Citat:
Ursprungligen postat av
NisseD
Du är verkligen forumets i särklass största foliehatt. Eller får du betalt för att sprida rysk propaganda?
Jag försöker inte sprida någon rysk propaganda, utan försöker komma med fakta, som hänvisas till källan.
Det inlägget du hänvisar till var en egen minianalys om Skripal fallet, som jag ansåg logisk.
Nu hade jag den turen att Israel med Mossad kom med samma slutsats att Ryssland låg inte bakom gasförgiftningen.
När ett 20 tal länder utvisar ett 150 tal ryska diplomater är det en allvarlig sak, men jag beundrar Israel som gick emot packet.
När Israel anser att Ryssland är en stabiliserande faktor i Mellan Östern, kommer USA att följa efter och sedan kommer EU länderna att följa USA.
Det finns de som påstår att det är Israel som styr USA, hur stor sanningen är i det påståendet kan de lärde tvista om.
Israel finns mitt i getingboet som man kan kalla Mellan Östern och de vet mycket väl hur vindarna blåser där.
När det gäller Syrien exempelvis har inte som EU länderna haft journalister där och har inga ambassader där heller, utan medias uppfattning om kriget i Syrien har varit eget hopkok och önsketänkande.