2018-03-29, 21:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Som jag förstod det så kunde hon dela dem med henne. Fast det är väl lite oklart hur det funkade?

Victoria hade en amulett sedan tidigare. Den hon köpte för det andra lagets ägodelar. Den hon "hittade" på stranden gav hon till Dessi.
2018-03-29, 21:49
Medlem
Ja det finns fler. Tror knappast stuntmannen eller Dominique sökt själva.
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Mjaha. Ja, får väl krypa till korset och tillstå att Robert Follin får det att killa lite extra i kussimurran. Han är inte ful, Robban..

Tycker lagen borde förtjäna lika mycket hjälp som de har hjärnceller att spendera. = Kokkärl och ris var jävligt onödigt. Hade varit betydligt roligare att se de personliga tränarna i lag Syd agera utan mat (hur tänkte man på TV4 där? Alla PT:s i ett lag?).

Men de är väl för headhuntade av TV4 för att få klara sig själva. Söderblom, Helt och Artursson är i varje fall utplockade av TV4 utan att söka. Samtliga i lag Syd.

Finns det fler.....?
2018-03-29, 22:02
Medlem
Steinarrs avatar
Pascal kommer knappast att rösta på Nick eftersom han förstår att Nicks muskler kommer att vara skillnaden mellan vinst och förlust i vissa typer av tävlingar.

Har för mig att dom alltid har med ett par tävlingar som handlar om ren och skär styrka?

Tex dragkamp och bära tunga grejer är alltid med.

Om inte Jim vinner tävlingen om immunitet så är det utan tvekan han som ryker.
2018-03-29, 22:16
Medlem
Krickedixans avatar
Varför har jag känslan att Viktoria kommer att klaga på att produktionen vinklade henne negativt och att hon inte alls är som hon såg ut nu när det sänds.
Hon kommer gnälla och spela ut hur synd det var om henne.
Hon verkar inte riktigt klok
2018-03-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Varför har jag känslan att Viktoria kommer att klaga på att produktionen vinklade henne negativt och att hon inte alls är som hon såg ut nu när det sänds.
Hon kommer gnälla och spela ut hur synd det var om henne.
Hon verkar inte riktigt klok

Med tanke på att hon sitter och säger inför produktionen att hon hoppas att sitt lag förlorar och massa sådan skit, och sedan när hon står framför Anders inför tävlingen så försöker hon få det till att hon vill att det ska gå bra för laget. Samt att hon maskade i tävlingen. Så ja, hon är inte bara elak, hon är korkad också.
2018-03-29, 22:27
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Om inte Jim vinner tävlingen om immunitet så är det utan tvekan han som ryker.

Jag tror då inte Jim har styrkan eller uthålligheten att sitta och klamra sig fast runt en trästolpe längre än alla de andra i laget, så det finns stor risk att han ryker på söndag.
2018-03-29, 22:33
Medlem
dialektikers avatar
Men utan Victoria i tävlingen skulle den självgode, besserwissern Nick inte möta något motstånd alls. Skulle ni verkligen vilja det? Skulle inte tro det. Han är ju riktigt vedervärdig som människa. Inga normala människor kan uppskatta honom.
Och Desiree som ni vill ha till en så uppstudsig feminist, hon vågar inte säga flasklock i närheten av honom. Han styr laget med järnhand.
Bra att Jim visar lite trotsighet nu iallafall.
2018-03-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men utan Victoria i tävlingen skulle den självgode, besserwissern Nick inte möta något motstånd alls. Skulle ni verkligen vilja det? Skulle inte tro det. Han är ju riktigt vedervärdig som människa. Inga normala människor kan uppskatta honom.
Och Desiree som ni vill ha till en så uppstudsig feminist, hon vågar inte säga flasklock i närheten av honom. Han styr laget med järnhand.
Bra att Jim visar lite trotsighet nu iallafall.
Vickan är ju en kvinnlig motsvarighet till Nick.
Men hon opponerar för tydligt och har inga psykologiska färdigheter.
Jag tror att det finns kompetens i Syd bland de övriga att hantera Nick och manövrera ut honom med mjuk hand.
Diarré kan nog hjälpa till med det hon också om hon inte blir avslöjad med dubbelspel.
2018-03-29, 23:06
Medlem
Argh123s avatar
På riktigt, vad tv4 mjölkar avsnitt där i princip ingenting händer
Helt otroligt att de inte gjorde (som jag nämnt tidigare) en "Dödens ö" (som "Torpet" i Farmen) där utslagna (som det varit i tidigare säsonger) får en andra chans.
Detta är som sagt var perfekt att ha med i avsnitten under vardagarna som jag annars är totalt ointressanta att titta på. Självklart tittar jag eftersom jag är ett fan av Robinson, men nu är jag besviken på utförandet. Som sagt, extra märkligt med tanke på Torpet fungerar och detta är tv4.

