2018-03-30, 12:18
Medlem
BubbasBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Palestina är en brittisk kolonial uppfinning vars gränser ritades 1918 och upphörde existera 30 år senare. Palestinier är en etnicitet vilka utgör majoritetsbefolkningen i Jordanien.

Ett område, ingen nation. Om jag minns rätt kommer namnet från vad andra kallade de olika folken som rörde sig där ”de från andra sidan” eller liknande. Bara å googla seriösa källor. Inge hittepå.

Judarna fick ju ”Israel” som plåster på såren. Det var ju på grund av de där sex... fem... nu har de börjat reviderat siffrorna så jag är inte helt säker hur många som egentligen dog (och av vilken orsak) som de fick en bit mark därnere.

Näe, skit i vad de gör där. Koncentrera energin på att göra Sverige bra igen. Om du är jude, jamenvafan åk dit å slåss då. Detsamma gäller om du är palestinier. Dra inte hit era konflikter.

/BubbasBoy
Citera
2018-03-30, 12:46
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbasBoy
Ett område, ingen nation. Om jag minns rätt kommer namnet från vad andra kallade de olika folken som rörde sig där ”de från andra sidan” eller liknande. Bara å googla seriösa källor. Inge hittepå.

Judarna fick ju ”Israel” som plåster på såren. Det var ju på grund av de där sex... fem... nu har de börjat reviderat siffrorna så jag är inte helt säker hur många som egentligen dog (och av vilken orsak) som de fick en bit mark därnere.

Näe, skit i vad de gör där. Koncentrera energin på att göra Sverige bra igen. Om du är jude, jamenvafan åk dit å slåss då. Detsamma gäller om du är palestinier. Dra inte hit era konflikter.

/BubbasBoy
Ja precis. En brittisk koloni.

Nej, ingen "fick" Israel. Judarna behövde försvara sig när arabländerna anföll.

Jag håller med om att konflikter ej bör importeras till Sverige, dock är det få svenska judar som vill/behöver "åka ner och slåss" som du utrycker det.

5.3 - 6.2 miljoner judar mördades i förintelsen. Svårt att få fram en exakt siffra pga på olika faktorer (exempelvis vilka år man inkluderar och hur många död som direkt orsakades av nazisterna). https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Holocaust
Citera
2018-03-30, 12:54
Avstängd
Citat:
Därför han har rätt i att "Palestina" inte är ockuperat, det är Judea & Samaria areas som hålls av Israel i laglig ockupation.
Så nu kommer du ut öppet som extremsionist. Du vill inte kalla området Palestina eller ens Västbanken utan kör med det gamla bibliska namnet som bara används av de som menar att det egentligen är judiskt territorium. Den "lagliga" ockupationen används dessutom för att bygga högst illegala bosättningar, så projektet är i grunden olagligt.
[quite]Det är du som har fått för dig att palestinierna har ultimat anspråk över hela Västbanken...[/quote]
Ja, tänk vad konstigt, bara för att internationella samfundet säger så. Klart judarna måste få stjäla lite mer mark om de känner för det.
Citera
2018-03-30, 13:08
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så nu kommer du ut öppet som extremsionist. Du vill inte kalla området Palestina eller ens Västbanken utan kör med det gamla bibliska namnet som bara används av de som menar att det egentligen är judiskt territorium. Den "lagliga" ockupationen används dessutom för att bygga högst illegala bosättningar, så projektet är i grunden olagligt.

Ja, tänk vad konstigt, bara för att internationella samfundet säger så. Klart judarna måste få stjäla lite mer mark om de känner för det.
Fan också. Jag visste att du skulle misstolka. Nej, jag använder den termen för att det är en geografisk skillnad mellan Västbanken och Judéen & Samarien; det förstnämnda inkluderar Östra Jerusalem, det sistnämnda exkluderar den.

