Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-30, 03:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
SvP förespråkade samma slags stat som den judiska etnostaten Israel. Mig veterligen så stöder du etnostaten Israel men vill inte att svensken ska få ha en exklusiv statsbildning för oss själva.

Varken du eller jag känner till de riktiga skälen till varför SvP lades ner. Det kanske fanns en massa falangstrider som ingen av oss vet om.

Du plockar ut enskilda delar och förtränger den stora bilden. Med flit.

Svara på: Varför kräver judiskt ägd media att svensken ska acceptera en mångkulturell stat i Sverige när de samtidigt propagerar för att judarna ska få ha sin etnostat i Mellanöstern?

I flera årtionden har runt 80 procent av svenskarna tyckt att invandringen varit för hög. Ändå har svenskarna inte röstat på partier som har invandring som prio. Det handlar om så många parametrar att det inte är värt att diskutera det här. Men lägg ner din tuppfäktning. Du har inte en susning om vad som rör sig i det svenska folkdjupet.

Om du med etnostat menar en rasistisk statsbildning där bara de som tillhör vissa etniciteter har medborgerliga rättigheter så stöder jag det inte vare sig i Sverige, Israel eller andra länder. Självfallet inte.

Vad gäller SvP så har ledande företrädare för partiet förklarat att det var det dåliga valresultatet som gjorde att de lade ner partiet. De hade hoppats på åtminstone 10 000 röster, men fick mindre än hälften av det. Förmodligen för att det inte finns fler nazister än så i Sverige.

Skulle AfS driva den politik som en del i den här tråden förespråkar kommer de också att få färre än 10 000 röster.
Citera
2018-03-30, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om du med etnostat menar en rasistisk statsbildning där bara de som tillhör vissa etniciteter har medborgerliga rättigheter så stöder jag det inte vare sig i Sverige, Israel eller andra länder. Självfallet inte.

Vad gäller SvP så har ledande företrädare för partiet förklarat att det var det dåliga valresultatet som gjorde att de lade ner partiet. De hade hoppats på åtminstone 10 000 röster, men fick mindre än hälften av det. Förmodligen för att det inte finns fler nazister än så i Sverige.

Skulle AfS driva den politik som en del i den här tråden förespråkar kommer de också att få färre än 10 000 röster.

Om du kollar valresultatet i valkrets för valkrets så kommer du upptäcka att SvP fick exakt 0,7 procent över hela landet. Oavsett om det var valkretsar med massa aktiviteter eller valkretsar utan några som helst aktiviteter med valmöten, flygbladsutdelning mm. Om presidentvalet kan riggas så kan väl riksdagsvalet riggas?

I efterhand kan man konstatera att SvP hade en dålig valkampanj. Inte uppkäftig. Utan man försökte profilera sig som ett vuxet alternativ till SD i stället för ett kaxigt ungdomligt alternativ. Ungefär det som AfS håller på med nu.

Du bortser ändå från medias makt. Varför skrev Anna Dahlberg den där ledartexten 2010 med en ihopknycklad SD-valsedel på löpsedlarna? Du borde fundera mer på PsyOps än att säga att det inte finns nåt intresse för etnostat i Sverige eller andra nationer.

Men du är ju DN-skadad. Det är helt uppenbart.
Citera
2018-03-30, 06:19
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Finns inget passande förutom AfSare, tyvärr.
...
Nej men för att vara seriös så är det väl Afsare det får bli då det inte finns nåogt -erna,
-partisterna eller liknande att lägga till. Lite ogenomtänkt när man valde namn kan tyckas
Jag tycker att en person som stöder AFS kan kallas försvensk. På flera fina dialekter betyder det mycket svensk, översvensk och partiet heter ju Alternativ för Sverige så jag tycker det passar utmärkt. Du kan tacka mig om du som jag gillar det för jag kom på det själv.
Senast redigerad av Kwato 2018-03-30 kl. 06:28.
Citera
2018-03-30, 07:09
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisenhorn-
Fast nu har vi tyvärr allmän rösträtt och att tala för de redan upplysta leder ingenstans.

Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Jag gav exempel på hur man trollar upp Bonniermedia på avbytarbänken. Genom att ironisera över verkligheten. Det var så Donald Trump gjorde. Kan Donald kan Gustav!
Ni har så rätt!

Det är ett fasligt gnisslande i tråden om att AFS ledning inte har insikt. Det finns inget som tyder på det, säger ni. Men ni vet inte.
Citera
2018-03-30, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det där är bara samma svammel som Löfven körde med att vi måste ha öppna gränser på grund av EU, FN, sedan två veckor senare gjorde han precis det som var omöjligt och stred mot internationell rätt och överenskommelser. Resten av Europa kommer införa sådant långt innan Sverige gör det så vem skall kritisera oss? Danmark och Storbritannien har redan upphävt medborgarskap. Diverse uländer och diktaturer kommer inte heller kritisera oss för de vill göra samma sak. Du vill helt enkelt inte göra dessa saker men låtsas att det inte går. Precis som etablissemanget säger att nu är ju Sverige mångkulturellt så då måste vi acceptera det.

