Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-29, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nej Sd har slutat försöka hångla med moderaterna för att de kände att många av deras egna medlemmar och sympatisörer inte alls gillade den utvecklingen. Det har inget med AFS att göra.

Jeff Ahl förklarade det något annorlunda angående partiets hållning till moderaterna i tisdags, om du missat. Kritiken som framfördes från en (icke "sparkad") riksdagsledamot var mycket allvarlig. Om det stämmer ens till delar skulle jag bedöma att krisen i partiets toppskikt är betydligt större än vad jag kunde föreställa mig för 3 veckor sedan. Då framstod AFS mest som en avancerad den Kokta Grodan-trollning. Det räcker inte längre med en ny timeout för Åkesson från debatter, eller en ny misslyckad blondering för Bieler.

Du har helt rätt i att egna medlemmar och sympatisörer inte gillar utvecklingen. Byter tempus till presens bara.
Citera
2018-03-29, 20:15
Medlem
Vet någon när AFS börjar skicka ut medlemskort och drar pengarna för årsmedlemskap? Det står fortfarande "hanterar" på betaltjänsten coachhippo... Är det samma för er andra?
Citera
2018-03-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeXIV
Vet någon när AFS börjar skicka ut medlemskort och drar pengarna för årsmedlemskap? Det står fortfarande "hanterar" på betaltjänsten coachhippo... Är det samma för er andra?

Det låter som något gått fel för dig. Pengarna ska dras direkt, och du ska få ett mail som visar att fakturan är betald.
Citera
2018-03-29, 20:47
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Vet någon när AFS börjar skicka ut medlemskort och drar pengarna för årsmedlemskap?

Är det inte bättre om du frågar partiet? Jag tror inte att någon här kan svara dig.
Citera
2018-03-29, 21:23
Medlem
wwrs avatar
Det är den här typen av artiklar som Kasselstrand bäddar för när han betonar återvandring. Jag har ingen närmare information, men jag tror att Kasselstrand jobbar för att medvetet felfokusera nationalistiska argument på återvandring. Han gör sig själv till ett lätt byte för MSM. SD kan vara inne på samma väg.
https://amp.theguardian.com/uk-news/2018/mar/29/girl-with-autism-at-risk-of-deportation-over-accountancy-errors
Citera
2018-03-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Nähä! Kasselstrand plockar lågt hängande frukter genom att klaga över lyxfängelser i Sverige. Inte ett ord om att Sverige har en politiserad och korrumperad polis/domstol som vingklipper oskyldiga svenskar en efter en för brott dom aldrig har gjort.
AfS har många väldigt bra punkter men just det där är populism när den är som värst. Hade varit kul med en reporter som hade ställt konkreta frågor till Kasselstrand om hur det fungerar på ett fängelse, hur standarden verkligen är.
Citera
2018-03-29, 23:37
Medlem
Run3s avatar
Nu har de nått 1000 medlemmar! Stort! http://www.friatider.se/medlemsexplosion-f-r-alternativ-f-r-sverige

Kasselstrand har även kloka ord att säga om svenska fängelser:

Citat:
– Svenska fängelser håller idag hotellstandard med internationella mått mätt. Kriminella, grova förbrytare, kommer in och det blir en kort sejour där de får sitta och spela Playstation. Det här är fullständigt oacceptabelt, säger Kasselstrand.

Istället för Playstation förespråkar Alternativ för Sverige en arbetsplikt för interner i svenska fängelser.
Citera
2018-03-29, 23:40
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Dum fråga kanske, men varför är du så mån om att få ett medlemskort? Det finns väl ingen medlemslokal ändå?
Citera
2018-03-29, 23:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är den här typen av artiklar som Kasselstrand bäddar för när han betonar återvandring. Jag har ingen närmare information, men jag tror att Kasselstrand jobbar för att medvetet felfokusera nationalistiska argument på återvandring. Han gör sig själv till ett lätt byte för MSM. SD kan vara inne på samma väg.
https://amp.theguardian.com/uk-news/2018/mar/29/girl-with-autism-at-risk-of-deportation-over-accountancy-errors

Den politiska risken minskar ju mer andra partier också talar om detta. Regeringens utredare lade ju nyligen fram ett förslag om att inrätta särskilda återresecentra. Inte ens miljöpartiet tog direkt avstånd från förslaget även om de ställde sig tvekande.

De borgerliga partier som uttalat sig välkomnade förslaget.
Citera
2018-03-29, 23:49
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den politiska risken minskar ju mer andra partier också talar om detta. Regeringens utredare lade ju nyligen fram ett förslag om att inrätta särskilda återresecentra. Inte ens miljöpartiet tog direkt avstånd från förslaget även om de ställde sig tvekande.

De borgerliga partier som uttalat sig välkomnade förslaget.
7-klöver, 8-klöver, 9-klöver ...
Det politiska etablissemanget vill försöka lura svenska folket att det är svårt att stoppa invandringen, genom att spinna diskussionen mot återvandring. Att stoppa invandringen är däremot mycket enklare.
Senast redigerad av wwr 2018-03-29 kl. 23:55.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
AfS har många väldigt bra punkter men just det där är populism när den är som värst. Hade varit kul med en reporter som hade ställt konkreta frågor till Kasselstrand om hur det fungerar på ett fängelse, hur standarden verkligen är.

Lyx är väl fel ord, men i klass med vandrarhem eller billiga hotell i fattigare länder.

https://www.goodreads.com/author_blog_posts/5333934-sweden-is-closing-its-prisons-what-about-a-prisonless-world
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article12217324.ab

https://gfx-bloggar.aftonbladet-cdn.se/wp-content/blogs.dir/428/files/2016/06/Bostadsrum-pa-sakerhetsavdelningen-pa-kumla-1024x683.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror inte AfS blir ett lätt byte för MSM. Jag tror AfS kommer vinna oavsett hur media agerar. Media kan endast agera mer eller mindre ofördelaktigt givet sin egen agenda, men inget kommer kunna stoppa AfS så länge de har en politik som går hem hos väljarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in