2017-11-25, 19:33
Medlem
[quote=p1x3l|62439440]Först och främst:
Vi tycker att SD är ett skitparti av ett stort antal anledningar. Rasismen är bara en av dem, även om det är den största. Det går utmärkt att kritisera invandrings- och integrationspolitik utan att vara en rasse, och vi har heller inte kritiserat de som gör det.
/QUOTE]

Jag påpekar att syftet med er grupp inte är att uppmärksamma rasism, utan att försvåra kritik mot mångkultur och vansinnesinvandring, genom att försöka koppla ett parti och dess väljare till enstaka idiotuttalanden av någon stolle i periferin.
Du är en privilegierad människa som aktivt verkar för att försämra samhället och förstöra miljontals människors framtid. Hur fan du kan leva med dig själv är obegripligt.
Citera
2017-11-25, 19:37
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1x3l
Först och främst:
Vi tycker att SD är ett skitparti av ett stort antal anledningar. Rasismen är bara en av dem, även om det är den största. Det går utmärkt att kritisera invandrings- och integrationspolitik utan att vara en rasse, och vi har heller inte kritiserat de som gör det.

Men nu handlar inte den här tråden om IRMs bevekelsegrunder.

Nope. Vi har, som tidigare nämnts, heller inte tagit emot några bidrag. Vi fick en prissumma på 20k förra året, men vi skänkte å andra sidan bort över 200k själva också.

Detta skaver för mig. Har flera gånger sett personer med IRM i sina twitter-bios gett sig på journalister typ Ivar Arpi när han skrivit något om invandringspolitik. Inte debatterat sakfrågan, vilket jag givetvis skulle stödja till 100% utan rätt ut rasistsmeta honom.

Visserligen ett tag sedan nu men något som förmodligen flera kan intyga. Har ni månne hängt på den stora åsiktssvängningen? Innan regeringen stängde gränserna vid krisen, var det annat ljud i skällan.
Citera
2017-11-25, 19:38
Medlem
p1x3ls avatar
[quote=Finkelsten|62439547]
Citat:
Först och främst:
/QUOTE]

Jag påpekar att syftet med er grupp inte är att uppmärksamma rasism, utan att försvåra kritik mot mångkultur och vansinnesinvandring, genom att försöka koppla ett parti och dess väljare till enstaka idiotuttalanden av någon stolle i periferin.
Du är en privilegierad människa som aktivt verkar för att försämra samhället och förstöra miljontals människors framtid. Hur fan du kan leva med dig själv är obegripligt.

Du vet strängt taget inte ett skit om hur priviligerade vi är, eller (uppenbarligen inte) vilka personer vi uppmärksammar och varför. Tror du att rasismen är isolerad till enskilda individer i periferin så är du antingen obildad eller ignorant.
Citera
2017-11-25, 19:46
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Först och främst:

Ledsen, men det här är precis vad er svans gör. Istället för att diskutera sakfrågan så hånar ni (ingen koll på dig men enligt samma logiska felslut får du ta ansvaret på samma sätt som Åkesson får ta ansvar för alla idioter som någonsin kommenterat på facebook) folk för att vara rasister så fort ni upptäcker någon som bara visar en liten antydan till att kritisera invandringspolitiken.

Edit: Du verkar ändå vettig, så cred till dig att du kommer hit och bemöter kritik sakligt. Hälsningar från en Sverigedemokrat.
Senast redigerad av hagsatra 2017-11-25 kl. 19:56.
Citera
2017-11-25, 19:47
Medlem
p1x3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Detta skaver för mig. Har flera gånger sett personer med IRM i sina twitter-bios gett sig på journalister typ Ivar Arpi när han skrivit något om invandringspolitik. Inte debatterat sakfrågan, vilket jag givetvis skulle stödja till 100% utan rätt ut rasistsmeta honom.

Visserligen ett tag sedan nu men något som förmodligen flera kan intyga. Har ni månne hängt på den stora åsiktssvängningen? Innan regeringen stängde gränserna vid krisen, var det annat ljud i skällan.

