Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Jag har för mig att vi spenderarde mindre pengar på polisen förr. Och att bara slänga pengar på saker löser inget. Du måste gräva djupare för att lösa problemet. Ställ dig frågan vilka är de som gör brott och varför gör dem de? Du kommer då märka att de är folk med utländsk bakgrund och ofta utanför norden som gör brott samt att de gör det för att de tycker det är coolt.
Precis.
Vi behöver inte fler poliser, vi behöver färre brottslingar och det löses genom att alltid utvisa brottslingar efter avtjänat straff. Plus återvandring av hundra tusentals utomeuropeiska invandrare som fuskat sig till uppehållstillstånd eller som uppehåller sig i landet illegalt.
Det kommer också göra polisarbetet lite drägligare.
Citera
2018-03-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Precis.
Vi behöver inte fler poliser, vi behöver färre brottslingar och det löses genom att alltid utvisa brottslingar efter avtjänat straff. Plus återvandring av hundra tusentals utomeuropeiska invandrare som fuskat sig till uppehållstillstånd eller som uppehåller sig i landet illegalt.
Det kommer också göra polisarbetet lite drägligare.
Vi måste få ut minst 1 miljon. Och det gör vi att ompröva medborgarskapen på alla som kommit hit sedan år 2000 och sedan deras barn samt ompröva alla med bakgrund i tredje världen och övriga muslimska länder. 45000 med bakgrund i dom länderna kan få stanna resten måste lämmna. För att lösa Sveriges problem måste vi börja om.
Citera
2018-03-30, 16:43
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Hur ska man göra det där sämre? Förklara! Ta bort någon hylla? Ta bort handfat? Ta bort säng?

våningssängar och två pers i varje rum kunde kanske vara en början?
Citera
2018-03-30, 19:01
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej jag vill inte se vad du skrivit i den tråden då du har ett mycket liberalt perspektiv så du kan inte förstå varken SD eller AfS. De i denna tråd som försvara SD respektive AfS står MYCKET närmare varandra trots att de grälar än vad de står nära dig. Du är nymoderat men tycker invandringen är lite för hög, kanske den skulle dras ner till 25 000 asylanter per år plus anhöriga? Kanske MED är mer för dig.
Redan nu kommer det 25 000 om året och det tycker ju även moderaterna är för mycket så det resonemanget håller inte.
Citera
2018-03-30, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Hur ska man göra det där sämre? Förklara! Ta bort någon hylla? Ta bort handfat? Ta bort säng?

Ingen TV, dator eller internet? Fler i en cell? Jämför med Honduras så ska du nog se att det går.

https://www.insightcrime.org/wp-content/uploads/2014/01/en-6601a8ec41fe8914fe6dd5161171ba11.jpg
Citera
2018-03-30, 19:54
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det kommer att uppfattas som inhumant även om du inte tycker att det är inhumant, och skrämma bort många väljare som annars skulle kunna överväga att rösta på AfS.

Om AfS ville markera mot anhöriginvandring hade de kunnat nöja sig med en regel som säger att bara svenska medborgare får ta hit nära anhöriga. Det vore även det en drakonisk regel eftersom de vill att det ska ta tio år att bli svensk medborgare.

Men en regel om 10 + 18 = 28 år framstår med all rätta som både orimlig och inhuman. Ett stolligt förslag som de kommer att förlora mycket på.
Hur uppfattar Du Israels lagar kring migration? De utvisar ju afrikaner titt som tätt.
Citera
2018-03-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Endast i fall med mycket omfattande, övertygande bevisning, om du frågar mig, och endast för extremt grova brott eller upprepade grova brott. Jag vill inte ha en korkad och barnslig hämndkultur där oskyldiga får sätta livet till för en illusorisk rättvisas skull.

De som felaktigt dömdes för pedofili i Norge hade ju kunnat bli avrättade för att våldtäkt mot barn är ett mycket grovt brott, men bevisningen var allt annat än övertygande. Många år senare fick de upprättelse, men om Norge hade haft dödsstraff så hade de redan varit döda.

Jag skulle gå mycket försiktigt fram med att införa dödsstraff, eller att ens göra det till en valfråga, pga alla risker som finns med detta. Om den allmänna opinion som redan finns för dödsstraff får bränsle så kan det lätt gå mycket fel i ett land där alla andra fel redan görs. Jag kan tänka mig många ändringar i lagstiftningen som skulle innebära förbättringar. Men om man börjar med att punktvis göra drastiska ändringar så kommer det att gå snett eftersom det är så mycket som är snett inom lag och rätt.

Precis som du skriver är det en fråga man får gå väldigt försiktigt fram med, det var därför jag skrev "på längre sikt". Det är många saker som måste vara på plats innan en sådan situation kan mogna fram, men jag tror att den kommer att göra det. Det är förstås ingen fråga som AfS bör driva i nuläget.

Grundtanken är enkel: vissa brott är så grova och vissa brottslingar så onda att allmänheten måste skyddas från dem med alla till buds stående medel. Vem kan säga att Anders Eklund, IKEA-mördaren eller Akilov förtjänar att leva? I Sverige daltas det med grovt kriminella till den grad att Englas mördare redan haft permissioner, vilket visar att vi i grunden har en perverterad syn på brottslingen. Vi ska dra en absolut gräns när det gäller de grövsta brotten. Tänker vi den tanken till dess slut finns det också ett absolut straff att tillämpa.
Citera
2018-03-30, 20:25
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Precis som du skriver är det en fråga man får gå väldigt försiktigt fram med, det var därför jag skrev "på längre sikt". Det är många saker som måste vara på plats innan en sådan situation kan mogna fram, men jag tror att den kommer att göra det. Det är förstås ingen fråga som AfS bör driva i nuläget.

