Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-28, 20:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kally
Jag är oerhört förvånad över att Afs ens får utrymme i media. Trodde verkligen man skulle göra allt för kväva buzzet på en gång.
Så länge media bara tycker att det splittrar SD så kommer AfS att få en ganska neutral bevakning. Blir dom för stora startar man upp brunstämplingen i vanlig ordning. Frågan är på vilken procentsats i OU detta triggar igång?
Citera
2018-03-28, 20:59
Medlem
MrSkargards avatar
Gårdagens presskonferens finns nu på Alternativ för Sveriges Youtube-kanal.
Citera
2018-03-28, 21:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Om inte annat så blir det för SD att bekänna färg nu, när de mer eller mindre fått Bannon i knät

Sd verkar inte vilja ha något med Bannon att göra:

Mattias Karlsson, gruppledare för Sverigedemokraterna i riksdagen, skriver i ett sms till SVT Nyheter att partiet inte har mottagit någon förfrågan från Steve Bannon.

”Det finns heller inte några sådana arrangemang inplanerade. Spontant känns inte detta prioriterat från vår sida”, skriver han.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bannon-till-sverige

Tror också att AfS gör klokt i att hålla Bannon på armslängds avstånd. Bannon är ju pestsmittad i amerikansk politik efter bråket med Trump.
Citera
2018-03-28, 21:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Om inte annat så blir det för SD att bekänna färg nu, när de mer eller mindre fått Bannon i knät

Han är nog för extrem enligt Jimmie Åkesson.

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Nja, jag får nog säga att han verkar vara all over the place, på ren svenska.

Utveckla.
Citera
2018-03-28, 21:04
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tror också att AfS gör klokt i att hålla Bannon på armslängds avstånd. Bannon är ju pestsmittad i amerikansk politik efter bråket med Trump.
Verkligen. Det de kunde lära av Bannon har de redan lärt av Trump. De behöver inte fler av hans tjänster. Såg dessutom i DN-artikeln att hans variant av "America First" var att tillsätta dåren Bolton, globalisten Kudlow och att Europa skulle skicka mer trupper till persiska viken. Att han dessutom påstår sig ha kontakt med SD trots att de inte hört nåt visar på hans sliskighet.
Senast redigerad av baggebo1 2018-03-28 kl. 21:09.
Citera
2018-03-28, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Felhaveristen
Finns ju mängder av medlemmar och aktiva i afs som är israelvurmare av rang. De skulle aldrig få igenom tvåstatslösning via ett majoritetsbeslut.

Hur många och vilka utgör dessa mängder? Svårt att se att man ens kan kalla hela partiets verksamma för en mängd.
Citera
2018-03-28, 21:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Nja, jag får nog säga att han verkar vara all over the place, på ren svenska.

Tror han behöver mogna ett tag och landa i den ideologi han nu ska företräda. De kanske behöver ta fram något sorts ideologiskt studiematerial så att inte företrädarna springer iväg åt alla möjliga håll.

AfS har ju ett tämligen detaljerat partiprogram. De är emot globalism och överstatlighet och värnar om den svenska alliansfriheten. Möjligen kan de tänka sig en nordisk försvarsallians om Danmark och Norge lämnar NATO.

Ingenting som Jeff Ahl sa eller skrev gick emot det. Tvärtom.
Citera
2018-03-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Utveckla.
Nej, jag tar tillbaka. Vill inte sitta här och kritisera. Bytte själv en massa åsikter i den åldern.
Citera
2018-03-28, 21:17
Bannlyst
Citat:
Nej, jag tar tillbaka. Vill inte sitta här och kritisera. Bytte själv en massa åsikter i den åldern.

Så egentligen sitter du här och projicerar din egna charlatanism på AfS?
Citera
2018-03-28, 21:33
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Tja - de verkar ju inte ha så mycket att säga till om i Kina och resten av Asien. Men jag kan ge dig rätt i att de verkar ha bra kontroll över USAs utrikespolitik.

Ta dig en titt på detta!
https://youtu.be/VXwRMzSJ6gQ
Citera
2018-03-28, 21:51
Medlem
Det är patetiskt att kalla det för "svek" när ett parti ändrar ståndpunkt. Man utformar en politik och sedan lär man sig mer. Då måste man ha rätt att förändra.

När välfärden går på skruvar är inte rätt tid att motarbeta väl fungerande privata företag som erbjuder god hälsovård, äldrevård samt utbildning. "Vinster i välfärden". Det är självklart så att man kan lyssna till lobbyister, där finns också kunskap man kan inhämta för ett orutinerat parti.

Att AfS skulle ha en bättre politik och alltid ligga i rät linje tvivlar jag på. Israel-Palestina? Jag tror att SD och AfS främst jobbar med dom inhemska problemen som är kolossala, Nationalister sätter Sverige främst.
NATO-frågan är komplicerad och jag ser inte alls att SD är EU-vänligt eller globalistiskt. SD deklarerar klart att vi inte tar asylinvandring om det inte är från krig eller förföljelse i närområdet. Dom tar kvotflyktingar, det tycker jag är fel. Både SD och AfS tar upp frågor kring återvandring.

AfS är inte mer Sverigevänliga men jag önskar partiet lycka till i valet 2022.
Citera
2018-03-28, 22:09
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Är det någon här som blivit medlem i Afs?
Lite sugen på det, får man årskortet i kuvert med deras namn och logga?
Tänker att det kanske inte delas ut pga fel värdegrund.

Mig veterligen har de inte skickat ut några medlemskort än. Jag har för mig att Kasselstrand nämnde att det var på G, om det var i podden eller någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in