2018-03-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Tredje branden på samma adress?

Det vore sensationellt, rent statistiskt.

Branden i juni är dessutom en blåkopia av branden i december. Någon har tänt eld på saker i en papperskorg/hink/kärl i källaren. Och det är säkert precis samma sak med branden nu i mars också.

Vilken Kling&Klang som helst på polisstationen i Skellefteå måste ju börja fundera på om inte saker och ting hänger ihop.

Detta då, plus uppgiften om att huset hon bodde i med Joel ska ha varit branddrabbat.

Gissningsvis är det också så att bara Terese sett någon avlägsna sig ifrån platsen, vilket talar för att en hyresgäst anlagt bränderna, då man ju kan operera ostört I sin egen källare, blir man ertappad, så kan man ju alltid stå och låtsas upptäcka branden. Medan en främling I lilla Jörn som går ned I andras källare. skulle löpa risk att ha blivit betraktad av Agda 82,som hållit koll bakom gardinen.

Polisen kan lösa detta på en kvart om de vill. Oklart dock om det håller I rätten.
2018-03-29, 20:59
Medlem
Citat:
Nåja, Det här med bränderna är ju inte säkert att hon är ansvarig för.

Men resten har kostat. Det är förstås sjusiffriga tal vi talar om. Miljontals kronor.

Helt rätt, hon kan vara oskyldig till bränderna och kanske rent av en hjälte.
2018-03-29, 21:08
Medlem
Citat:
Tredje branden på samma adress?

Det vore sensationellt, rent statistiskt.

Branden i juni är dessutom en blåkopia av branden i december. Någon har tänt eld på saker i en papperskorg/hink/kärl i källaren. Och det är säkert precis samma sak med branden nu i mars också.

Vilken Kling&Klang som helst på polisstationen i Skellefteå måste ju börja fundera på om inte saker och ting hänger ihop.

Detta då, plus uppgiften om att huset hon bodde i med Joel ska ha varit branddrabbat.

Jag antar att mordbrännaren I detta fall inte använt tändvätska, utan att branden uppstått genom att någon med tändare fått fyr på papper I papperskorgen. Nu är jag ingen brandutredare, men tänker mig att den brand som då uppstår är hastig, att den snabbt flammar upp, förintar allt papper och mest resulterar I rökutveckling, om nu inte elden får fäste I nåt ytterligare brännbart, typ en gardin och så vidare upp I taket.

Vad vill jag ha sagt med det här? Jo, den som har sett eld flamma I papperskorgen har förmodligen inte kommit lång tid efter mordbrännaren. Kan nog bara handla om sekunder.
2018-03-29, 21:19
Medlem
Att Terese skulle ha någonting med bränderna att göra är nog inte helt osannolikt. Redan 2015 i mål nr 1752-15 står att läsa att "nämnden misstänker även att terese anlagt flera bränder i närheten av sin lägenhet"...
2018-03-29, 21:29
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnedrah
Att Terese skulle ha någonting med bränderna att göra är nog inte helt osannolikt. Redan 2015 i mål nr 1752-15 står att läsa att "nämnden misstänker även att terese anlagt flera bränder i närheten av sin lägenhet"...
Ja då är det väl med största sannolikhet hon som är pyromanen som vill vara hjälte och larma.
Tror nog polis och brankår är medveten om detta med,
men det är nog tyvärr väldigt svårt att bevisa.
2018-03-29, 21:32
Medlem
GalenSkånings avatar
Hade varit roligt att få in Arlighet123 här för att kommentera allt detta!
2018-03-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnedrah

Har du lust att delge oss i lite i stora drag om det mest väsentliga i det målet?
2018-03-29, 21:50
Medlem
Det målet är ett överklagande av ett nämndbeslut. Lätt att leta fram den på genom valfri juridisk databas
2018-03-29, 23:06
Medlem
Redisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjell.A.Padetakk
Vid Odens Blåa Badbyxor!

Jag kommenterar sällan eller aldrig, men nu är det banne mig befogat.

Stort tack till alla som bidragit till tråden. Här har jag läst från morgon till kväll och det här är nog det mest underhållande sen Dörrmisshandlaren från Vimmerby. Han begick ju dessvärre indiska reptricket och gick upp i rök, till mångas stora sorg.

Dessa legendariska sidor innehåller kort sagt ALLT! Dramatik i rättssalen, spännande FUPpar, detaljrika bakgrundshistorier. För att inte tala om huvudpersonen - denna varma, ömma och fantastiska kvinna. Lite som Ghandi, Jesus och - Moder Teresa - ihoprullad till ett enda skimrande, dallrande väsen. Jag är fanemej hänförd.

Någon tidigare nämnde en whiteboard för att reda ut alla konstellationer. Själv skulle jag vilja ta det ett steg längre.

En dokumentär! Tänk er dramatiken. Glada Hudik meets American Psycho. Med ett stänk av Norrländskt vemod...
Håller med, historien förtjänar vara inristad i sten.
2018-03-29, 23:08
Medlem
Redisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tror ni bästis Pernilla existerar? Jag har länge trott hela hon är en bluff, skapad av Terese, men nu är jag osäker. Kan det verkligen vara så sjukt att Terese hotar sig själv i Pernillas namn nu? Kommer det snart bli repris på hela farsen?

Älskar för övrigt Tereses två nya selfies, ett med duck lips och ett annat där hon ser fantastiskt skenhelig ut I blick och leende.
Pernilla existerar. Sett henne på MVG galleriet, är inte bekant eller så, bara känna igen efter att finkamma Ts vänlista.
2018-03-30, 06:04
Medlem
steelis80s avatar
Jag tror fan att någon skulle kunna göra en mörk komediserie om Te*ese Lindgren-Kvick och hennes låtsaskompisar, sana vänner, fiender, systrar, exmän, nuvarande man, hackerattacken, mordbränder, karateträningar och innebandylaget.

Jag skrattar ihjäl mig av bara tanken, i rollen som Teres* så skulle kanske hon som spelade Tjorven passa? Alternativt om Anna Book går upp i vikt igen, Jimmy Kvick får spelas av Karlsson på taket.

Vem ringer runt till produktionsbolag?
Skulle bli en given succé och kassako.

Blir det inget av med tv-serien så ber jag till gud att någon kan filma lite karateträningar och lägga upp för oss fans att titta på
2018-03-30, 07:05
Medlem
JK hotar nu på sin Facebook alla i tråden och "han vet" vilka några som skriver här är. Hotet får alltså anses vara relativt seriöst.

Detta samtidigt som han intygar att T inte har någonting med bränderna att göra. På samma sätt som han intygade att hon inte hade något att göra med de falska profilerna som spred mord- och bombhot mot folk och myndigheter.

Ni ska passa er för Jag vet vika några av er är Ni vet att det kan göra JÄVLIGT ONT när jag får tag i er !!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in