Grundtanken är enkel: vissa brott är så grova och vissa brottslingar så onda att allmänheten måste skyddas från dem med alla till buds stående medel. Vem kan säga att Anders Eklund, IKEA-mördaren eller Akilov förtjänar att leva? I Sverige daltas det med grovt kriminella till den grad att Englas mördare redan haft permissioner, vilket visar att vi i grunden har en perverterad syn på brottslingen. Vi ska dra en absolut gräns när det gäller de grövsta brotten. Tänker vi den tanken till dess slut finns det också ett absolut straff att tillämpa.
På samma sätt som jag inte är främmande för krig som sista utväg för att försvara det goda så är jag inte heller helt främmande för dödsstraff. Men jag tänker mig att det är i krigsliknande situationer av extrem fara som dödsstraffet har sin rätta plats, som extremt medel för att skydda oskyldiga från en extrem ondska. Det är dock lite OT och vi verkar överens om flera punkter, t ex att det inte är något som AFS ska driva.
Citera
2018-03-30, 22:11
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Det får du göra, problemet är att EU drivs som en diktatur och allt regelbrytande leder till enorma böter. I slutändan är det ju en ekonomisk fråga, vill man ha ett väldigt strikt fängelsesystem så kommer det också kosta väldigt mycket mer.

Förövrigt, det är enligt de lagar olagligt att använda sig av taggtråd med rakblad på. Sverige är ett av få länder i Europa som gör detta på sina anstalter. Detta bötfälls kriminalvården årligen för vilket kostar samhället en hel del. Samma med restriktionshäkten, Sverige har utan tvekan de mest restriktiva häktena i Europa. T.om hårdare än USA som oftast framställs som ett föredöme när det gäller tuffare kriminalpolitik. Du kan tro vad du vill om Sverige, men kan glädja dig med att det just nu sitter ett stort antal på Svenska häkten som varit helt isolerade i flera månader. Dygnet runt på 4 kvm, ingen TV, inga besök, inga telefonsamtal, inga tidningar, ingen radio, ingen klocka, inga brev, inga personliga tillhörigheter osv. I praktiken ingenting alls med andra ord. I Sverige är det standard att isolera alla häktade helt och hållet från omvärlden, detta sker varken i USA eller något annat Europeiskt land. Sverige har likt de andra inte heller någon maxgräns för hur länge du kan vara häktad.

nej det är inte alls standard. i sak ligger det till såhär: endast en bråkdel av alla häktade har fulla restriktioner, de flesta har tillgång till brev, tv, andras sällskap under dagen, radio samt klocka. dessutom så är en häktescell betydligt större än 4 kvadratmeter men det vet ju inte du.
Citera
2018-03-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Ingen TV, dator eller internet? Fler i en cell? Jämför med Honduras så ska du nog se att det går.

https://www.insightcrime.org/wp-content/uploads/2014/01/en-6601a8ec41fe8914fe6dd5161171ba11.jpg
Fångar i Sverige har inget internet, tror inte innehav av datorer och tv-spel är tillåtna heller. På vissa fängelser delar fångarna redan rum.
Citera
2018-03-30, 23:15
Medlem
Mattias Karlsson är verkligen motbjudande. Sättet han pratar om avhoppade SD-ledamöter borde få varningsklockorna att ringa för en och annan inom partiet. Visa obrottslig lojalitet (utan att få något särskilt tillbaka), annars är ni bråkiga rasister och högerextremister, och kommer definitivt få höra det när ni någon gång faller i onåd hos denne dumdryge bonntölp.

Felten var tidigare partirevisor och hade flera tunga uppdrag inom partiet. Så snart han gick över till AfS var han mindre värd än hundskit under skon. Jeff Ahl, begåvad ung politiker och före detta yrkesmilitär, fick höra att han var konfliktsökande, samtidigt som Karlsson ljög om att Ahl inte var aktuell för att bli omvald (det hade han visst varit, om han inte frivilligt avsagt sig detta, vilket Karlsson inte låtsas om). Och det här med politiska vildar är för övrigt ett jätteproblem... ja, förutom när de går över till SD då.

Det är nästan en bedrift att vara så föraktlig.

Mattias Karlsson: Kan bli fler avhopp till AFS

Citat:
Men Mattias Karlsson ser ändå inte AFS som något hot. De som lämnar Sverigedemokraterna är nämligen bara personer som blivit missnöjda sedan partiet inte gett dem förnyat förtroende, menar han.

– Att de tar över personer som vi sparkat ut eller inte vill ha kvar ser jag inte som något större problem, säger han till Aftonbladet.

Samtidigt vill Mattias Karlsson ändå ändra reglerna så att riksdagsledamöter inte längre ska väljas av svenska folket, utan av partiledningarna. Detta så att partierna ska kunna sparka personer som till exempel hoppar av och börja driva en helt annan politik än det ursprungliga partiets.
Citera
2018-03-30, 23:23
Medlem
Wetterbergs avatar
Jag har följt tråden länge och jag är BESVIKEN!

Ni tjatar om "Israel, judar och ZOG". Det är patetiskt att människor fortfarande tjatar om det. AFS är på g och alla som skriver om ovannämnda saker är patetiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in