2018-03-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p1x3l
Något jag inte redan sagt? Jag tycker att #jäh hade en poäng i starten när man syftade till att balansera diskussionen i kommentarsfält som annars lätt eskalerade till rena galenskaper när folk satt och jagade upp varandra.

Jag tycker att den sedan övergick till att bli Mina Dennerts personliga egoprojekt där hon betedde sig enormt inkonsekvent och dumt i ett stort antal konflikter (med bland annat Gangrapesweden). Att hon med pengarna som kommit in (för massor av ideella aktörers arbete) ger sig själv en chefslön för att åka runt och prata med media och föreläsa om ett ämne hon bevisligen har rätt dålig koll på, är något provocerande. De förändringar de gjort har radikalt minskat aktiviteten i gruppen, till den grad då de knappt verkar aktiva i kommentarsfält längre.

Slutligen har folk en helt snedvriden syn på vad #jäh är, deras faktiska inflytande och vad de gör. En jävla massa drevande och foliehattande mot en löst sammansatt grupp av mestadels människor som inte har så bra koll på internet men vill att folk ska vara snälla mot varandra. De utmålas som någon sorts illuminati när de egentligen, bevisligen, gång på gång klantar sig och inte förstår miljön de jobbar i. Dessutom far en massa privatpersoner illa och blir uthängda bara för att de vill hjälpa till att värna om samtalsklimatet. Det är onödigt.

Ska man vara orolig för någon sorts lobbyorganisationer i Sverige idag skulle jag hellre ta en till titt på antiporrdreven som går. En jävla massa människor som sitter och sprider vinklade undersökningar och lägger fram dumma och verkningslösa förslag som porrfilter i skolor som egentligen bottnar i att man helst skulle förbjuda precis all porr om man inte visste att folk skulle bli vansinniga. Än så länge.

Verkligen spot on!! Fantastiskt bra sammanfattning av läget!
Citera
2018-03-21, 10:43
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Något jag inte redan sagt? Jag tycker att #jäh hade en poäng i starten när man syftade till att balansera diskussionen i kommentarsfält som annars lätt eskalerade till rena galenskaper när folk satt och jagade upp varandra.

Jag tycker att den sedan övergick till att bli Mina Dennerts personliga egoprojekt där hon betedde sig enormt inkonsekvent och dumt i ett stort antal konflikter (med bland annat Gangrapesweden). Att hon med pengarna som kommit in (för massor av ideella aktörers arbete) ger sig själv en chefslön för att åka runt och prata med media och föreläsa om ett ämne hon bevisligen har rätt dålig koll på, är något provocerande. De förändringar de gjort har radikalt minskat aktiviteten i gruppen, till den grad då de knappt verkar aktiva i kommentarsfält längre.

Slutligen har folk en helt snedvriden syn på vad #jäh är, deras faktiska inflytande och vad de gör. En jävla massa drevande och foliehattande mot en löst sammansatt grupp av mestadels människor som inte har så bra koll på internet men vill att folk ska vara snälla mot varandra. De utmålas som någon sorts illuminati när de egentligen, bevisligen, gång på gång klantar sig och inte förstår miljön de jobbar i. Dessutom far en massa privatpersoner illa och blir uthängda bara för att de vill hjälpa till att värna om samtalsklimatet. Det är onödigt.

Ska man vara orolig för någon sorts lobbyorganisationer i Sverige idag skulle jag hellre ta en till titt på antiporrdreven som går. En jävla massa människor som sitter och sprider vinklade undersökningar och lägger fram dumma och verkningslösa förslag som porrfilter i skolor som egentligen bottnar i att man helst skulle förbjuda precis all porr om man inte visste att folk skulle bli vansinniga. Än så länge.
Tack för en bra analys. Jag vill dock tillägga att #jagärhär är ett hot på grund av gruppens starka förankring i medierna och PK-etablissemanget ända upp till regeringen. Det är där den stora faran med gruppen ligger. Gruppen legitimeras och stöds av ”makten”.

Nu har det dykt upp en intressant fråga från IRM till #jagärhär:
Henrik Johansson‏ @mrhenko123
Gjorde ett försök att ställa frågan till #jagärhär men Dennert raderade mina kommentarer. Här kan ni läsa mer om SUM och varför de har noll trovärdighet i frågan om antisemitism
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/14zPG/vi-kan-inte-blunda-for-antisemitismen
01:53 - 21 mars 2018
https://twitter.com/mrhenko123/status/976381305947639808

Debattartikeln i Aftonbladet (2017-01-21) är skriven av Myra Åhbeck Öhrman och Henrik Johansson.
Citat:
[...]
Borttagna och ignorerade frågor, bortförklaringar och till och med anklagelser om islamofobi har varit de vanligaste reaktionerna de gånger vi tidigare försökt att få förklaringar till varför SUM och Rashid Musa gång på gång kopplas till dessa problematiska personer.
[...]
Det är också oerhört viktigt att vi accepterar att rasism kan förekomma inom alla grupperingar. Som antirasister bör vi vara konsekventa i vår bedömning, oavsett avsändare.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/14zPG/vi-kan-inte-blunda-for-antisemitismen

