2018-03-30, 10:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Håll käften på den som inte håller med med dig.. Lite Madsen varning här.. ;-)
Inte alls. Jag anar dock att det likt en heldag med etikettregel ska fortsätta med samma ämne som du fyllde dagen med igår.
Var inte Kim helt respektlös mot sina vänner enligt en etikettbok så är det malande om säkerhetsrisker hon borde vidtagit enligt dina regler.
Citat:
Du skriver som om du skulle veta detta med säkerhet. Trots att du inte vet ett skit om huruvida han har misshandlat sin fru (blåtira) eller sina älskarinnor (som kanske gillade det dessutom eller åtminstone skulle förlåta honom ALLT).

Men du är HELT säker på din sak.

Vidare vet du inte ett skit om hur aggressivt han har betett sig gentemot journalisterna som han hamnade i konflikt med. Han kanske hotade dem? Det är också att vara aggressiv.

Du går i garanti med något som du inte kan garantera. Vem är det som är manipulerad?
(Deirdre den andre..)
Du snedseglar helt i diskussionen. Retroaktivt och med facit i hand misstror jag denna om praktiskt taget allt.
Det du citerade handlade dock om Kim, vad hon rakt inte kan veta förrän aktuell rättegång där allt leveras kring äcklet alternativt via grävande i tråden.
Senast redigerad av develi 2018-03-30 kl. 10:43.
Citera
2018-03-30, 10:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Men herregud. Kim hade väl en egen vilja? Gick han inte med på det som kändes behagligt för henne då kunde hon avstå från intervjun vid det tillfället.

Om Idi Amins son hade krävt övernattning i en av tortyrkamrarna hade Kim varit tvungen att lyda?

Du är feminist, men du samtidigt kläcker ur dig saker som om kvinnorna var totalt i händerna på män. Viljelösa mähän som var tvungna att lyda..
Nope. Inte i det läget, serru - och det är därför du inte får ihop bilden när en sådan här herre är på jakt.
Där sätter inte offret spelreglerna för fem öre.

Idi amin skiter jag i, aktiv feminist är jag inte.
Citera
2018-03-30, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Håller, har också väntat på det kortet, det kommer väl när han inte har någon väg ut från att fällas för sexualmord. Han har redan avverkat ett flertal versioner, och kommer sannolikt att säga att han försökt skydda KW's anseende eller liknande, när det kortet spelas.

Bra! Då har du genomskådat denna "ål" också!
Mobilen hanns är inte funnen, troligt han har den som ett ess på handen.
Citera
2018-03-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har tydliggjort om de bröder som är livet, att de är välutbildade och ter sig ha ett ordnat liv.
Gällande CS var det så att PM inte begrep sig på att normalt folk har ett annat liv bortom särintresset samt familjer.

Det som framtagits via rättgången är för att visa de mest vidriga smsen samt filmer - det han de facto ägnat sig åt under ytan. Jag kan allt undrar hur exfrun tänker när allt detta rullar fram, är ytterst tveksam att hon förstod vidden av hans perversa läggning.
Bjursing rör sig i hans krets, Örlogskapten har varit i media. Andra som ror sig kring PM är ingenjörsstuderande.

"Många" Aspberger kan du vara säker på att flertal av dem inte var oavsett särintresse. PM hade klappat en hammare i huvudet på dem direkt. Han hade nämligen inte klarat av deras svada och frågor och han beskrivs mkt krävande emellanåt. Samverkan/team under press är inte en AS starkaste kort. PM klarade inte ens av att få helt relevanta säkerhetsfrågor och tog upp hammaren.

Han lever i två världar samtidigt vilket är klassikern för en sexualsadist. Han har en fru och ser rätt ofarligt ut via henne - säkert ett medvetet drag.

S och Anja var också universitetsutbildade. Så utbildning i sig är ingen garant för ett normalt psyke.

Bjursing kan lika väl vara en av hans likasinnade, även om att han nu i efterhand vill ha avstånd från honom. Jag menar inte att han skulle ha delat PM:s tortyrintresse, men att han kanske delade hans intresse för S/M, gruppsex etc. Nu med facit i hand säger han att han inte var PM:s vän. Men tidigare korrigerade han inte dessa uppgifter. Han hade i alla fall följt PM under 7 års tid.

Jag tror inte att Deirdre skulle kalla PM för aggressiv även om han skulle slå ihjäl en människa framför ögonen på henne. Hon ville inte radera den fantastiska bild av ”sin Peter” som hon har på näthinnan.

Det konstiga är dock att DU tycks vara lika övertygad som hon om att han aldrig tidigare har varit aggressiv..
Citera
2018-03-30, 11:24
Medlem
Citat:
Nope. Inte i det läget, serru - och det är därför du inte får ihop bilden när en sådan här herre är på jakt.
Där sätter inte offret spelreglerna för fem öre.

Idi amin skiter jag i, aktiv feminist är jag inte.

Vilket läge? När de kommer överens om intervjun? Då borde Kim ha sagt att hon tyvärr inte kan om den ska ske under vattenytan. Om Madsen inte gick med på det - då får det bli en annan gång. (Och då BORDE Kim åtminstone vid det läget börja fundera på "varför" han insisterade att intervjun skulle ske när han dök.).

