Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-30, 14:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Mötesscenariot är egentligen en teori om att Palme lurats till platsen under förevändningen av ett möte.
Tidsuppehållet som bygger på NF:s vittnesmål är egentligen bara en tillbyggnad på detta.

Men mötet är då inte det som andra vittnen tyckte sig uppfatta?
Citera
2018-03-30, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Som den som följt tråden vet är det så att alla sådana här resonemang bryter mot en grundregel när det gäller vittnesmål och utredning. Man kan inte välja att "tro på" vissa uppgifter och man kan inte tolka in saker i uppgifter.

Helt enkelt jämför man olika vittnesuppgifter och kollar så vitt möjligt med kända faktiska omständigheter som tekniska fakta etc vad som kan stämma.

Gör man så att man selekterar och "tolkar" kan man komma till vilka hejdlösa föreställningar som helst. Man kan välja att tro ett vittne och då fattas en kvinna... Man kan välja ett annat vittne och påstå att det var slagsmål osv.

Man kan då alltså inte tolka och övertolka vissa vittnen och bygga upp ett scenario på det. En mordutredare skulle aldrig göra så. Men i CP fallet gjordes faktiskt just det. PU gör inte om det felet.

Alla sådana här scenarion har ett kännetecken. För att det skall gå ihop måste andra vittnen ljuga och ingå i någon slags konspiration att de är utklädda etc och det blir komplext.

PU har tydligt deklarerat att det inte jobbar så och dessutom har det som sagt påtalats otaliga gånger i tråden Att man inte kan gå tillväga så.

Ändå återkommer tråddeltagare gång på gång till samma misstag.

Till slut måste man fundera på orsaken. Det är känt att inblandade i olika brottssaker deltagit och spridit fantasifull desinformation. I Linda Chenfallet spreds t ex uppgiften att på Flashback av den misstänkte och dennes anhöriga att han kidnappats av kinesisk maffia som mördat hans sambo och något senare återfanns han med samma förklaring. Mördarna vid trippelmordet i Uddevalla spred uppgifter om att det var narkotikahandlare som mördat de tre osv.

Man måste förstå att PU inte jobbar med sådana uppgifter eller Scenarion utan man andra konkreta spår. Man jobbar inte med ett vittne som påstås återuppföra mordet på GIII. Det finns inget möte.

Däremot finns det dåliga vittnen som i alla sådana sammanhang och en utredning bör identifiera dem för att undvika att göra misstag.

Konkret finns ett stort område att utreda. De uppenbara desinformationerna kring WT personerna som spruckit...

När samma personer aktivt sprider olika spår ökar det intresset snarare än minskar det.
Senast redigerad av boboslacke 2018-03-30 kl. 16:16.
Citera
2018-03-30, 16:13
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Även att vittnet Anders D säger att han såg mördaren och paret Palme stå och prata med varandra.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article16102122.ab

De kan ha stannat en sekund, utan att Inge M har sett det (när Inge M en sekund vände sig bakåt i bilen)
Citera
2018-03-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, mötesscenariot bygger på ett planerat möte. Att mordet skulle ha föregåtts av någon typ av konversation är en helt annan sak. Ett kort samtal är inte omöjligt att tänka sig, men att försöka leda det i bevis med stöd av Fauzzis promenad är fullständigt dödfött.
Citera
2018-03-30, 16:29
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Nej, mötesscenariot bygger på ett planerat möte. Att mordet skulle ha föregåtts av någon typ av konversation är en helt annan sak. Ett kort samtal är inte omöjligt att tänka sig, men att försöka leda det i bevis med stöd av Fauzzis promenad är fullständigt dödfött.
Jag hade aldrig kommit på spåret av Fauzzi om det inte vore för mötesscenariot. Det är just mötesscenariot som fokuserar på Fauzzi och hans möte med paret Palme. Upptäckten av att han i själva verket mötte paret Palme vid Dekorima-butiken var "mind blowing"
Senast redigerad av 299792458 2018-03-30 kl. 16:39.
Citera
2018-03-30, 16:36
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Klicka på länken o du hamnar på Google Streetview för den första, gå sen utmed Luntmakargatan så ser du flera stycken till slutet av gatan då två stora obelisker pryder ingången till Luntmakargatan.

