2018-03-27, 23:22
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Låter snarare som att du lider av depression? Du har säkert ångest också, men just det du beskriver låter absolut som depression och det kommer inte Lyrica att hjälpa dig med. Satsa på någon antidepressiv medicin istället, eller ännu hellre beställ 5-htp som är skonsammare och har omedelbart effekt om du lider av låg serotoninhalt.

Minst sagt ja, grov sådan, suicidal dagligen praktiskt taget och allt är förberett för att lämna skiten då jag provat allt och är trött på att leva såhär, men den har kommit efter alla andra problem som startade det hela. Men grundproblemet var lr är svår social-fobi/ångest ngt jag inte visste fanns innan jag trillade över en artikel för flera år sedan och började läsa på och beställde även böcker i ämnet. Jag trodde bara att jag var typ sjukligt blyg hela ungdomen och en bra bit in på vuxenlivet. Men eftersom jag led av det sökte jag inte hjälp sånt har alltid varit svårt, ber aldrig om hjälp om ngt typ men detta med social fobi gnagde i huvudet sen "gick jag in väggen" på jobbet tror jag, en dag kunde jag inte äta längre trots att jobbet bjöd på restaurang sen bröt jag ihop i datorstolen en kväll och fick väl en panikattack lr ngt, grät för första gången sedan jag var en bebis typ och visste inte vad fan som hände, tillslut blev jag skjutsad till vårdcentral och fick direkt citalopram givetvis...
Har provat alla antidepp som finns, SSRI, snri, nassa osv samt 2 kompletta KBT behandlingar så detta är min sista utväg typ...

Använde faktiskt 5htp förr men då var det inget jag direkt märkte av, vet du om Lyrica och 5htp fungerar tillsammans så det inte krockar med några receptorer osv? Ska försöka googla själv men har du testat lr kan svaret så underlättar det.

Tack för alla svar det uppskattas verkligen!
Citera
2018-03-28, 01:20
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Ja, äta det som du ska kanske? Har du det utskrivet har du kanske någon åkomma du behandlas mot med Lyrica? Om du lurat dig till medicinen för att flumma får du då fan inte min sympati.
Jag får det mot en viss form av smärta, vill dock inte uttala mig mer om den förutom att lyrican inte hjälper ett skit mot den. Däremot undrar jag vad en lämplig missbrukardos är och varför folk gillar just lyrica. Jag hade lika gärna kunnat dricka två 3.5or och känna samma sak.
Citera
2018-03-28, 03:18
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Jag får det mot en viss form av smärta, vill dock inte uttala mig mer om den förutom att lyrican inte hjälper ett skit mot den. Däremot undrar jag vad en lämplig missbrukardos är och varför folk gillar just lyrica. Jag hade lika gärna kunnat dricka två 3.5or och känna samma sak.

Folk som inte har tolerans osv brukar väl börja med 300mg om de vet vad de gör och inte är små späda flickor typ men uppemot 900mg är väl inte ovanligt om man fyller på spec om man tar 2-3 dagar i rad.
Folk med tolerans osv har man ju läst ta flera gram typ.
Jag jämförde den lite med just alkohol med apotekaren och han sa att han inte ville säga ngt först innan jag nämnde det men han hade en kompis som gått på Lyrica och han blev mer pratglad, lite vinglig osv och mådde allmänt bra.
Men får du samma effekt av 2 st 3,5or ta då det istället det borde vara betydligt billigare.

Appropå Lyrica och 5htp kombinerat så verkar det inte vara några problem iaf enligt DrugInteractions, någon som testat?

Kanske köper på mig en burk vid tillfälle och testar om det hjälper lite. Tror tom jag har en gammal burk liggandes någonstans men den lär jag aldrig hitta just nu, har påsvis med gamla mediciner osv liggandes i min förra bostad.
Citera
2018-03-29, 11:37
Medlem
Precis upptäkt Lyrica och älskar det men hur många dagar i rad vågar man äta det utan att få at och då menar jag främst dem psykiska delarna. Doserna jag har tagit är 450-750 mg per dag.
Jag har bara tagit det i två dagar nu men är livrädd att råka ut för dem fruktansvärda at man har läst om.
Tror jag är lite känsligare än gemene man när det kommer till den psykiska at på substanser.
Citera
2018-03-29, 13:58
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Precis upptäkt Lyrica och älskar det men hur många dagar i rad vågar man äta det utan att få at och då menar jag främst dem psykiska delarna. Doserna jag har tagit är 450-750 mg per dag.
Jag har bara tagit det i två dagar nu men är livrädd att råka ut för dem fruktansvärda at man har läst om.
Tror jag är lite känsligare än gemene man när det kommer till den psykiska at på substanser.