Vem har sagt att hela Västbanken okompromissbart är palestinskt territorium? Kan inte komma på ett enda västland som har påstått något sådant.
Citera
2018-03-30, 17:42
Avstängd
Nu är israelerna igång och dödar palestinier i Gaza igen, och för den som tänker klämma i med att palestinierna får skylla sig själva som protesterar:

"Hours before demonstrations even started on Friday, the first fatality occurred. A Palestinian farmer was killed and a second Palestinian was wounded by an Israeli tank shell, according to Gaza’s health ministry. "
https://www.theguardian.com/world/2018/mar/30/palestinians-march-to-gaza-border-for-start-of-six-week-protest-israel
Låter ju helt normalt att beskjuta bönder med stridsvagn
Citera
2018-03-30, 19:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Nu är israelerna igång och dödar palestinier i Gaza igen, och för den som tänker klämma i med att palestinierna får skylla sig själva som protesterar:

"Hours before demonstrations even started on Friday, the first fatality occurred. A Palestinian farmer was killed and a second Palestinian was wounded by an Israeli tank shell, according to Gaza’s health ministry. "
https://www.theguardian.com/world/2018/mar/30/palestinians-march-to-gaza-border-for-start-of-six-week-protest-israel
Mer än tio döda och hundratals skadade av IDF:s motåtgärder:

Fler dödoffer under oroligheter i Gaza
Mer än tio människor har dödats av israelisk militär under fredagens protester vid gränsen mellan Gaza och Israel. Hundratals har blivit skadade under våldsamheterna.
Tusentals palestinier demonstrerar nära gränsen mot Israel. Armén använder både tårgas och skarpa skott för att trycka tillbaka palestinierna, där vissa ska ha kastat molotovcocktails och sten.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/flera-ihjalskjutna-i-oroligheter-i-gaza

Tolv palestinier döda vid protester i Gaza
Mer än 30 000 protesterade längs gränsen mellan Israel och Gazaremsan.
Tolv palestinier har dödats och över 1 000 skadats i sammandrabbningar med israelisk militär.
– Jag tror Israel agerar i avskräckande syfte, säger Anders Persson, Mellanösternkännare vid Lunds universitet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1qM9Q/tolv-palestinier-doda-vid-protester-i-gaza
Citera
2018-03-30, 19:13
Medlem
Yaskos avatar
”Mellanösterns enda demokrati” sköt alltså med skarpa skott och dödade 12 demonstranter? Israel höjer ribban för varje år numera...
Citera
2018-03-30, 20:11
Medlem
Ren terrorstat och liberaler i europa försvarar ju mördandet!
Citera
2018-03-30, 21:02
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
”Mellanösterns enda demokrati” sköt alltså med skarpa skott och dödade 12 demonstranter? Israel höjer ribban för varje år numera...

Lite mer krokodiltårar eller?

En turkisk nationalist påstår sig bry sig om mänskliga rättigheter. Kom med något mer skrattretande.

Pro-palestinska aktivister positionerade i väst är hycklare som inte bör representera palestinska folkets nationella vilja.

Palestinierna lider oerhört i händerna på en brutal ockupationsmakt och deras talan förs av diktaturkramande idioter i väst.
Citera
2018-03-30, 21:12
Medlem
Attackerar man soldater med brandbomber etc så är det inte direkt konstigt att de besvarar med att skjuta.
Citera
2018-03-30, 21:30
Bannlyst
Citat:
Fan också. Jag visste att du skulle misstolka. Nej, jag använder den termen för att det är en geografisk skillnad mellan Västbanken och Judéen & Samarien; det förstnämnda inkluderar Östra Jerusalem, det sistnämnda exkluderar den.

Vem har sagt att hela Västbanken okompromissbart är palestinskt territorium? Kan inte komma på ett enda västland som har påstått något sådant.
Bra svarat i tråden senaste sidan och denna. Jag håller med dig 100%
Citera
2018-03-30, 21:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Som vanligt är propaganda-Xenonen igång innan det skett någon utredning om vad som skett. Varför passade du inte på att skriva att Israel MÖRDADE personen ifråga innan vi ens vet något?

Det här är ju också helt normalt beteende av vuxna människor:

http://www.jpost.com/Breaking-News/Hamas-sent-7-year-old-girl-across-border-fence-547528
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in