Men enligt dig kan inte en kvinna ställa några som helst villkor som passar henne. Det är bara att lyda.
Senast redigerad av sno 2018-03-30 kl. 11:26.
Citera
2018-03-30, 11:29
Medlem
Citat:
Inte alls. Jag anar dock att det likt en heldag med etikettregel ska fortsätta med samma ämne som du fyllde dagen med igår.
Var inte Kim helt respektlös mot sina vänner enligt en etikettbok så är det malande om säkerhetsrisker hon borde vidtagit enligt dina regler.

Du snedseglar helt i diskussionen. Retroaktivt och med facit i hand misstror jag denna om praktiskt taget allt.
Det du citerade handlade dock om Kim, vad hon rakt inte kan veta förrän aktuell rättegång där allt leveras kring äcklet alternativt via grävande i tråden.

Vad hon rakt ut visste (borde ha vetat/hade vetat om hon hade gjort det minsta lilla research) att PM var ett osedvanligt svårt intervjuobjekt. Hur många andra blir osams med ALLA journalister som någonsin har försökt intervjua en?
Citera
2018-03-30, 11:37
Medlem
katws avatar
Citat:
Vilket läge? När de kommer överens om intervjun? Då borde Kim ha sagt att hon tyvärr inte kan om den ska ske under vattenytan. Om Madsen inte gick med på det - då får det bli en annan gång. (Och då BORDE Kim åtminstone vid det läget börja fundera på "varför" han insisterade att intervjun skulle ske när han dök.).

Men enligt dig kan inte en kvinna ställa några som helst villkor som passar henne. Det är bara att lyda.

Ha i åtanke att Kinaflytten skulle ske dagen efter. Någon "annan gång" skulle ha blivit svårt att få till i närtid då.
Citera
2018-03-30, 11:38
Medlem
Ifall mobiltelefon/er hittas av amatördykare kan han hävda äganderätt eller ej? Ifall information går
att återskapa torde tidningar vara villiga att betala en större summa för innehållet.
Citera
2018-03-30, 11:39
Medlem
develis avatar
Citat:
S och Anja var också universitetsutbildade. Så utbildning i sig är ingen garant för ett normalt psyke.

Bjursing kan lika väl vara en av hans likasinnade, även om att han nu i efterhand vill ha avstånd från honom. Jag menar inte att han skulle ha delat PM:s tortyrintresse, men att han kanske delade hans intresse för S/M, gruppsex etc. Nu med facit i hand säger han att han inte var PM:s vän. Men tidigare korrigerade han inte dessa uppgifter. Han hade i alla fall följt PM under 7 års tid.

Jag tror inte att Deirdre skulle kalla PM för aggressiv även om han skulle slå ihjäl en människa framför ögonen på henne. Hon ville inte radera den fantastiska bild av ”sin Peter” som hon har på näthinnan.

Det konstiga är dock att DU tycks vara lika övertygad som hon om att han aldrig tidigare har varit aggressiv..
På A svarar jag B och på C kan det handla om D.
Eller hur?
Exakt så är dina dialoger. Rycker helt ur sammanhang och vantolkar text. Sen undrar jag ärligt hur det står till med läsförståelsen?
1. Jag har nyss förklarat att det inte innan framkommit fysiskt våld, däremot att han inte kunnat samarbeta och blivit ursinnig när saker inte går hans väg.
DÄREMOT - med facit i hand via vad som framkommit - så misstror jag honom om exakt allt vad han kan ha sysslat med i det fördolda.

2. Jag har ABSOLUT INTE påstått att högre utbildning skulle vara yttersta tecknet, en ultimat sanning. Jag har däremot visat att det finns personer som uppvisar normalitet, har högre utbildning och familj via media, via rättegång - till skillnad från den bild du gör gällande.

För din del kan advokaten kan vara Sadomasochist enligt dig igår och nu är det Bjursing.
.. och kärringen kunde ha skjutit björnen med sopkvasten.
Citera
2018-03-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Klart han kunde. Snubben är ju helt störd i huvudet och saknar säkerhetstänk.
Därmed inte sagt att han gjorde det.

Precis. Och detta måste ha kommit fram under de intervjuer som Kim gjorde med Madsens "fiender".
Citera
2018-03-30, 11:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad hon rakt ut visste (borde ha vetat/hade vetat om hon hade gjort det minsta lilla research) att PM var ett osedvanligt svårt intervjuobjekt. Hur många andra blir osams med ALLA journalister som någonsin har försökt intervjua en?
Jasså gör han? Berätta mer är du snäll. Var han te.x ovänner samma dag med filmteamet?
Citera
2018-03-30, 11:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Precis. Och detta måste ha kommit fram under de intervjuer som Kim gjorde med Madsens "fiender".
Efter att bråket eskalerade så har CS undvikit PM. Ett totalt avståndstagande. Den som däremot gått in och bråkat på fb samt blogg är PM.

De ter sig betydligt mer professionella i sin hållning än PM. Det är konkret, det är sakfakta och det är utan svammel - dvs det är råfakta om raketer, tider och praktiska ting till skillnad mot PMs romantiska utsvävningar på bloggen.
De medger tidigare samarbetsproblem men försöker stänga dörren helt. Du verkar mycket dåligt påläst i de ämnen du försöker bearbeta oavsett område.

Så att sitta och snaska mer om PM är det minsta jag tror de ämnade framföra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in