Men har du några psykiska problem som den hjälper mot? 2-3 dagar skulle jag inte se som någon fara men redan då tycker jag att doshöjning behövs för att uppnå samma rus då jag testat den i det syftet.
Vill du slippa AT osv ät inte mer än gissningsvis 2-3 dagar om du käkar höga doser och även då kommer du säkert känna en viss psykisk AT men den blir nog mest pga att du kommer sakna hur bra du mådde på höga doser Lyrica...
Den fysiska ATn brukar väl inte vara spec kul men sånt kan man ta sig igenom,

"sömnproblem, huvudvärk, illamående, känsla av oro, diarré, influensa-liknande symtom, krampanfall, nervositet, depression, smärta, svettning och yrsel."

Är några symptom från FASS tex...
Citera
2018-03-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Men har du några psykiska problem som den hjälper mot? 2-3 dagar skulle jag inte se som någon fara men redan då tycker jag att doshöjning behövs för att uppnå samma rus då jag testat den i det syftet.
Vill du slippa AT osv ät inte mer än gissningsvis 2-3 dagar om du käkar höga doser och även då kommer du säkert känna en viss psykisk AT men den blir nog mest pga att du kommer sakna hur bra du mådde på höga doser Lyrica...
Den fysiska ATn brukar väl inte vara spec kul men sånt kan man ta sig igenom,

"sömnproblem, huvudvärk, illamående, känsla av oro, diarré, influensa-liknande symtom, krampanfall, nervositet, depression, smärta, svettning och yrsel."

Är några symptom från FASS tex...

Nej, inga direkta psykiska problem. Jag mår helt enkelt mycket bättre, eufori, socialare, energi, sover skukt bra mm.
Citera
2018-03-29, 23:01
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Vad tycker ni om AB och deras Pregabalin.
Är inte dem svagare än riktiga?

Aldrig provat men har läst en del klagomål. Skulle undvikit dem om jag var du.
Citera
2018-03-30, 02:44
Medlem
Är AT'n även på låga doser väldigt jobbig? Snackar max 100-150 mg per dag.

Typ käka 100-1500 mg i fyra dagar, sedan uppehåll i två dagar.

På Benso får man väl hemsk AT oavsett om man käkar 0.5 mg Ikto eller 5 mg Ikto?

Hur är det med Lyrican, är den också hemsk oavsett dos?
Citera
2018-03-30, 06:49
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Tycker faktiskt att lyrican är skön,har käkat 450mg nu på morgonen och jag blir hur skön som helst. Den är stark faktiskt hehe. Så ta det lugnt med dosering osv =)
Citera
2018-03-30, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Hallå igen

Inte läst längre tillbaka i tråden på ett tag nu, ska ta och göra det efter jag svarat på detta.

Ja, har man ätit den under lång tid, så blir abstinensen jobbig även när man kommer ner på 100-150mg. Jag står mellan 75-100mg fortfarande, och har gjort det i flera veckor nu. Skitsvårt att ta sig längre ner nu :/ Även fast jag har hjälp av både sub och benso.

Har även slutat med klonazepam ett ex antal ggr. Har då käkat runt 2mg om dagen i snitt under ett par månader, eller mer. Oftast har jag trappat ut den genom att ta småbitar (0,5mg i början), när jag känner att abstinensen börjar ta tag på riktigt. Och 0,5mg brukar då hjälpa rätt långt. Sen gör jag så hela tiden tills det blir längre och längre tid mellan doserna. Och minskar sen till 0,25mg osv. Har alltid gått relativt smärtfritt. Men har samtidigt gått på sub också, vilket såklart gjort det hela lättare. Men att bryta benso är mkt lättare än lyrican. För min del iaf. Oavsett hur länge man använt.

Benso kan man ju äta nån vecka sen sluta tvärt utan större problem. Käkar man lyrica i en vecka, och hela tiden ökar dosen för att få den där sköna effekten, så blir det en jävla smäll sen när man slutar efter en vecka och har kommit upp i doser omkring 1500mg typ. Finns fan ingen substans som jag blir så fort fysiskt beroende av som pregabalinet.

När man ätit under en kortare tid (ca en vecka), och hela tiden ökat på dosen. Så mår jag rätt kasst 2-3 dagar efteråt. Ibland mer.

Men du var mer inne på att äta lyrica ca 4 dagar i veckan sen ta ett uppehåll på 2 dagar? Ja, om du kör på 100mg/dagen i fyra dagar, så kommer det inte kännas så jobbigt dom två dagarna utan. Men börjar du på 100-150mg och avslutar med 1500mg den fjärde dagen, så blir det en annan sak. Det funkar kanske bra första-andra veckan, men sen kommer det bli riktigt jobbigt dom där två dagarna utan.