Det är inte bara säga "äh det går att bryta". Reglerna finns för att vi ska vara ett rättssäkert land. Medborgarskap som dras tillbaka på grund av riktigt grov brottslighet tror jag det absolut finns stöd för. Som när det gäller IS-krigare.
Men lika inför lagen och att en laga kraft vunnen dom gäller ska följas hårt. Så snack om att folk som tidigare blivit dömda ska återigen kunna dömas för att bli av med sitt PUT/Medborgarskap är bara löjligt.
Prat om att de som fuskat på sin ansökan för att få PUT ska få sitt indraget är en populistisk dröm som inte kommer fungera i praktiken då bevisbördan ligger hos Sverige. Grattis och bevisa det för någon som varit i landet i 10 år.
I bästa fall handlar det om ett lågt antal tusentals. Populistiska förslag som inte fungerar om man inte bara säger "Åt helvete med alla lagar och regler!".
Citera
2018-03-30, 08:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Någon som sett detta?

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/247879

Det är nästan så man kan höra Karlssons rädsla för AFS nu..

Om man inte dansar efter Mattias Karlssons pipa så är man konfliktsökande.
Citera
2018-03-30, 08:59
Medlem
Intressant med ett nytt partibildningsförsök. Kan rentav bli ytterligare ett par försök i samma stil innan valet. Samtliga dessa nybildningar dränerar SD på röster. Men inget av dem kommer in i riksdagen. Alldeles utmärkt tycker jag, som inte gillar SD utan har mina sympatier hos sjuklövern.
Citera
2018-03-30, 09:04
Medlem
Ska vara ärlig med att jag inte hängt med eller intresserat mig för det här nya partiet ASF. Men jag undrar lite och har frågor till de som är insatta:

Är detta ännu ett borgerligt parti som önskar klassamhälle?

Vilka invandare bör skickas ut från Sverige enligt ASF, baserat på ras/etnicitet, religion, kultur, medborgarskap etc?

Hur ställer man sig i den judiska maktfrågan och ZOG?

Kommer ASF och representanter att ta emot lobbypengar från riskkapitalister och andra ljusskygga NGOS, stiftelser mfl?
Senast redigerad av goyimcuck 2018-03-30 kl. 09:07.
Citera
2018-03-30, 09:11
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Ska vara ärlig med att jag inte hängt med eller intresserat mig för det här nya partiet ASF. Men jag undrar lite och har frågor till de som är insatta:

Är detta ännu ett borgerligt parti som önskar klassamhälle?

Vilka invandare bör skickas ut från Sverige enligt ASF, baserat på ras/etnicitet, religion, kultur, medborgarskap etc?

Hur ställer man sig i den judiska maktfrågan och ZOG?

Kommer ASF och representanter att ta emot lobbypengar från riskkapitalister och andra ljusskygga NGOS, stiftelser mfl?
På A svarar jag nej, på B läs AFS hemsida, på C läs den här tråden, på D nej, de tänker inte låta sig bli köpta. Svaren på A, B och D finns på hemsidan, men A och D går att svara på kortfattat.
Senast redigerad av Kwato 2018-03-30 kl. 09:14.
Citera
2018-03-30, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
På A svarar jag nej, på B läs AFS hemsida, på C läs den här tråden, på D nej, de tänker inte låta sig bli köpta. Svaren på A, B och D finns på hemsidan, men A och D går att svara på kortfattat.

Jag tycker inte deras sida ger mig svaren jag behöver. Kan du inte svara, så get the fuck outta here! Låt någon annan svara som kan och vet.
Citera
2018-03-30, 09:38
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Jag tycker inte deras sida ger mig svaren jag behöver. Kan du inte svara, så get the fuck outta here! Låt någon annan svara som kan och vet.
Har du läst allt? Har du tänkt efter? Har du läst den här tråden? Det finns inte mycket om AFS som inte står på hemsidan eller i tråden som är värt att veta. Sedan får du själv tänka efter. Endast Gud vet.
Citera
2018-03-30, 10:00
Medlem
crippledmfs avatar
Inte uppmärksammat AFS särskilt mycket men kollade på "Bara politik" med Niklas Svensson när han intervjuade Kesselstrand. En utav de första grejerna de pratade om var kriminalpolitik där Kesselstrand sa att de vill förändra kriminalvården. AFS förespråkar b.la arbetsplikt i fängelser, vilket ger ett otroligt oseriöst intryck av partiet eftersom det redan är arbetsplikt i fängelser. De hade kunnat kolla upp sådant först kan man tycka om det nu är en sådan viktig fråga. Att inte vilja jobba när man avtjänar fängelsestraff leder till misskötsamhetsrapportering vid namn arbetsvägran. Upprepade rapporteringar leder till allt från indragna besök till tvångsförflyttning och uppskjuten frigivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in