2018-03-28, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Tack för info! Då var Moas frånvaron bara en trådsanning.

Verkligen intressant att H mest ville få hemundervisning! Varför tror du det?
Ändå höll skolan mesta kontakten med O. Vet du varför?
Känner du henne direkt eller via O? Dina inlägg speglar ofta O så därför frågan.

Fast det är väl i logikens namn i så fall också en trådsanning.
Citera
2018-03-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Men vad skulle Oskars mål vara, varför skulle han varit nöjd efter att fått ett läkarintyg som inte stämmer med verkligheten. Han var ju inte hemma själv, om han nu vore ute efter kontrollera flickorna till 100%. Vore de friska så hade de väl öppnat ytterdörren och knallat ut då de var ensamma. Eller tror du, som en del i tråden, att O var en liten hemma Stalin med webbkameror och undersåtar som knappt vågar andas, bara för sakens egen skull?

Varför skulle O till varje pris vilja ha dem sjukförklarade tror du? Vad skulle han vinna på det?

1. Få flickorna att vara hemma.
2. Han var säkert hemma halvtid. Hans efterträdare beräknar 200h per år i arbetsinsats för hans tjänst. Låt säga att han reste lika många timmar per år. Resten av en lektorstjänst bygger på tillgänglighet.
3. Hoppas verkligen de var ute på byn. Tror du att de var inlåsta?
4. O blev trygg när han kände kontroll.
Citera
2018-03-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Fast det är väl i logikens namn i så fall också en trådsanning.

Yepp. Två trådsanningar. Elli09 och inväntar med spänning den andra från Remark.
Citera
2018-03-28, 19:46
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Det känns väldigt främmande !? O älskade sitt arbete och kunde med det vara bortrest i veckor ! Hur skulle han klara alla dessa arbetsrelaterade resor om han samtidigt skulle ha kontroll hemma ?? Och desdutom så var det H som drog först och främst As sjukdom till sin spets...som jag sagt innan så förstorade H upp det och O försökte se det mer för vad det var....Det var ju upp och ner sämre och bättre dagar.

Ok, tack. Det kommer liksom olika info. Nån skrev att det var O som var drivande angående flickornas sjukdom.

Det skrivs också att H och M åkte till Stockholm för att hälsa på en vän, vet du nåt om det?
Citera
2018-03-28, 19:56
Medlem
[quote=CountMyshkin|63629925]1. Få flickorna att vara hemma.
2. Han var säkert hemma halvtid. Hans efterträdare beräknar 200h per år i arbetsinsats för hans tjänst. Låt säga att han reste lika många timmar per år. Resten av en lektorstjänst bygger på tillgänglighet.

4. O blev trygg när han kände kontroll.[/QUOTE

Varför skulle han vilja ja flickorna hemma ??
Var har du fått de uppgifterna ifrån ?? O var inte bara på universitetet. Bl a. satt han som.ordförande på Momsinstitutet, var med i SkattelgastftningsProjektet,medlem av EU-kommissionens VAT Expert Group och anlitad av IFC/
Drev sitt eget med revision m.m !!
Hur skulle han hinna ha kontroll hemma ?
Citera
2018-03-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
H
Ja hur lång kan en pianolektion för barn vara? 40 min? Om pianotanten träffat Moa 40 (?) minuter i veckan några månader vår och höst, då de förhoppningsvis spelade piano större delen av tiden, hur väl har hon lärt känna M.
Undrar hur många minuter hon träffat Oskar?
Nä... jag tar pianotanten med ett saltkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Folk med så mycket åsikter utifrån så lite fakta brukar ibland kräva en hel saltgruva.

Jag vill nog instämma i denna slutsats. Om man hinner analysera och intervjua föräldrar, ställa diagnoser på två syskon och dessutom lära en av dom att spela piano på 40 minuter i veckan så krävs det en alldeles speciell begåvning. Men eftersom pianokärringen varken var psykoterapeut eller läkare så litar jag inte så mycket på hennes utlåtanden, speciellt inte när hon inte träffat någon av dom på över ett halvår.
Citera
2018-03-28, 20:08
Medlem
[quote=Elli09|63630046]
Citat:
1. Få flickorna att vara hemma.

