Citat:
Ursprungligen postat av
sno
S och Anja var också universitetsutbildade. Så utbildning i sig är ingen garant för ett normalt psyke.
Bjursing kan lika väl vara en av hans likasinnade, även om att han nu i efterhand vill ha avstånd från honom. Jag menar inte att han skulle ha delat PM:s tortyrintresse, men att han kanske delade hans intresse för S/M, gruppsex etc. Nu med facit i hand säger han att han inte var PM:s vän. Men tidigare korrigerade han inte dessa uppgifter. Han hade i alla fall följt PM under 7 års tid.
Jag tror inte att Deirdre skulle kalla PM för aggressiv även om han skulle slå ihjäl en människa framför ögonen på henne. Hon ville inte radera den fantastiska bild av ”sin Peter” som hon har på näthinnan.
Det konstiga är dock att DU tycks vara lika övertygad som hon om att han aldrig tidigare har varit aggressiv..
På A svarar jag B och på C kan det handla om D.
Eller hur?
Exakt så är dina dialoger. Rycker helt ur sammanhang och vantolkar text. Sen undrar jag ärligt hur det står till med läsförståelsen?
1. Jag har nyss förklarat att det inte innan framkommit fysiskt våld, däremot att han inte kunnat samarbeta och blivit ursinnig när saker inte går hans väg.
DÄREMOT -
med facit i hand via vad som framkommit - så misstror jag honom om exakt allt vad han kan ha sysslat med i det fördolda.
2. Jag har ABSOLUT INTE påstått att högre utbildning skulle vara yttersta tecknet, en ultimat sanning. Jag har däremot visat att det finns personer som uppvisar normalitet, har högre utbildning och familj via media, via rättegång - till skillnad från den bild du gör gällande.
För din del kan advokaten kan vara Sadomasochist enligt dig igår och nu är det Bjursing.
.. och kärringen kunde ha skjutit björnen med sopkvasten.