Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-31, 03:50
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jo, det är sant. Förr var Medborgarplatsen Sveriges farligast plats, närmare bestämt runt korvmojjen. Klart det är farligt om folk är hungriga och dyngraka vid 05. Det var innan tiggarna tog över stan.

Känner mig trygg i Mos. Skulle aldrig ta dit min familj om det var farligt. Jag säger som jag vill eftersom vi än så länge inte har censur här.

Då slutar jag att kommentera dina inlägg då jag anser att din verklighetsuppfattning är
helt felaktig. Såg att du kommenterade en annan incident i Bromma igår, där du antyder att våldtäkten är uppdiktad och att en ev. svensk GM skulle kunna skylla på invandrare.
Så naivt och verklighetsfrånvänt att jag faktiskt tycker synd om dig.
__________________
Senast redigerad av glendale 2018-03-31 kl. 03:54.
Citera
2018-03-31, 05:10
  #38
Medlem
RingRing2014s avatar
Det där köpcentret har jag aldrig varit i, och nu blev jag ännu mer osugen att någonsin åka dit. Vidrig utveckling.

Det intressanta är väl om MoS kan ligga ekonomiskt risigt till om ryktet bara försämras. Jag gissar på att MoS mycket gärna skulle vilja få ner blatte-procenten ordentligt i besökarskarorna där.

Hoppas polisen får ordning på parkeringshus-kaoZet.
Citera
2018-03-31, 05:30
  #39
Medlem
Spoke_islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovuca
Det kallas "Mall of Arabia"
För att travestera en gammal Hasse & Tage-sketch: En gång var jag där två gånger, första och sista gången!
Aldrig i helvete att jag sätter min fot i MoS igen! Den importerade pöbeln har tagit över. På precis samma sätt som de tagit över Heron City. Det finns ö h t icke ett center, inte en biograf där inte slöddret dominerar! Fy fan!
Citera
2018-03-31, 05:30
  #40
Medlem
Niggerss avatar
Bruka inte Heron Citys garage har liknade problem?
Citera
2018-03-31, 05:31
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snartkraschardet
MoS = no go zone.

Vem vågar inte gå dit? Sluta överdriv. NOGO är något annat. Visst är det mycket invandrare där men så ser det nya Sverige ut. Inget unikt för MOS
Citera
2018-03-31, 05:40
  #42
Medlem
Rensa tråden. Det handlar väl ändå om bråket igår?

Två gripna. 45-åring försökte avstyra bråk mellan ungdomsgäng och blev allvarligt misshandlad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...aringar-gripna

Någon som vet mer? Att det finns invandrare i Sverige och invandrargäng på Mall of Scandinavia vet vi redan. Något konkret tack.
Citera
2018-03-31, 06:19
  #43
Medlem
fernebos avatar
Kan ju citera lite ur artikeln så alla förstår vad det handlar om och det var som sagt inte nåt parkeringsbråk det handlade om utan om ett större gäng importerat mänskligt avskräde i tonåren som misshandlade en oskyldig man svårt:

Citat:
En man i 45-årsåldern misshandlades svårt med sparkar och slag och låg medvetslös på marken. Han fördes med ambulans till sjukhus.

– Han ligger kvar på sjukhus och är ordentligt misshandlad. Än så länge finns inga uppgifter om att det ska vara livshotande, sa Johan Wernesten, jourhavande förundersökningsledare på polisen, under lördagsmorgonen.

Upprinnelsen var ett bråk där ett ett större gäng gav sig på en ensam yngre man i garaget.

– Då gick den äldre mannen emellan och råkade illa ut. Han har fått ordentligt med stryk, det är inte bara en vanlig misshandel, säger Johan Wernsten.

– Även den yngre blev misshandlad men inte tillnärmelsevis lika illa som den äldre mannen.

Citat:
Polisen grep under kvällen två 16-åringar som nu är misstänkta för grov misshandel.

– Men det finns upp till ett tiotal medgärningsmän som vi inte har fått tag i så det är ett ganska känsligt utredningsläge, säger Johan Wernsten.

Närpolisen i Solna har en pågående kontakt med Mall of Scandinavia om ungdomsgäng i köpcentret.

