2018-03-28, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Brukade hon berätta om sina pianolektioner? Om hon såg fram emot dom och tyckte att det var kul. Jag har en misstanke att Oskar avslutade lektionerna för Moas skull. Han tog på sig skulden fast det egentligen var Moa som hade ledsnat på lektionerna. Den där pianofröken verkar vara både nyfiken och speciell, det är märkligt att börja skriva anonyma mejl till Elisabeth Höglund om allt hon lyckats snoka fram om familjen. Moa ville kanske bara spela och inte bli förhörd, så hon bad om att få slippa.

H
Ja hur lång kan en pianolektion för barn vara? 40 min? Om pianotanten träffat Moa 40 (?) minuter i veckan några månader vår och höst, då de förhoppningsvis spelade piano större delen av tiden, hur väl har hon lärt känna M.
Undrar hur många minuter hon träffat Oskar?
Nä... jag tar pianotanten med ett saltkar.
Citera
2018-03-28, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Och hur många är det inte som smutskastat O i tråden? Bara några exempel; narcissist, psykopat, förtryckare är bara några av de stämplar han fått, samt enligt mig, det grövsta av allt, att sexuellt ha utnyttjat en eller bägge döttrarna.

O hade jo sin H så varför skulle O sexuellt utnyttja döttrarna.
Citera
2018-03-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag förstått rätt hade Moa haft en ökad frånvaro under hela vårterminen vilken väl låg bakom diskussionen om hemundervisning.

Detta enligt en förälder som hade barn i samma klass som Moa.

Det här måste du reda ut! Väldigt viktigt, jättebra, om du tar fram inlägget om Moas frånvaro på vårterminen. Annars blir det ytterligare en trådsanning.
Ser fler i tråden, förutom jag också, som undrat tidigare men ingen har kommit med svar. Som jag letat med x antal sökkriterier.
Citera
2018-03-28, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Det här måste du reda ut! Väldigt viktigt, jättebra, om du tar fram inlägget om Moas frånvaro på vårterminen. Annars blir det ytterligare en trådsanning.
Ser fler i tråden, förutom jag också, som undrat tidigare men ingen har kommit med svar. Som jag letat med x antal sökkriterier.

Kom nyss hem ... få se vad jag kan hitta.
Citera
2018-03-28, 18:57
Medlem
Anabellas avatar
Citat:

Jag minns också att ett inlägg med sådana uppgifter fanns i tråden.
Citera
2018-03-28, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
M var hemma från skolan fom augusti eller hur?
”Ungefär ett halvt år innan före hon dog”. Det är väl tidigare än augusti. Då var hon inte hemma från skolan.

Ahh, tack för klargörandet! Det missade jag. Så Missan27 träffade inte Moa efter hon insjuknat. Då är det inte så märkligt att Missan27 inte upplevde Moa som sjuk. Människors sjukdomar tenderar att märkas som mest efter de blivit sjuka.
Citera
2018-03-28, 19:05
Medlem
Citat:

Moa hade ingen frånvaro på vårterminen ! I vart fall ingen anmärkningsvärd !.Sjuk blev hon under sommarlovet.
Har bara skummat i genom alla inlägg.Jag vill säga att det var H som var drivande i att barnen skulle ha hemundervisning.
Citera
2018-03-28, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
H
Ja hur lång kan en pianolektion för barn vara? 40 min? Om pianotanten träffat Moa 40 (?) minuter i veckan några månader vår och höst, då de förhoppningsvis spelade piano större delen av tiden, hur väl har hon lärt känna M.
Undrar hur många minuter hon träffat Oskar?
Nä... jag tar pianotanten med ett saltkar.

Folk med så mycket åsikter utifrån så lite fakta brukar ibland kräva en hel saltgruva.
Citera
2018-03-28, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Moa hade ingen frånvaro på vårterminen ! I vart fall ingen anmärkningsvärd !.Sjuk blev hon under sommarlovet.
Har bara skummat i genom alla inlägg.Jag vill säga att det var H som var drivande i att barnen skulle ha hemundervisning.

Vad får dig att säga att det var H som var drivande?
Citera
2018-03-28, 19:11
Medlem
Citat:
Det allt tydligare hur hur smart Oskar ändå måste ha varit. Inte bara med momsen. Slug kanske man kan kalla honom. Han valde symptom på flickorna som aldrig skulle kunna ifrågasättas eller ens detekteras. Ett läkarintyg på ME/CFS måste ha gjort honom belåten. Efter att ha läst denna tråd, ffa på slutet, får den diagnosen aldrig ifrågasättas.
...

Men vad skulle Oskars mål vara, varför skulle han varit nöjd efter att fått ett läkarintyg som inte stämmer med verkligheten. Han var ju inte hemma själv, om han nu vore ute efter kontrollera flickorna till 100%. Vore de friska så hade de väl öppnat ytterdörren och knallat ut då de var ensamma. Eller tror du, som en del i tråden, att O var en liten hemma Stalin med webbkameror och undersåtar som knappt vågar andas, bara för sakens egen skull?

Varför skulle O till varje pris vilja ha dem sjukförklarade tror du? Vad skulle han vinna på det?
Citera
2018-03-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Så H var då undergiven sin styrande man.
Som om O ville ha koll och styra dem alla tre.

Att lura till sig en diagnos på flickorna, sökte han uppmärksamhet? Som om han ville att andra skulle tycka synd om honom som fick utdelning av citroner istället för choklad i sitt liv?
Det känns väldigt främmande !? O älskade sitt arbete och kunde med det vara bortrest i veckor ! Hur skulle han klara alla dessa arbetsrelaterade resor om han samtidigt skulle ha kontroll hemma ?? Och desdutom så var det H som drog först och främst As sjukdom till sin spets...som jag sagt innan så förstorade H upp det och O försökte se det mer för vad det var....Det var ju upp och ner sämre och bättre dagar.
Citera
2018-03-28, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09

Tack för info! Då var Moas frånvaron bara en trådsanning.

Verkligen intressant att H mest ville få hemundervisning! Varför tror du det?
Ändå höll skolan mesta kontakten med O. Vet du varför?
Känner du henne direkt eller via O? Dina inlägg speglar ofta O så därför frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in