Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-31, 19:48
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Skulle tro att på sikt har definitivt AfS potential bli lika stora som SD.
Detta är emellertid orealistiskt tänka sig vid valet 2018.
Däremot 7-8 % är nog inom möjligheternas ram, och i princip alla "stulna" från SD.
SD kan dock profilera sig som mera "rumsrena", och då sno kanske halva förlusten från framför allt M men också gamla sossar!

Tycker vi ska vara ödmjuka inför möjligheten att AfS inte kommer in. Mycket kan hända innan valet. 4-4,5 är dock min prognos för dagen.

Håller dock med om din slutkläm. SD behöver inte alls bli radikalare utan kan lämna det till AfS samtidigt som de plockar etablissemangspoäng (och röster).
Citera
2018-03-31, 19:59
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Nej, förstår du inte det jag skrev så är det inte lönt.

För övrigt utgår jag ifrån att AfS är ett svenskvänligt parti, inte ett etnonationalistiskt. Kanske har jag fel, det är fullt möjligt. Jag röstar likväl främst i syfte att ge etablissemanget en så kraftig käftsmäll från höger som möjligt. (Men jag är inte etnonationalist.)
Ser inte poängen riktigt med att diskutera vare sig sionism eller etnoperspektivet i tråden. Folk kan fritt spekulera men det blir löjligt komma med att de är sionister osv. Och de som jämför dom med ND och SVP är helt ute ock cyklar.
Citera
2018-03-31, 20:08
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Ser inte poängen riktigt med att diskutera vare sig sionism eller etnoperspektivet i tråden. Folk kan fritt spekulera men det blir löjligt komma med att de är sionister osv. Och de som jämför dom med ND och SVP är helt ute ock cyklar.

De kommer ju att få de här frågorna ändå av media, men det är ju onödigt att tillskriva dem åsikter som de inte själva gått ut med. Endast etablissemanget vinner på det.
Citera
2018-03-31, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tycker vi ska vara ödmjuka inför möjligheten att AfS inte kommer in. Mycket kan hända innan valet. 4-4,5 är dock min prognos för dagen.

Håller dock med om din slutkläm. SD behöver inte alls bli radikalare utan kan lämna det till AfS samtidigt som de plockar etablissemangspoäng (och röster).

Skulle vilja påstå, hur bra AfS kommer att lyckas är till största delen en ekonomisk fråga.

Med mina optimistiska prognoser förutsatte jag att pengar är inga problem.
Medlemmar kan t.ex. ställa upp med gratis arbetstid och gratis transporter till t.ex. marknader, men marknads-avgiften tror jag knappast någon vill betala ur egen plånbok!
Citera
2018-03-31, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Skönt att det är ett inkluderade parti precis som SD och C. Om tom en judisk invandrarpojke är välkommen så kan vi andas ut. Landet är räddat.

Kent har väl inte invandrat? Sen är han troligtvis inte välkommen med hans bagage.
Citera
2018-03-31, 20:56
Medlem
Skulle vilja nämna att Afs står för nästan exaktsamma politik som SD. Att Afs är ett ett nytt copy parti nästan bättre att lägga sin röst på originalet än ett kopierande parti. Tex Gustav kasselstrand som blev utesluten av SDU startade ett nytt parti som sparkade politiker från sd som bara är ute efter hämnd. "Citera: alternativ för de sparkade"
Citera
2018-03-31, 22:31
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Menar du att deras plan är att lura väljarna men skriva hemliga budskap mellan raderna? Väcka folket men sitta med korsade knän som en liten flicka? Är du säker på detta eller finns den en enklare förklaring?

Det var knappast det han menade. Han menar att deras politik kommer att leda nästintill det ni pratar om och då finns är det inte lönt att skriva ut det, förutsatt att man vill nå riksdagen. Vad exakt är det du saknar?
Citera
2018-03-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Det var knappast det han menade. Han menar att deras politik kommer att leda nästintill det ni pratar om och då finns är det inte lönt att skriva ut det, förutsatt att man vill nå riksdagen. Vad exakt är det du saknar?

Saknar? Jag ser barn som sitter och tittar på en låda som, så länge ni inte öppnar den, kan innehålla allt ni kan drömma om. Samtidigt innehåller den både Kent och frånvaron av Kent och alla är så glada.
Citera
2018-03-31, 22:43
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
https://www.youtube.com/watch?v=ROy4CFN-UuA
Ca 11.40 in i videon framgår att man prioriterar svenskar framför utlänningar bl a.

/Ingrid
Du har helt rätt!

Jag såg att någon hade invändningar och dessutom var dryg och ohyfsad med att påstå att du inte förstod hans fråga. Men den personen är själv den som inte förstår.

Kontroversen kring skillnaden mellan svensk och etnisk svensk är densamma som den mellan nationalist och etnonationalist. Jag ser inget fel med att tala om etniska svenskar eller etnonationalism - jag gör det själv i syfte att vara tydlig - men så här är det: De enda som är svenskar på riktigt är de etniska svenskarna. Därför måste man inte säga "etniska svenskar" hela tiden. Det räcker att säga svenskar.

Och det är självklart de som Gustav Kasselstrand har i åtanke. Jag citerar det politiska programmet på hemsidan, avsnittet "Avveckla integrationspolitiken" under Återvandring:

Citat:
... en svensk förblir svensk även om han eller hon flyttar till ett annat land ...

https://alternativforsverige.se/atervandring/
Citera
2018-03-31, 22:49
Medlem
Just därför jag som skåning inte kan bli svensk nationalist.

Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Du har helt rätt!

Jag såg att någon hade invändningar och dessutom var dryg och ohyfsad med att påstå att du inte förstod hans fråga. Men den personen är själv den som inte förstår.

Kontroversen kring skillnaden mellan svensk och etnisk svensk är densamma som den mellan nationalist och etnonationalist. Jag ser inget fel med att tala om etniska svenskar eller etnonationalism - jag gör det själv i syfte att vara tydlig - men så här är det: De enda som är svenskar på riktigt är de etniska svenskarna. Därför måste man inte säga "etniska svenskar" hela tiden. Det räcker att säga svenskar.

Och det är självklart de som Gustav Kasselstrand har i åtanke. Jag citerar det politiska programmet på hemsidan, avsnittet "Avveckla integrationspolitiken" under Återvandring:

Citera
2018-03-31, 22:56
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Just därför jag som skåning inte kan bli svensk nationalist.
Det finns inget som hindrar det men du måste inte, och självklart kan jag inte säga emot dig. Du gör som du vill. En rad andra lokala varianter i Sverige kan påstå samma som du gjorde om de vill. Men många, däribland jag själv, kan tänka sig att både vara med i en regional identitet med lång historia, och att vara svensk. För de flesta som jag har i åtanke när jag talar om svenskar så finns det ingen konflikt mellan regional identitet och svenskhet.
Citera
2018-03-31, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Du har helt rätt!

Du har fel.
Det som sägs i klippet och som står på hemsidan är att man "prioriterar svenskar framför utlänningar" och att "en svensk förblir svensk även om han eller hon flyttar till ett annat land".

Det sägs inget och finns inget om etniska svenskar eller om etnosvenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in