2018-04-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Prinsessan på ärten kommer inte få precis allt serverat på silverfat och i lagom höjd under ett ev VM, och då vet vi ju alla hur vilsen och oflexibel han blir i spelet. Nej tack, ingen prinsessa i VM.

Nej, det är klart eftersom Sverje saknar någon som kan leverera bollen från plats a till plats b. Vill du se en obetydlig bragdmatch mot Sydkorea är det väl bara att njuta, men för oss som förstår fotboll är det ganska uppenbart att Zlatan kommer öka chanserna att faktiskt uppnå något.
Citera
2018-04-01, 00:34
Avslutad
Långskott som går i mål är alltid ett resultat av att målvakten är ute och snurrar. Står han där han ska går inga sådana skott in. Vad det kräver av målskytten är snabb uppfattning och ett bra tillslag på bollen, vilket Zlatan visade.

Det ser skitsnyggt ut, och det är det, men mest för att långa skott av den typen är jävligt iögonfallande.

Det blir större än vad det är.
Citera
2018-04-01, 01:13
Medlem
Såklart ska folk snacka ner MLS.

Ett par snabba motargument:
Al-Ain
Bänken i Toulouse
Bottenlag i Belgien
Bänken + botten (+ inga mål) i Spanien

Nä, MLS är ingen superliga, och rent krasst är det kanske större att ha samma målsnitt i Allsvenskan som Zlatan har/eventuellt kommer ha i MLS - men jag ser få argument för Kalle Holmberg och Alexander Jeremejeff i VM.

Återigen, det blir intressant om detta håller sig över ett par matcher.
Citera
2018-04-01, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Två flaxmål. Målvakten samt försvararna var ju totalt värdelösa dessutom.

USA är en pensionärsliga. Det vet ju naturligtvis zige... förlåt, Zlatan också.

Han kommer göra sitt yttersta för att använda mål i bottenliga trampolin för att få komma till VM eftersom han endast fått spela VM när andra svenskar gjort jobbet och det för länge sedan. När allt började handla om Z så försvann våra chanser till VM-spel. MSM har sista chansen att använda Z som svensk. Hoppas Janne står emot och låter de som gjort jobbet spela och i annat fall satsa på nästa generation. Han kan alltid skylla på att Z var kass under EM med noll skott på mål och att han inte är något vidare matchtränad efter sin skada. Han behöver inte säga att Z förstör stämningen i laget.

Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Han satte 4an också!!!!!

Från 0-3 i underläge till 4-3 i USAs största derby, i sin debut och då hoppade han in i den 71a spelminuten.

Han är fantastisk!!

Wow! Jippie! jag kissar på mig av glädje. Första var ett Toivonenmål bara det att Toivonen gjorde det mot franska landslaget och det andra målet är ett offsidemål som de garanterat "släppte".

Fotboll i USA är ungefär lika stort som curling eller minigolf i Sverige. Så ta du "USAs största derby" med en nypa salt. Och ja, jag förstod att du syftade på fotbollsderby.
Citera
2018-04-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
USA är en pensionärsliga. Det vet ju naturligtvis zige... förlåt, Zlatan också.

Han kommer göra sitt yttersta för att använda mål i bottenliga trampolin för att få komma till VM eftersom han endast fått spela VM när andra svenskar gjort jobbet och det för länge sedan. När allt började handla om Z så försvann våra chanser till VM-spel. MSM har sista chansen att använda Z som svensk. Hoppas Janne står emot och låter de som gjort jobbet spela och i annat fall satsa på nästa generation. Han kan alltid skylla på att Z var kass under EM med noll skott på mål och att han inte är något vidare matchtränad efter sin skada. Han behöver inte säga att Z förstör stämningen i laget.

Wow! Jippie! jag kissar på mig av glädje. Första var ett Toivonenmål bara det att Toivonen gjorde det mot franska landslaget och det andra målet är ett offsidemål som de garanterat "släppte".

