Citat:
Ursprungligen postat av
chokladvanilj
På vilket sätt anser du att det är försvarligt att sprida bilder på någons nakna kropp?
Eftersom hon är mer känd än en vanlig svennebanan blir det antagligen värre.
Jag har inte påstått det, tvärtom skriver jag uttryckligen i det andra inlägget av mig du citerar att jag inte försvarar delningen. Det är dock två helt skilda diskussioner om det är moraliskt eller juridiskt fel, och jag funderar på det juridiska, vad hon menar med att man begår brott med att dela bilderna vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
chokladvanilj
Den som begått brott och kan straffas för det är ju exet som fått bilderna i förtroende och sedan spridit dessa. Att folk delar vidare lär göra saken värre för honom eftersom det orsakar henne mer skada.
Att dels kränka en individ och dessutom skada hennes varumärke, inte så bra.
Om man gillar uppmärksamhet har inte med saken att göra nej, men du var tvungen att dra in det av någon konstig anledning.
Det är väldigt vanligt att folk skickar bilder på intima delar till sina partners.
Vilket varumärke? Jag gick just in på hennes kanal för första gången, skulle mer kalla det för en online-dagbok ā vad blogspot var för fjortisar för tio år sen. Kränkande mot hennes person har jag inga invändningar mot.
Uppmärksamhetsdiskussionen var en tidigare diskussion i tråden så det var inget jag menade koppla ihop med det. Men när vi ändå är inne på det spåret, vad skulle du kalla det att skriva "fula bröst" på en sån bild?