Well, kanske går att göra ett upplägg över hur det ser ut som att dagarna ser ut:
Måndag: Pristävling och syna från tidigare uppdrag. Vinnare får saker
Tisdag: Specialuppdrag. Byta personliga saker mot andra ting. (Bla immunitet)
Onsdag: Tävlingsdag. Förlorarna åker till Ö-rådet.
Torsdag: Immunitettävling, vinnare deltagare blir immun i nästa ö-råd. Men avgörande på söndagen.
Söndag: Immunitettävling avgörs. Specialuppdrag, vinnare lag har uppdrag att få extra röst i ö-råd. (totalt oviktigt). Ö-råd förstås. Första deltagare ut (eller?)

Så måndagar och tisdagar är tävlingsdagar för enklare vardag. Onsdagar avgörs vilket lag som går till ö-råd vilket förstås är väldigt viktigt. Torsdagar är tävling för immunitet, men har säkert alltid en cliffhanger till söndagar eftersom söndagar är flest TV-tittare.
Söndagar är dubbelavsnitt och innehåller repriser från tidigare dagar, avgörande från imunitetstävling och de viktiga ö-rådet.
Byt ut måndagar mot "Dödens ö" och skifta dag på måndag och tisdag.
Jag scrollade igenom avsnitt 2-6 och tar för givet att avsnitt 7-11 är snarlika med upplägget.
Viktigaste är kursiverat.

På söndag kan man ju jämföra avsnitt 2-6 med 7-11.
Senast redigerad av Argh123 2018-03-29 kl. 23:16.
2018-03-29, 23:16
Medlem
michail.bakunins avatar
Yay nu gillar jag Victoria. Tack för att lag nord vann Att Victoria har immunitet betyder att hon kan förpesta lag syd än mer. Pascal är den enda värdiga vinnaren i lag syd. Nick hoppas jag vinner immunitet bara för att förstöra planerna.
Senast redigerad av michail.bakunin 2018-03-29 kl. 23:23.
2018-03-30, 00:01
Medlem
Intressant utveckling helt klart. Tips på vinnare av hela skiten är Ida(för visst heter hon med dreadsen så?) Dock skulle det vara kul om hon rök eftersom hon bidrar med noll underhållning.

Tror att Marie kan skatta sig lycklig över att hennes lag vann då hon nog rykt annars trots sin uppoffring för laget. Ida och Lina röstar nog mer än gärna ihop med Henrik och Robert och då de andra tråkig nog är immuna så kommer Marie ryka vid nästa öråd för lag nord. Trist att Johan fick immuniteten, men kul att Lillemor fick dela då hon är kul att titta på!

I det andra laget känns det som att Jim är den svaga länken som måste ryka om nu inte Desiree lyckas få med sig lite röster på Nick, alternativt att immuniteterna hålls hemliga tills efter man lagt sin röst. Jim eller Nick lär iallafall ryka. Troligtvis Jim...
2018-03-30, 07:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
På riktigt, vad tv4 mjölkar avsnitt där i princip ingenting händer
Helt otroligt att de inte gjorde (som jag nämnt tidigare) en "Dödens ö" (som "Torpet" i Farmen) där utslagna (som det varit i tidigare säsonger) får en andra chans.
Detta är som sagt var perfekt att ha med i avsnitten under vardagarna som jag annars är totalt ointressanta att titta på. Självklart tittar jag eftersom jag är ett fan av Robinson, men nu är jag besviken på utförandet. Som sagt, extra märkligt med tanke på Torpet fungerar och detta är tv4.

Well, kanske går att göra ett upplägg över hur det ser ut som att dagarna ser ut:
Måndag: Pristävling och syna från tidigare uppdrag. Vinnare får saker
Tisdag: Specialuppdrag. Byta personliga saker mot andra ting. (Bla immunitet)
Onsdag: Tävlingsdag. Förlorarna åker till Ö-rådet.
Torsdag: Immunitettävling, vinnare deltagare blir immun i nästa ö-råd. Men avgörande på söndagen.
Söndag: Immunitettävling avgörs. Specialuppdrag, vinnare lag har uppdrag att få extra röst i ö-råd. (totalt oviktigt). Ö-råd förstås. Första deltagare ut (eller?)

Så måndagar och tisdagar är tävlingsdagar för enklare vardag. Onsdagar avgörs vilket lag som går till ö-råd vilket förstås är väldigt viktigt. Torsdagar är tävling för immunitet, men har säkert alltid en cliffhanger till söndagar eftersom söndagar är flest TV-tittare.
Söndagar är dubbelavsnitt och innehåller repriser från tidigare dagar, avgörande från imunitetstävling och de viktiga ö-rådet.
Byt ut måndagar mot "Dödens ö" och skifta dag på måndag och tisdag.
Jag scrollade igenom avsnitt 2-6 och tar för givet att avsnitt 7-11 är snarlika med upplägget.
Viktigaste är kursiverat.

På söndag kan man ju jämföra avsnitt 2-6 med 7-11.
Bra sammanställnig, har två synpunkter.
Då kommer ett lag ha tre med immunitet och det andra två, väl många.
Dubbelavsnitt känns lite fel ord när ett avsnitt exklusiv reklam, trailers för andra program, intro, tillbakablick och något om nästa program ger en programtid på max 20 minuter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in