2018-03-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Jag är påläst och det jag inte vet frågar jag ju om? Har varit i vårdens klor länge och läser alltid på om alla snri, nassa osv jag provat. Visste inte att folk gick upp så enormt dock, skrev ngt kilo bara som exempel.
Vad är det med Lyrica som ger sådan extrem uppgång, tycker ju att kalori in och kalori ut borde gälla, har du ngn länk så läser jag gärna på mer.

Dock är det ju just hur fort ångesten kommer tillbaka jag är lite orolig för när man står på maxdos just därför jag frågar.

Men i mitt fall handlar det praktiskt taget om liv lr död, hittar jag inget som hjälper så är mitt liv inte värt att leva öht som det är och förberedelserna för att avsluta det är klara både tillvägagångssätt och rensning av dator, hem, social media samt skrivit alla viktiga lösen och koder till bank osv till efterlevande.
Provat alla antidepp, gått KBT, har kurator och läkare osv men inget ger mig tillbaka livsgnistan så att säga.
Förr arbetade jag som en jävla galning och har så gjort över halva mitt liv men sen en dag bara bröt jag ihop av ngn anledning från att aldrig varit sjuk till ett grönsakstillstånd och fick citalopram när en person tillslut körde mig till läkaren resten är en mångårig historia där allt provats utan vidare framgång.

Gillar Cannabis för sömn och kvällsmående men inget jag använt på länge pga ekonomi, prover osv och de flesta andra droger passar inte med ex mirtazapin pga risken för serotogent syndrom och psykedeliska ger inte samma effekt heller så nget tyngre än CB och ngn noid har inte förekommit.

Jag kommer troligen börja en kur iaf eftersom jag inte ser några alternativ och se om det får igång mig och på bättre humör och hoppas att jag är tillbaka med arbete och motion innan effekten klingar av sen får jag väl trappa ner och hoppas jag kommit på bättre tankar under utsättningen helt enkelt.

Tack för svar all input uppskattas!

Vet faktist inte varför viktuppgången är så extrem. Men jag ändrade inte matvanorna mågot extremt så kan inte va det. Troligast är väll vätska eller ändring utav metabolism.

När jag gick på maxdos så funkade den i max 2 månader, troligen mindre, sen tog den bara bort ångesten man fick utav avtändningen av lyrican. Den vardagliga ångesten fanns där hela tiden ändå.

Cannabis är bra för sömn, även ångest tycker jag, röker väldigt sällan nu men förr funlade det skitbra. Nackdelen är ju att du måste vara påverkad av de för att va ångestfri så blir ju att man rökte dygnet runt.

Det är ditt liv o du gör vad du vill men förvänta dig ingen dunder succe, du kommer troligen skjuta fram problemen o sen sitta där efter några månader med samma ångest men ett beroende på halsen med.
Men handlar det om liv och död, absolut testa, kanske kommer du på nån bättre lösning under tiden du går på det. Men att lyrica skulle funka som en permanent lösning tvivlar jag på.
Citera
2018-03-25, 22:36
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Vet faktist inte varför viktuppgången är så extrem. Men jag ändrade inte matvanorna mågot extremt så kan inte va det. Troligast är väll vätska eller ändring utav metabolism.

När jag gick på maxdos så funkade den i max 2 månader, troligen mindre, sen tog den bara bort ångesten man fick utav avtändningen av lyrican. Den vardagliga ångesten fanns där hela tiden ändå.

Cannabis är bra för sömn, även ångest tycker jag, röker väldigt sällan nu men förr funlade det skitbra. Nackdelen är ju att du måste vara påverkad av de för att va ångestfri så blir ju att man rökte dygnet runt.

Det är ditt liv o du gör vad du vill men förvänta dig ingen dunder succe, du kommer troligen skjuta fram problemen o sen sitta där efter några månader med samma ångest men ett beroende på halsen med.
Men handlar det om liv och död, absolut testa, kanske kommer du på nån bättre lösning under tiden du går på det. Men att lyrica skulle funka som en permanent lösning tvivlar jag på.