Novemberrevolutionen skedde bara 3 månader innan, Palme var ovetandes om detta och hade inte godkänt det. Sverige förlorade kontrollen över vår ekonomi och har vi inte nån kontroll över den så.. har vi ingen makt över nått längre.

SVT gjorde en bra dokument inifrån av den kuppen: https://youtu.be/Dco58M6z1uM
Där är motivbilden. För det skulle smärtfritt så ”Rise and Kill First” - Avrättning på öppen gata.
Efter Novemberrevolutionen så fick Rothschilds all makt över Sveriges ekonomi. Och de som inte har ett sådant system idag får grupper av ”Moderata Rebeller” som invaderar länder som Syrien, Libya, Iraq (US Army iofs) och de första de gör är att skapa en Centralbank som hanteras av BIS.
(som hade pressat Sverige länge, vi var en av de sista. När Storbritannien hade samma procedur i slutet av 70-talet tillsatte man en pedofil, Edward Heath. Som gjorde exakt som de ville.
Han tog även UK in i EU efter Soros spekulerat sönder deras valuta, liknelserna är på många sätt slående. Här är BBC Memorial när Heath avled: https://youtu.be/A8UHxau-Nrs )

Vad jag menar är att de gör helt sjuka saker för detta, ett mord på Olof Palme för detta mål är alltså verkligen inte orimligt.

Det var inget misstag. Det är för mycket slump
Sverige, på den tiden även om detta var före min tid, hade inte så många avrättningar på öppen gata. Och att de skulle va ett misstag.. nä, det ser jag som orimligt måste jag säga.
Såna avrättningar vid skulder sker sällan på öppen gata efter risken att torska. Och de reser inga obelisker.

Edit: här är Obeliskerna i video https://www.bitchute.com/video/a5QeNUj38pPh/

Soros spekulerade mot GBP på hösten 1992. Då hette premiärministern John Major. UK gick med i EG 1 januari 1973.

Men det kanske är Bonniers som ligger bakom det här med hur tid räknas?
Citera
2018-03-30, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jag hade aldrig kommit på spåret av Fauzzi om det inte vore för mötesscenariot. Det är just mötesscenariot som fokuserar på Fauzzi och hans möte med paret Palme. Upptäckten av att han i själva verket mötte paret Palme vid Dekorima-butiken var "mind blowing"

Som sagt är det kardinalfel 1:a när det gäller vittnesanalys att dra sådana slutsatser som du försöker göra. Med samma metodik kan man komma till vilken slutsats som helst men det är bara mind blowig fantasier.

Utredare och tänkande personer ser naturligtvis resonemanget för var det är och skulle inte ta i det med tång. Man skulle driva med dem i humorprogram om det skedde.
Citera
2018-03-30, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jo, det har jag förstått.
Reklampelaren verkar vara central om man ser på rekonstruktionsbilden som ska föreställa mannen bakom.
Reklampelaren nämns så vitt jag kan se aldrig i något förhör med NF.
Var det något de kom på under vallningen?
Märkligt.
Citera
2018-03-30, 17:11
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Jo, det har jag förstått.
Reklampelaren verkar vara central om man ser på rekonstruktionsbilden som ska föreställa mannen bakom.
Reklampelaren nämns så vitt jag kan se aldrig i något förhör med NF.
Var det något de kom på under vallningen?
Märkligt.
Det är NF som skapar den här rekonstruktionsbilden med reklampelaren. För mig är det otroligt att PU inte har sett att rekonstruktionsbilden även skulle kunna föreställa hur de var placerade precis innan skotten.

