2018-03-29, 19:17
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Bara kolla sändningar så säger de så... Men alla experter kanske har fel.... Bevisa att det är avsikten som bedöms

Jag har aldrig påstått att det är avsikten som bedöms. Jag påstår bara att det inte är utfallet som bedöms. Du påstår däremot det, så bevisbördan är på dig. Visa var i regelboken det står.

/feldgrau
2018-03-29, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag har aldrig påstått att det är avsikten som bedöms. Jag påstår bara att det inte är utfallet som bedöms. Du påstår däremot det, så bevisbördan är på dig. Visa var i regelboken det står.

/feldgrau
Bara kolla sändningar då experter säger så. Man kan råka snubbla och råka träffa motståndare med dobbarna för att vara regelvidrig.. Omoh hade all möjlighet att avbryta satsningen
2018-03-29, 19:42
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Bara kolla sändningar då experter säger så. Man kan råka snubbla och råka träffa motståndare med dobbarna för att vara regelvidrig.. Omoh hade all möjlighet att avbryta satsningen

"Experter" säger mängder med saker. Det betyder inte att det är sant. Här har du regelboken, hänvisa mig till var det står något om att utfallet ska påverka bedömningen.

/feldgrau
2018-03-29, 19:42
Avslutad
Citat:
"vad experterna säger"...

Få experter verkar ha koll på vad regelböckerna säger. Skall vi förhålla oss till deras subjektiva åsikter eller regelböckerna?
2018-03-29, 19:45
Medlem
Citat:
Bara kolla sändningar så säger de så... Men alla experter kanske har fel.... Bevisa att det är avsikten som bedöms

När Erik Israelsson blev totalknockad och bröt fotleden ledde det till ingenting.
Då vare liksom inget snack om avsikt osv.

Utfallet på Omohs tackling är i det här fallet är väldigt olyckligt.
Jag kan inte se att han går in för att skada Nyholm, men, han spelar tillräckligt vårdslöst för att få två matchers avstängning.
Att vilja ge honom högre straff för att Nyholm bröt benet är en lustig bedömning i mina öron.
2018-03-29, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TjoFitten
När Erik Israelsson blev totalknockad och bröt fotleden ledde det till ingenting.
Då vare liksom inget snack om avsikt osv.

Utfallet på Omohs tackling är i det här fallet är väldigt olyckligt.
Jag kan inte se att han går in för att skada Nyholm, men, han spelar tillräckligt vårdslöst för att få två matchers avstängning.
Att vilja ge honom högre straff för att Nyholm bröt benet är en lustig bedömning i mina öron.
Skrev inget om nyholms skada. Omoh kunde avbryta satsningen
2018-03-29, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
"vad experterna säger"...

Få experter verkar ha koll på vad regelböckerna säger. Skall vi förhålla oss till deras subjektiva åsikter eller regelböckerna?
Odds att fler än 1 expert har fel? Avsikten ska ej bedömas
2018-03-29, 22:28
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Citera gärna reglerna som säger att utfallet av tacklingen är en parameter som bestämmer bestraffningen.

Du kanske ska höja nivån och sluta kalla folk blåsta när du inte ens verkar ha läst regelboken?

/feldgrau

Du diskuterar utifrån extrema förenklingar, även om din motståndare är helt dum i huvudet.

Avstängningars längd lär knappast hittas i regelboken. Snarare i någon SvFFstadga eller dylikt.
2018-03-29, 22:32
Avslutad
Citat:
"Experter" säger mängder med saker. Det betyder inte att det är sant. Här har du regelboken, hänvisa mig till var det står något om att utfallet ska påverka bedömningen.

/feldgrau
Allvarligt otillåtet spel
En tackling eller försök att erövra bollen som riskerar motspelarens säkerhet
eller använder överdriven kraft eller brutalitet ska straffas som allvarligt
otillåtet spel.
2018-03-29, 22:44
Medlem
ZlatanManias avatar
Angående den här diskussionen tycker jag absolut att t.e.x Kenny Paveys pungspark på Mattias Jonsson i höstderbyt 2011 är betydligt värre agerande än Omohs motsvarighet. Pavey fick inga som helst påföljder såvitt jag vet och agerandet i sig från Omohs sida var inte sådär jätteallvarligt, bara Nyholm som hade maximal oflyt i en situation där två spelare ger 100%.

All things considered tycker jag Omohs bestraffning är rimlig.
2018-03-29, 23:53
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Allvarligt otillåtet spel
En tackling eller försök att erövra bollen som riskerar motspelarens säkerhet
eller använder överdriven kraft eller brutalitet ska straffas som allvarligt
otillåtet spel.

Precis, så alltså hur tacklingen ser ut, inte vilket utfall den får. "Allvarligt otillåtet spel" kan innebära att du slänger dig in i en situation men inte ens träffar någon motståndare, men det spelar ingen roll.

/feldgrau
2018-03-29, 23:57
Medlem
DÅ var det dags igen!
(FB) Tippa Allsvenskan 2018 (LÄS INSTRUKTIONERNA I FÖRSTA INLÄGGET)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in