Nu talar jag utifrån hur det fungerar för mig, hur det blir för dig eller någon annan är svårt att säga. Men det är min erfarenhet iaf

mvh
EUO
Citera
2018-03-30, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mafioso
Jag har alldrig tagit lyrica. Men är intresserad av det då jag hört man orkar mer än när man tar benzo. Hur mycket är en bra första dos? 300mg?

Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Orkar och orkar, du mår ju bra som fan så du är ju mer positiv till att göra tråkiga sysslor. Detta är dock något jag själv tycker avtar väldigt fort vid längre bruk och missbruk. 300 mg fungerar som första dos.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.mafioso
Hur snabbt skulle su säga att det avtar?

Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Snabbt det lär du nog märka jag skulle avstå om jag vore du.

Du vill absolut inte fastna i lyr träsket men kom ihåg att det är jätte lätt och fastna eftersom lyr toleransen går upp jätte fort vilket innebär du kommer ta mer och mer för att "orka mer".

Måste hålla med doktorspice här.

Toleransen ökar enormt fort. När jag inte ätit den på länge, så brukar jag börja med 100mg, sen öka på under dagen, brukar bli 300mg totalt. Andra dagen är det 600mg för att få samma effekt. Tredje dagen är jag oftast uppe på 600-900mg, och efter en vecka är det 1200-1500mg/dagen.

Tycker nog nästan det är bättre att ta nån opioid eller benso istället. Där ökar inte toleransen på samma sätt. Och blir man beroende, så är det inte lika jobbig abstinens som på lyrican. Och som vanligt går jag efter egna erfarenheter.

Men det är såklart upp till dig, men vill bara att du ska vara medveten om vad du ger dig in på.

mvh
EUO
Citera
2018-03-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Hallå igen

Inte läst längre tillbaka i tråden på ett tag nu, ska ta och göra det efter jag svarat på detta.

Ja, har man ätit den under lång tid, så blir abstinensen jobbig även när man kommer ner på 100-150mg. Jag står mellan 75-100mg fortfarande, och har gjort det i flera veckor nu. Skitsvårt att ta sig längre ner nu :/ Även fast jag har hjälp av både sub och benso.

Har även slutat med klonazepam ett ex antal ggr. Har då käkat runt 2mg om dagen i snitt under ett par månader, eller mer. Oftast har jag trappat ut den genom att ta småbitar (0,5mg i början), när jag känner att abstinensen börjar ta tag på riktigt. Och 0,5mg brukar då hjälpa rätt långt. Sen gör jag så hela tiden tills det blir längre och längre tid mellan doserna. Och minskar sen till 0,25mg osv. Har alltid gått relativt smärtfritt. Men har samtidigt gått på sub också, vilket såklart gjort det hela lättare. Men att bryta benso är mkt lättare än lyrican. För min del iaf. Oavsett hur länge man använt.

Benso kan man ju äta nån vecka sen sluta tvärt utan större problem. Käkar man lyrica i en vecka, och hela tiden ökar dosen för att få den där sköna effekten, så blir det en jävla smäll sen när man slutar efter en vecka och har kommit upp i doser omkring 1500mg typ. Finns fan ingen substans som jag blir så fort fysiskt beroende av som pregabalinet.

När man ätit under en kortare tid (ca en vecka), och hela tiden ökat på dosen. Så mår jag rätt kasst 2-3 dagar efteråt. Ibland mer.

Men du var mer inne på att äta lyrica ca 4 dagar i veckan sen ta ett uppehåll på 2 dagar? Ja, om du kör på 100mg/dagen i fyra dagar, så kommer det inte kännas så jobbigt dom två dagarna utan. Men börjar du på 100-150mg och avslutar med 1500mg den fjärde dagen, så blir det en annan sak. Det funkar kanske bra första-andra veckan, men sen kommer det bli riktigt jobbigt dom där två dagarna utan.

Nu talar jag utifrån hur det fungerar för mig, hur det blir för dig eller någon annan är svårt att säga. Men det är min erfarenhet iaf

mvh
EUO

Hahah vafan, såg nu att jag lagt en nolla för mycket, förlåt! Menade 150 mg och inte 1500 mg!

Stort tack för ett grymt svar.

Skall ligga på cirka 100-150 mg.

Sen lär jag väl köra benso de två dagarna jag ej tar Lyrica.

Jobbigast för mig är min mage de dagarna jag ej tar Lyrica. Har redan IBS-mage och satan vad bra Lyrican hjälper mot det.
Senast redigerad av blaha95 2018-03-30 kl. 19:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in