http://oi63.tinypic.com/t5ohsh.jpg
Citera
2018-03-30, 17:22
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
.....En av vakternas far var aktiv i Contra, it's a small world...
Och denna väktare var Anette Kohut som du inledde mystiklistan med att kalla älskarinna åt Holmér. Den enda kommentaren till listan denna gång tog fasta på just den detaljen och togs väl bort därför. Att Kohuts far var nära kompis med Contrastig var något jag påpekade en gång och det blev en oväntat häftig reaktion. Så fick man inte tänka. Fram med bevis! Min tro är ändå att denna låtsade högerfalang inom Contras, BB-liga, SB-rörelse och skytteklubb var avhoppare eller infiltratörer och dubbelspelare på Holmérs och demokratins sida. Det förklarar i så fall hela signalkedjan genom Robert Stangesjö, Åke Ek, Klara Lidingö, WT-folk osv till CIA som alla velat lita på.
Citera
2018-03-30, 17:32
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
.....Reklampelaren verkar vara central om man ser på rekonstruktionsbilden som ska föreställa mannen bakom. Reklampelaren nämns så vitt jag kan se aldrig i något förhör med NF. Var det något de kom på under vallningen? Märkligt.
Av denna anledning misstänker jag att NF påverkades i efterhand av PU till att förvirra bort de mest trovärdiga vittnesmålen om det för bluffspelen från bägge håll känsliga mötet.
Citera
2018-03-30, 17:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Som den som följt tråden vet är det så att alla sådana här resonemang bryter mot en grundregel när det gäller vittnesmål och utredning. Man kan inte välja att "tro på" vissa uppgifter och man kan inte tolka in saker i uppgifter.

Helt enkelt jämför man olika vittnesuppgifter och kollar så vitt möjligt med kända faktiska omständigheter som tekniska fakta etc vad som kan stämma.

Gör man så att man selekterar och "tolkar" kan man komma till vilka hejdlösa föreställningar som helst. Man kan välja att tro ett vittne och då fattas en kvinna... Man kan välja ett annat vittne och påstå att det var slagsmål osv.

Man kan då alltså inte tolka och övertolka vissa vittnen och bygga upp ett scenario på det. En mordutredare skulle aldrig göra så. Men i CP fallet gjordes faktiskt just det. PU gör inte om det felet.

Alla sådana här scenarion har ett kännetecken. För att det skall gå ihop måste andra vittnen ljuga och ingå i någon slags konspiration att de är utklädda etc och det blir komplext.

PU har tydligt deklarerat att det inte jobbar så och dessutom har det som sagt påtalats otaliga gånger i tråden Att man inte kan gå tillväga så.

Ändå återkommer tråddeltagare gång på gång till samma misstag.

Till slut måste man fundera på orsaken. Det är känt att inblandade i olika brottssaker deltagit och spridit fantasifull desinformation. I Linda Chenfallet spreds t ex uppgiften att på Flashback av den misstänkte och dennes anhöriga att han kidnappats av kinesisk maffia som mördat hans sambo och något senare återfanns han med samma förklaring. Mördarna vid trippelmordet i Uddevalla spred uppgifter om att det var narkotikahandlare som mördat de tre osv.

Man måste förstå att PU inte jobbar med sådana uppgifter eller Scenarion utan man andra konkreta spår. Man jobbar inte med ett vittne som påstås återuppföra mordet på GIII. Det finns inget möte.

Däremot finns det dåliga vittnen som i alla sådana sammanhang och en utredning bör identifiera dem för att undvika att göra misstag.

Konkret finns ett stort område att utreda. De uppenbara desinformationerna kring WT personerna som spruckit...

När samma personer aktivt sprider olika spår ökar det intresset snarare än minskar det.

Jag tror inte att de vittnen som uppfattat att de sett ett möte nödvändigt ljuger. Det kanske var så att GM hamnade i dessa vittnens blickfång så nära LOP att det för vittnen såg ut som de var i sällskap (och såg ut att prata) även det inte var så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in