Nej permanent är det inte det vet jag redan då jag vet att efter maxdos så avtar effekten jag hoppas dock att tiden under insättning (150 till 600mg) kommer ge mig iaf lite energi och på bättre humör så jag får styrt upp saker och ting sen får jag hoppas skiten löser sig när jag väl är där och att iaf lite av livsgnistan kommit tillbaka.

CB lr droger öht är inget som ens funnits i mitt liv innan jag blev "sjuk" inget under uppväxten osv utan det har blivit då och då några ggr för att må bättre nu men hindras ju av risk för UP osv.

Går redan på benzo med dagligen men den är väl som Lyrica kommer bli, den hjälper inte mot ångesten längre men jag måste ha den för annars kommer abstinensen som ett brev när posten hette posten.

Startar med 150mg till veckan nån gång och ökar veckovis, hade självdisciplin nog att själv be läkaren ta bort den första gången jag testade trots att jag mådde bättre men kände att den inte hjälpte mig nog då på det stora hela.
Jag hoppas att högre dos och att jag tömt alla andra alternativ ger mig bättre resultat nu än då.
Vätskebindning kan säkert vara en del av det hela, jag ska läsa på mer om viktuppgången och se vad jag hittar men bara psyket blir bättre så kan jag ta kroppen i framtiden.
Citera
2018-03-26, 01:29
Medlem
mr.mafiosos avatar
Jag har alldrig tagit lyrica. Men är intresserad av det då jag hört man orkar mer än när man tar benzo. Hur mycket är en bra första dos? 300mg?
Citera
2018-03-26, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mafioso
Jag har alldrig tagit lyrica. Men är intresserad av det då jag hört man orkar mer än när man tar benzo. Hur mycket är en bra första dos? 300mg?
Orkar och orkar, du mår ju bra som fan så du är ju mer positiv till att göra tråkiga sysslor. Detta är dock något jag själv tycker avtar väldigt fort vid längre bruk och missbruk. 300 mg fungerar som första dos.
Citera
2018-03-26, 12:25
Medlem
mr.mafiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Orkar och orkar, du mår ju bra som fan så du är ju mer positiv till att göra tråkiga sysslor. Detta är dock något jag själv tycker avtar väldigt fort vid längre bruk och missbruk. 300 mg fungerar som första dos.

Hur snabbt skulle su säga att det avtar?
Citera
2018-03-27, 02:01
Medlem
Citat:

Det beror på men käkar du ofta eller vid tillfället så säkerligen runt 2-3 månader. Lyckas du dock nå upp till dessa 2-3 månader och positiviteten börjar avta, ska du veta att det gör ont när du landar. Det är dock inte värt att ta dig dit dom 2-3 månaderna, testa någon gång eller två men låt det vara sen. Det blir bäst så.
Citera
2018-03-27, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Ge dig inte in på det spåret. Det kommer funka ett tag sen kommer toleransen och dosökning och biverkningar (t ex viktuppgång) och sen är du plötsligt på maxdos utan att det funkar. Då sitter du där med ett av dom värsta beroendena som finns.

Lider man av nervsmärtor och liknande skulle det kunna vara värt det, men absolut inte annars.
Har lite svårt att släppa detta och citerar dig igen för att posta en studie som talar för lyrica som medcin mot ångest under 1 år.

Skulle vilja höra från fler skribenter i tråden som medicinerar mot ångest.

Länk till studie:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/23808960/
Citera
2018-03-27, 06:15
Medlem
Citat:

Snabbt det lär du nog märka jag skulle avstå om jag vore du.

Du vill absolut inte fastna i lyr träsket men kom ihåg att det är jätte lätt och fastna eftersom lyr toleransen går upp jätte fort vilket innebär du kommer ta mer och mer för att "orka mer".
Citera
2018-03-27, 20:46
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Har lite svårt att släppa detta och citerar dig igen för att posta en studie som talar för lyrica som medcin mot ångest under 1 år.