– Det finns en problembild där det bildas gäng med ungdomar som av olika skäl hamnar i konflikt med varandra. Problemet tilltar tydligen på loven, säger Johan Wernsten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...aringar-gripna


Kanske dags för normala svenskar att helt bojkotta Mall of Scandinavia? Att det kryllar av vidriga blattegäng har väl alla noterat som besökt skiten. Inte mycket bättre än Kista. Å andra sidan ser det väl ut så nästan överallt numera... Patrasket tar över centrum efter centrum. Vidrigt!
__________________
Senast redigerad av fernebo 2018-03-31 kl. 06:27.
Citera
2018-03-31, 07:12
  #44
Medlem
Säkert tjafs från biografen där kaosblattarna var högljudda och far&son sa till dem att dämpa sig.
Kaosblattarna hotade sedan BO med att de ska visa dom sen och följde med ut till garaget där handgemäng utlovades.

Läser förövrigt att två ungdomar greps men varav en har släppts trots fortsatt misstanke.

Vilket ruttet jävla land vi lever i. Håll kvar den misstänkte!

Inför ungdomsfängelse från 14-17år. Låt de gå i skolan i fängelset. Det är dessa kaosblattar som förstör landet. Nästa brott som sker efter denna frigivning ger automatisk utvisning för personen samt dennes familj.

Kaosblattarna lever för sina föräldrar. De hyllar alltid sina mammor och pappor. Med pressen och hotet om utvisning för hela familjen kommer de inte våga lyfta en spade.
Citera
2018-03-31, 07:26
  #45
Medlem
RingRing2014s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...aringar-gripna

En vuxen man, 45 år, försöker alltså avstyra ett bråk.

Blir misshandlad till medvetslöshet!!!

Jag blir helt ställd av grovheten i det invandrarvåld som blivit vardag. Hur kan man över huvud taget misshandla en människa till medvetslöshet, när man är 16 år!

Detta är fullkomligt ohållbart och ren förnedring av Sverige.

Tålamodet är slut, det kommer synas med besked i valet, det vet alla redan.
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2018-03-31 kl. 07:35.
Citera
2018-03-31, 07:28
  #46
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
I Kista gallerias garage är det ofta några som hänger i garaget och jag har blivit utsatt ett par gånger. De försöker simulera att de blir påkörda när man backar ut och börjar föra ett jävla liv och vill att man ska kliva ur bilen men det är bara att låsa och fortsätta ut. De hänger också där och spanar efter nya gäster som glömmer låsa eller lämnar prylar kvar i bilen. Nu var det något år sedan jag var där men har fått in rapporter i mitt Facebookflöde att det fortsatt pågår och 100% handlar det om blattar och negrer.

Har själv inte varit i MoS trots att jag varje vardag passerar två gånger med pendeln men hört att det börjat likna Kista och att liknande garagebrott sker och även i MoS 100% blattar och negrer som GMs.

Kommer aldrig att besöka MoS.
Citera
2018-03-31, 07:30
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3c
Tacka vetja Täby C, enda gallerian som inte domineras av habibis.
Jepp, Täby Centrum enda galleria som jag regelbundet besöker, Mall of Scandinavia är väl i ärlighetens namn okej än så länge dagtid men det dröjer nog inte så länge innan den blir som Kistagallerian...
Citera
2018-03-31, 07:31
  #48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbb100
Nu snackar ni alla bönder skit. Ni uttalar er om något utan att ens ha befunnit er på en plats.
Jag som hatar kaosblattar måste tom gå in och försvara centrumet här.

Det är det första bråket på MoS som skett bland besökare sedan centrumet öppnade.
Ett tidigare bråk har skett i en sushirestaurang där 2 kockar bråkade med varann.
Det har bara skett ett bilrån där tidigare med.

Så var i ligger din beskrivning angående det kaosartade tillståndet?

Vidare är det Rinkeby som kallas för lilla Somalia eller lilla Mogadishu. Ditt jävla stolpskott uttala dig inte om något du inte har en aning om.
Med så många besökare som centrumet har och så få händelser så skulle jag utmärka den till Stockholms säkraste och bästa centrum.

Håller du inte med om någon punkt? Ta fram källa på minst 2 andra händelser för det kaosartade tillståndet du beskrev som ägt rum där så lovar jag att gå ned på knän och be om ursäkt.
Det händer grejer nästan dagligen. (FB) Knivrånad på Audi Q5 vid Mall of Scandinavia 2016-03-29
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback