2018-03-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det är inget förtal i det. Män som våldtar njuter antagligen. Eller använder det som ett maktmedel. Eller båda. Varför tror du själv att män våldtar?

Menar man "män som våldtar" så skriver man också "män som våldtar".
Du är ett manhatande äckel precis som TS, och inget som du skriver kan ändra på det.
Citera
2018-03-29, 13:11
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du är ett manhatande äckel precis som TS, och inget som du skriver kan ändra på det.
Det har jag skrivit tidigare i tråden om du ägnat dig åt att läsa istället för att ta det personligt. Du har ingen lust själv svara på varför du tror män våldtar?
(Såna som dig måste man bemöta lågaffektivt, tänk på ditt blodtryck)
Citera
2018-03-29, 13:17
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Jag tycker själv att det här är flashback, och alla håll ska ha lite frihet att uttrycka kontroversiella små uttalanden utan att vi ska behöva känna behov av att använda epiteter som "kvinnohatare" och "manshatare".

Jag har ju tidigare varit inne kring att vi inte bör vara någon uppochnedvänd spegelbild på feminister, som blir kränkta av generaliserande uttalanden och argumenterar genom att använda demoniserande epiteter (som om diskussionen därmed avgörs).

"Njuter män av att våldta?" Är en provokativ fråga värt att ställas, till och med när det ställs med exklamationstecknet, som i denna tråd.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2018-03-29 kl. 13:19.
Citera
2018-03-29, 13:19
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Därför att det är skönt. Ungefär samma anledning till att kvinnor fantiserar om att våldtas?

Möjligen är det så.
Jag funderar kring det där med män som i vanliga fall kan få ligga med samtycke, och istället väljer att våldta. Vari driften till det finns. Empatistörning i kombination med att de måste till det tvingande momentet för att de ska få ut något av det månne

Vissa kvinnohatande källarindivider i forumet brukar emellanåt mena att deras oknullade tillvaro kommer leda till våldtäktsepidemier och har gnällröven Elliot Rodger som föredöme, de verkar ha en annan sorts drivkraft
Citera
2018-03-29, 13:30
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag funderar kring det där med män som i vanliga fall kan få ligga med samtycke, och istället väljer att våldta. Vari driften till det finns. Empatistörning i kombination med att de måste till det tvingande momentet för att de ska få ut något av det månne

Empatistörning måste nästan vara en del utav det, samt att sex tillsammans med våld kan vara tändande då det är samma del i hjärnan (amygdalan) där båda impulserna har sin ursprung.

Sedan har några kanske lite hat involverad, och det har också sin ursprung i amygdalan. Passion är överhuvudtaget någonting som inte sällan har sitt ursprung ur motstridiga känslor, sedan så föredrar de flesta säker vaniljsex.

Jag tycker själv att det är en större mysterie varför så många kvinnor fantiserar att våldtas och att tex spanking och BDSM är större bland kvinnor än bland män.

Det är för mig inte en så stor mysterie varför en tysk kannibal ville äta upp en annan tysk, mysteriet ligger i varför den andra tysken sökte någon som ville äta upp honom (sann historia).

Citat:
Vissa kvinnohatande källarindivider i forumet brukar emellanåt mena att deras oknullade tillvaro kommer leda till våldtäktsepidemier och har gnällröven Elliot Rodger som föredöme, de verkar ha en annan sorts drivkraft

Har aldrig hört sånt, så det är möjligt att du projicerar din egen demoniserande bild av dem. Har bara hört dessa individer drömma om en framtid där de kan ha sex med sexrobotar. Tror inte att de har det inom sig att våldta, det hade inte ens Elliot Rodger.

Det krävs en grad av maskulin fysisk styrka för att våldföra sig på en kvinna (åtminstone ensam), har alltid själv undrat hur de lyckas med bedriften.
Citera
2018-03-29, 13:40
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Empatistörning måste nästan vara en del utav det, samt att sex tillsammans med våld kan vara tändande då det är samma del i hjärnan (amygdalan) där båda impulserna har sin ursprung.

Sedan har några kanske lite hat involverad, och det har också sin ursprung i amygdalan. Passion är överhuvudtaget någonting som inte sällan har sitt ursprung ur motstridiga känslor, sedan så föredrar de flesta säker vaniljsex.

Jag tycker själv att det är en större mysterie varför så många kvinnor fantiserar att våldtas och att tex spanking och BDSM är större bland kvinnor än bland män.

Det är för mig inte en så stor mysterie varför en tysk kannibal ville äta upp en annan tysk, mysteriet ligger i varför den andra tysken sökte någon som ville äta upp honom (sann historia).

Har aldrig hört sånt, så det är möjligt att du projicerar din egen demoniserande bild av dem. Har bara hört dessa individer drömma om en framtid där de kan ha sex med sexrobotar. Tror inte att de har det inom sig att våldta, det hade inte ens Elliot Rodger.