Jag tenderar att attackera idioter oavsett vilken sida av debatten de står på. Men jag kan ju bara tala för mig själv, och du får nog ge exempel om jag ska kunna bemöta något. Rätt vanligt att folk säger "wäh wäh ni kallar alla rasister" och sen inte kan ge ett enda exempel på när vi kallat någon rasist utan att det var påkallat.

Oavsett vilket sker det utanför ramen för IRMs plattform. Det vi postar från våra privata konton är ju våra egna åsikter.

Exempelvis när vi kritiserade Svenska unga muslimer och Rashid Musa (som är ett jävla ärkepucko som borde åka till månen):
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/14zPG/vi-kan-inte-blunda-for-antisemitismen
Citera
2017-11-25, 19:57
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Jag tenderar att attackera idioter oavsett vilken sida av debatten de står på. Men jag kan ju bara tala för mig själv, och du får nog ge exempel om jag ska kunna bemöta något. Rätt vanligt att folk säger "wäh wäh ni kallar alla rasister" och sen inte kan ge ett enda exempel på när vi kallat någon rasist utan att det var påkallat.

Oavsett vilket sker det utanför ramen för IRMs plattform. Det vi postar från våra privata konton är ju våra egna åsikter.

Exempelvis när vi kritiserade Svenska unga muslimer och Rashid Musa (som är ett jävla ärkepucko som borde åka till månen):
Missförstå mig inte nu och tro att jag på något sätt försvarar nazismen, men hur tycker du att du själv beter dig på nätet?
Citera
2017-11-25, 20:01
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:

Med tanke på ditt svar får jag nog ge ovanstående skribent rätt i att ni försvårar debatt om viktiga ämnen i samhället med er attackhund-attityd, mycket med anledning att ni ALLTID tycker det är påkallat att kalla alla ni ogillar för rasist. Ni har en hatsvans som ger sig på era måltavlor, som skulle göra Hanif Bali grön av avund.

Intrycket är att ert mål är att döda debatten.
Citera
2017-11-25, 20:02
Medlem
Den där Myra är lite knepig. Jag har hört att hon är en hen som bytt kön.
Citera
2017-11-25, 20:07
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acolyle
Den där Myra är lite knepig. Jag har hört att hon är en hen som bytt kön.

Jag kan bekräfta detta. Dock föredrar hon "hon/henne" som pronomen nu.
Citera
2017-11-25, 20:18
Medlem
p1x3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Missförstå mig inte nu och tro att jag på något sätt försvarar nazismen, men hur tycker du att du själv beter dig på nätet?

Till skillnad från folkvalda politiker så kallar jag mig aldrig något annat än en aktivist och ett nättroll.
Citera
2017-11-25, 20:29
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Till skillnad från folkvalda politiker så kallar jag mig aldrig något annat än en aktivist och ett nättroll.
Så att sitta med ett antal anonyma trollkonton eller "lurkarkonton" och kalla folk för idioter och andra tillmälen är ditt sätt att föra en konstruktiv debatt?
Eller är du bara intresserad av att smutskasta folk, känner du inget eget ansvar för att debattklimatet blir osakligt och generaliserande?
Känner du inte att du hycklar lite med ditt sätt att debattera?(eller att inte ta debatten och kasta skit istället)
Citera
2017-11-25, 20:31
Medlem
p1x3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Så att sitta med ett antal anonyma trollkonton eller "lurkarkonton" och kalla folk för idioter och andra tillmälen är ditt sätt att föra en konstruktiv debatt?
Eller är du bara intresserad av att smutskasta folk, känner du inget eget ansvar för att debattklimatet blir osakligt och generaliserande?
Känner du inte att du hycklar lite med ditt sätt att debattera?(eller att inte ta debatten och kasta skit istället)

Jag postar uteslutande under eget namn online. Eller som här, utan att dölja att det är jag.

Jag "tar debatten" rätt ofta, för övrigt. Fan tror du att jag är här för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in