Fotboll i USA är ungefär lika stort som curling eller minigolf i Sverige. Så ta du "USAs största derby" med en nypa salt. Och ja, jag förstod att du syftade på fotbollsderby.
MLS har mer publik än NBA. Det är stort idag.
Citera
2018-04-01, 01:39
Medlem
Marquesos avatar
Vad ska man säga? Att han skulle göra mål i debuten var väl inte helt otippat, men på det sättet och att dessutom fixa vinnarmålet..sånt blir man glad av att se! Det enda negativa med hans omederlbara succé är att snacket om landslaget blir ännu intensivare. Så oerhört jäkla tröttsamt och ointressant.
Citera
2018-04-01, 02:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
vilken nivå håller håller ligan?

har bara sett målen som hastigast. mitt amatöröga tyckte det verkade vara lågt tempo och uppenbara luckor och brister i motståndarförsvaret...rätt eller fel?

ashley cole det var typ 100 år sen man hörde nåt om den grabben....

Jag har sett en del MSL på Eurosport för allmänbildningens skull, och det är inte jätteupphetsande. Lågt tempo som sagt, och ofta taktiska tillkortakommanden. Målvakterna är heller inget vidare, som synes . Standarden på lagen är väl som mittenlag i The Championship och därunder, för att tala i termer som Z och anglofiler förstår . Så Z nätade twice mot Brentford, typ.

Problemet är att hans eget lag också är Brentford. Han kommer inte att kunna förvänta sig samma smörpassningar som i tidigare lag, så ska han skälla ut medspelarna och gestikulera på sitt vanliga charmiga sätt när han inte får bollen på foten, i steget, så lär han få fullt upp. Apropå Ashley Cole är det ju lite symtomatiskt att den näst största stjärnan i LA Galaxy är en snubbe som var som bäst för 7-8 år sen och som man trodde hade lagt av .
Senast redigerad av ingetbranick 2018-04-01 kl. 02:19.
Citera
2018-04-01, 02:18
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vad säger ni var sämst/bäst LA Galaxy spel i derbyt eller Sveriges spel mot Rumänien? (Ja det var B-laget)
Citera
2018-04-01, 02:26
Medlem
anteri17s avatar
Ett vettigt motargument till alla dårar som ska förringa Zlatans insats och kommande sådana med argumentet att det är en pensionärsliga, är att jämföra forna hjältars insatser såsom Drogbas, Villas och Kakas. Villa och Drogba gjorde en del mål, men det känns som att Zlatan mycket väl kan snitta över ett mål per match i den här ligan.
Citera
2018-04-01, 02:34
Medlem
freeriderXIIs avatar
Zlatan har gjort en del mål som inte ens CR7 och Messi kan göra. Som artist är han väldigt stor. Som spelare hoppas jag han till en början kan bli en supersub för landslaget att byta in med 30 minuter kvar då lagmaskinen förhoppningsvis arbetat motståndet trött och han kan komma in med fräscha ben.
Citera
2018-04-01, 02:42
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Ska han vara med i VM? SVAR: JA

Vilket jävla debutmål!!

https://www.youtube.com/watch?v=H6VefKP2hRQ
Idiot. Du vet inget om fotboll. Sverige spelar lika bra som på Lagerbäcks tid sedan egoisten Zlatan slutade i landslaget. Vi har slagit ut Holland och Italien, vi behöver inte clownen Zlatan.
Senast redigerad av Libertarismus 2018-04-01 kl. 02:48.
Citera
2018-04-01, 02:45
Medlem
Libertarismuss avatar
En 36-åring som lider av storhetsvansinne lyckas göra två mål i en skitliga. So what. Ingen bryr sig.

Edit: nu hoppas jag att Slatan skadar sig rejält på någon träning och blir borta resten av säsongen. Vi behöver ingen pajasidiot i landslaget.
Senast redigerad av Libertarismus 2018-04-01 kl. 02:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in