Det krävs en grad av maskulin fysisk styrka för att våldföra sig på en kvinna (åtminstone ensam), har alltid själv undrat hur de lyckas med bedriften.
Jag tror att en del kring fascinationen för bdsm handlar om att kvinnor på något vridet vis känner sig omhändertagna i den situationen.

Då har du inte hängt så mycket i r och s. Har sett det åtskilliga gånger så det är inget jag behöver hitta på, även i div amerikanska forum.

Elliot tyckte att han förtjänade kvinnor, precis som många av de killarna, och antagligen skulle inte han eller hans likar klara av det nej, men själva resonemanget i sig säger ju en del om hur de ser på sig själva och sin omgivning
Citera
2018-03-29, 13:47
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag tror att en del kring fascinationen för bdsm handlar om att kvinnor på något vridet vis känner sig omhändertagna i den situationen.

Min egen teori är en längtan efter manlig auktoritet i en Värld där alla män blivit för feminiserade och mesiga. Det är inte som om BDSM är lika stort i mer traditionellt maskulina Sydeuropa som i Nordeuropa.

Citat:
Då har du inte hängt så mycket i r och s. Har sett det åtskilliga gånger så det är inget jag behöver hitta på, även i div amerikanska forum.

Elliot tyckte att han förtjänade kvinnor, precis som många av de killarna, och antagligen skulle inte han eller hans likar klara av det nej, men själva resonemanget i sig säger ju en del om hur de ser på sig själva och sin omgivning

Jag skulle inte enkelt klumpa ihop någon simpel snubbe med "nice guy"-syndrome "varför dras kvinnor till skitstövlar och inte mig?" med Elliot, bara för att de har samma åsikt i en fråga.

Jag gör mitt bästa i att få de att försöka bli skitstövlar istället för att klaga på att skitstövlar får alla kvinnor, men det finns en passivitet bland dessa män som gör att de sällan orkar med att ta första steget ut i riktiga livet. Elliot Rodger är mer än något annat ett undantag som bekräftar regeln.
Citera
2018-03-29, 15:25
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att ha sex med medvetslösa människor utan deras samtycke är alltså helt normalt och okey enligt dig eller? Killen som lämnade en medvetslös person på spårrälsen då? tycker ni han agerade normalt och korrekt också då eller? Ni är ju fan sjuka i huvudena.

Varför frågar du så ointelligenta frågor för? Det märks att du är upprörd och inte kan argumentera logiskt.
Citera
2018-03-29, 15:28
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Min egen teori är en längtan efter manlig auktoritet i en Värld där alla män blivit för feminiserade och mesiga. Det är inte som om BDSM är lika stort i mer traditionellt maskulina Sydeuropa som i Nordeuropa.

Jag skulle inte enkelt klumpa ihop någon simpel snubbe med "nice guy"-syndrome "varför dras kvinnor till skitstövlar och inte mig?" med Elliot, bara för att de har samma åsikt i en fråga.

Jag gör mitt bästa i att få de att försöka bli skitstövlar istället för att klaga på att skitstövlar får alla kvinnor, men det finns en passivitet bland dessa män som gör att de sällan orkar med att ta första steget ut i riktiga livet. Elliot Rodger är mer än något annat ett undantag som bekräftar regeln.
Ja alltså de förväntar sig kvinnnor genom
Att göra, a eller b. De är helt enkelt oattraktiva och då är det ju enklare skylla på att kvinnor är dumma.
Citera
2018-03-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Varför frågar du så ointelligenta frågor för? Det märks att du är upprörd och inte kan argumentera logiskt.

Jag är upprörd över att så många i tråden ser det som helt okey att utnyttja en medvetslös människa. Nej det är inte logiskt att vara upprörd men så är jag ju inte gjord av sten.
Citera
2018-03-29, 15:30
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag är upprörd över att så många i tråden ser det som helt okey att utnyttja en medvetslös människa. Nej det är inte logiskt att vara upprörd men så är jag ju inte gjord av sten.

Jaha, vilka är det som tycker så då? Och gör de verkligen det eller skriver de så för att det triggar dig? Personligen tror jag inte att någon här tycker det är ok.
Citera
2018-03-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Här kan vi diskutera hur mycket män njuter av att våldta kvinnor.
Det verkar tillhöra ämnet feminism och jämställdhet så kör på.

Varför gillar män att våldta kvinnor och barn kan vi ju också tillägga?
och varför bryr sig samhällen i världen så lite om detta?

Tycker du ska modifiera rubriken. Varför tycker muslimer om att våldta vita kvinnor och barn som inte är muslimer och varför våldtar de inte muslimska kvinnor och barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in