4. O blev trygg när han kände kontroll.[/QUOTE

Varför skulle han vilja ja flickorna hemma ??
Var har du fått de uppgifterna ifrån ?? O var inte bara på universitetet. Bl a. satt han som.ordförande på Momsinstitutet, var med i SkattelgastftningsProjektet,medlem av EU-kommissionens VAT Expert Group och anlitad av IFC/
Drev sitt eget med revision m.m !!
Hur skulle han hinna ha kontroll hemma ?

Ja, varför var flickorna hemma? Dödssjuka var de inte enligt dig. Du menar att H drev på hemundervisningen?

Han avgick 2016 från VAT Expert Group
Han avgick 2016 från EY
Skattelagstiftningsprojektet var väl också förbi 2016?
Hösten 2016 startade han upp forskningsprojektet från Söderbergs stiftelse
Vet du någon aktivitet som Momsinstitutet hade 2017?

Det finns uppgifter som påstår att O varit sjukskriven och ställt in aktiviteter senaste året. Håller du inte med om det?
Citera
2018-03-28, 20:36
Medlem
[quote=CountMyshkin|63630171]
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09

Ja, varför var flickorna hemma? Dödssjuka var de inte enligt dig. Du menar att H drev på hemundervisningen?

Han avgick 2016 från VAT Expert Group
Han avgick 2016 från EY
Skattelagstiftningsprojektet var väl också förbi 2016?
Hösten 2016 startade han upp forskningsprojektet från Söderbergs stiftelse
Vet du någon aktivitet som Momsinstitutet hade 2017?

Det finns uppgifter som påstår att O varit sjukskriven och ställt in aktiviteter senaste året. Håller du inte med om det?

Känner jag inte till ?! Han var då med på ALLA deras konferenser under 2017 ! Sista var väl i slutet på September ?!
Momsinsitutet vet jag inget om då det var bisyssla.
Citera
2018-03-28, 20:47
Medlem
[quote=Elli09|63630462]
Citat:

Känner jag inte till ?! Han var då med på ALLA deras konferenser under 2017 ! Sista var väl i slutet på September ?!
Momsinsitutet vet jag inget om då det var bisyssla.

Återkommer med datum de sista aktiviteterna i VAT group. 6-9 September Bryssel summerschool

Financial Services Conf, Copenhagen, 26 Sept
PhD Sem, Lund, 27 Sept
Han vabbade 10 % och han var inte borta mer en nödvändigt.
Senast redigerad av Elli09 2018-03-28 kl. 20:51.
Citera
2018-03-28, 20:53
Medlem
Citat:
Yepp. Två trådsanningar. Elli09 och inväntar med spänning den andra från Remark.

Du får gärna förtydliga dig !!!???
Citera
2018-03-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo jag håller med dig, det borde finnas fler pusselbitar om "sjukdom" som vi inte känner till.
En "ofattbar fysisk sjukdom" är ju en rätt tung beskrivning från rektorn, liksom "en familj i djup kris sedan lång tid".

MRSA är multiresistenta bakterier (streptokocker grupp A) som kan ligga vilande hos en bärare som inte själv är sjuk. Väldigt många äldre långvårdspatienter har haft denna bakterie någon gång, ofta i urinvägar, i luftrören eller i något sår. Den är allmälningspliktig men ytters få personer fortsätter att ha bakterien efter behandling. Är man bärare av MRSA bör man inte jobba med svårt sjuka eller små barn, men f övrigt lever man ett normalt liv med andra jobb.
MRSA smitta räcker enligt mitt förmenande inte till för att sätta hela familjen "i djup kris".

En cancer hos HB är naturligtvis allvarligt speciellt om den återkommer. Men att därför döda hennes döttrar .....?
Solglittret förklara gärna mer, för i min och alla andras värld innebär MRSA något helt annat.
Citera
2018-03-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger
Solglittret förklara gärna mer, för i min och alla andras värld innebär MRSA något helt annat.
Fy tusan, det där skulle man inte ha bildgooglat på. Var det Hanna som skulle varit drabbad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in