Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Jag funderar kring det där med män som i vanliga fall kan få ligga med samtycke, och istället väljer att våldta. Vari driften till det finns. Empatistörning i kombination med att de måste till det tvingande momentet för att de ska få ut något av det månne
Empatistörning måste nästan vara en del utav det, samt att sex tillsammans med våld kan vara tändande då det är samma del i hjärnan (amygdalan) där båda impulserna har sin ursprung.
Sedan har några kanske lite hat involverad, och det har också sin ursprung i amygdalan. Passion är överhuvudtaget någonting som inte sällan har sitt ursprung ur motstridiga känslor, sedan så föredrar de flesta säker vaniljsex.
Jag tycker själv att det är en större mysterie varför så många kvinnor fantiserar att våldtas och att tex spanking och BDSM är större bland kvinnor än bland män.
Det är för mig inte en så stor mysterie varför en tysk kannibal ville äta upp en annan tysk, mysteriet ligger i varför den andra tysken sökte någon som ville äta upp honom (sann historia).
Citat:
Vissa kvinnohatande källarindivider i forumet brukar emellanåt mena att deras oknullade tillvaro kommer leda till våldtäktsepidemier och har gnällröven Elliot Rodger som föredöme, de verkar ha en annan sorts drivkraft
Har aldrig hört sånt, så det är möjligt att du projicerar din egen demoniserande bild av dem. Har bara hört dessa individer drömma om en framtid där de kan ha sex med sexrobotar. Tror inte att de har det inom sig att våldta, det hade inte ens Elliot Rodger.
Det krävs en grad av maskulin fysisk styrka för att våldföra sig på en kvinna (åtminstone ensam), har alltid själv undrat hur de lyckas med bedriften.