Skulle vilja höra från fler skribenter i tråden som medicinerar mot ångest.

Länk till studie:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/23808960/

Det är sånt man vill läsa tack för den länken! Dock bara 1år vad gjorde de sen då? Slutade med kraftig AT lr fortsatte på samma doser?
Sen stod ju viktuppgång med där med men jag har inte hittar info om vad den beror på, sänker Lyrica ämnesomsättningen lr...

Jag började ta igår mot nästan exakt de problemen i artikeln, låg dos till att börja med och jag är stor så inte märkt så mycket men mår iaf bättre idag än för 3dagar sedan men det kan vara placebo med bara att jag vet att jag börjat kan ha lindrat besvären lite.
Men om denna hjälper mig 1 helt år så är jag övertygad om att jag långt innan dess är tillbaka i arbete och gör mer saker jag tyckte var roliga förr, läsa böcker, vara i skogen, fiska, se på film osv, jag klarar inget sånt nu och inte gjort på länge, fiskespöna har stått oanvända både förra sommaren och inget vinterfiske lr campade senaste året heller och kommer jag gång med allt sånt igen så kommer nog mina besvär bli bättre det är jag övertygad om, nu ligger jag som ett kolli och finner ingen glädje i något öht och har varken ork lr lust att göra ngt vettigt.
Citera
2018-03-27, 21:13
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Jag har lyrica, 300 mg per dag utskivet, men skiten fungerar inte över huvud taget att flumma på eller ens bli någorlunda skön. Kan tillägga att jag inte ätit på någon månad men har börjat nu igen, kör på minst 1000 mg per dag utan någon vidare tolerans. Vad fan ska jag göra?
Citera
2018-03-27, 21:58
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Jag har lyrica, 300 mg per dag utskivet, men skiten fungerar inte över huvud taget att flumma på eller ens bli någorlunda skön. Kan tillägga att jag inte ätit på någon månad men har börjat nu igen, kör på minst 1000 mg per dag utan någon vidare tolerans. Vad fan ska jag göra?

Ja, äta det som du ska kanske? Har du det utskrivet har du kanske någon åkomma du behandlas mot med Lyrica? Om du lurat dig till medicinen för att flumma får du då fan inte min sympati.
Citera
2018-03-27, 22:01
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Det är sånt man vill läsa tack för den länken! Dock bara 1år vad gjorde de sen då? Slutade med kraftig AT lr fortsatte på samma doser?
Sen stod ju viktuppgång med där med men jag har inte hittar info om vad den beror på, sänker Lyrica ämnesomsättningen lr...

Jag började ta igår mot nästan exakt de problemen i artikeln, låg dos till att börja med och jag är stor så inte märkt så mycket men mår iaf bättre idag än för 3dagar sedan men det kan vara placebo med bara att jag vet att jag börjat kan ha lindrat besvären lite.
Men om denna hjälper mig 1 helt år så är jag övertygad om att jag långt innan dess är tillbaka i arbete och gör mer saker jag tyckte var roliga förr, läsa böcker, vara i skogen, fiska, se på film osv, jag klarar inget sånt nu och inte gjort på länge, fiskespöna har stått oanvända både förra sommaren och inget vinterfiske lr campade senaste året heller och kommer jag gång med allt sånt igen så kommer nog mina besvär bli bättre det är jag övertygad om, nu ligger jag som ett kolli och finner ingen glädje i något öht och har varken ork lr lust att göra ngt vettigt.

Låter snarare som att du lider av depression? Du har säkert ångest också, men just det du beskriver låter absolut som depression och det kommer inte Lyrica att hjälpa dig med. Satsa på någon antidepressiv medicin istället, eller ännu hellre beställ 5-htp som är skonsammare och har omedelbart effekt om du lider av låg serotoninhalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in