare. Det sorgliga är att eftersom man trycker in människor med annan kultur och mentalitet i skolor och idrottsföreningar så är jag rädd för att vi kanske inte lyckas utveckla några stora talanger igen och jag tänker inte på Z.

Läs mitt inlägg igen. Det där med att hålla käften var dessvärre enkelriktat. Utåt, från mig, till dig och andra torrknullade belackare.

Rymdkram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in