Nu har ”Mina Dennert, #jagärhär” och en rad andra personer, inklusive ”Rashid Musa, Sveriges unga muslimer”, skrivit en debattartikel om rasism:
Idag 2018-03-21: Vi höll inte löftet att avskaffa rasismen
https://www.aftonbladet.se/a/zLQam1

Kan det bli lite offentlig ”Catfight Myra Åhbeck Öhrman - Mina Dennert” nu kanske?
Citera
2018-03-27, 17:07
Avslutad
Catfighten har fortsatt, några dagar sen:

*https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156314534569343&set=a.10150227392 504343.355896.700804342&type=3

Ursäkta Mina Dennert, men vad sysslar du med?

Sitter du på fullaste jävla allvar och anklagar min organisation för att föra organiserade hatdrev mot rasifierade och kvinnor tillsammans med rasister? Och styrker detta med en fyra år gammal konflikt med Paula Dahlberg som sedan dess blivit utagerad?

Och det hatdrevet ska alltså bestå av att en person från IRM kritiserat ditt beslut att inte ta avstånd från SUM och deras slip ups med antisemitism, och sedan exponerat att du försökt sprida skit om honom till hans vänner bakom hans rygg?

Har du ingen skam i kroppen, människa?
Citera
2018-03-28, 19:13
Medlem
Tycker Myra är både elastisk i intellektet och mkt rolig, enda anledningen till att jag lyssnar på det i övrigt lite gläfsiga haveristerna.
Citera
2018-03-29, 00:35
Medlem
Sueidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastapopolos
Tycker Myra är både elastisk i intellektet och mkt rolig, enda anledningen till att jag lyssnar på det i övrigt lite gläfsiga haveristerna.
+Jävligt sexig.

Myra får man fråga dig om du har någon ADHD diagnos?
Senast redigerad av Sueidi 2018-03-29 kl. 00:43.
Citera
2018-03-29, 10:56
Medlem
p1x3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sueidi
+Jävligt sexig.

Myra får man fråga dig om du har någon ADHD diagnos?

Folk misstänker det, men fick ingen utredning för att mitt resultat på begåvningstestet var för högt.
Citera
2018-03-29, 18:20
Medlem
Sueidis avatar
Citat:
Folk misstänker det, men fick ingen utredning för att mitt resultat på begåvningstestet var för högt.
Tittar du verkligen mycket på porr? några särskilda preferenser?
Citera
2018-03-29, 19:05
Medlem
BubbasBoys avatar
Citat:

Ha! Snacka om slöseri med pengar. Tar ju inte lång tid å höra dig prata så fattar man att du är en bit över. Det jag inte fattar är hur du verkar komma till vissa (av mig infererade) slutsatser utan att se riskerna med att försöka uppnå dem inom en kort tidsrymd. Du vill ha fred på jorden, eller hur? Du vill att alla ska komma överens, eller hur (ja, alltså inte nåt jävla unicorn land), eller hur? Du är emot rasism och sannolikt nationalism och säkert religion.

Men vafan, har du inte funderat på dem som är livrädda för förändring. Ska vi bara köra över dem? Rädsla är ju en huvudorsak till aggressivitet. Det kommer ju bli skitstökigt i världen de närmaste 30 åren bara för att människor i ledande ställning med liknande åsikter som dig haft för bråttom. Har du inte funderat på sånt?

OnT. Det räcker att följa pengarna så kommer man snabbt inse att Mina är ute efter stålar medan Myra är ideologiskt övertygad.

/BubbasBoy
Citera
2018-03-30, 12:19
Medlem
Totiuss avatar
Det är direkt plågsamt att ta del av antirasist-aktivisternas osakliga och tramsiga tjafsande oavsett vilken ”sida” de tillhör. Syftet med dessa grupperingar tycks främst vara att uppfylla medlemmarnas personliga behov av självbekräftelse och hånande av åsiktsmotståndare. Samtidigt är deras åsikter ytliga, otydliga och flummiga – det ger dem fritt fram att godtyckligt mobba alla som ifrågasätter dem. Många är synnerligen obehagliga typer.

Det är plågsamt att ta del av dessa människors debila retorik samtidigt som problemen i Sverige blir allt mer oöverstigliga för varje dag som går. (Den som tvivlar på problemen kan ju ta en titt i ”systemkollapstråden”.)

Den stora faran med grupper som #jagärhär och IRM är att de legitimerar vårt alltmer dysfunktionella samhälle. Men medlemmarna tycks vara för självgoda och inskränkta för att ens förstå hur verkligheten fungerar och ser ut.
Citera
2018-08-26, 11:48
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastapopolos
Kan du ge exempel på saker hon sagt som varit elastiska?

Hennes behag är iaf ungefär lika elastiska som silikon....
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-08-26 kl. 12:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in