2018-03-27, 22:19
Medlem
Ja det kan man undra
Citera
2018-03-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
Vet man hur lång tid de två morden tog? Har han hunnit misshandla M så grovt innan knivattacken, så lär det ändå ha tagit en stund? (Eller?)

Ja, men själva misshandeln behöver inte ha tagit alltför lång tid. Min teori är att många av skadorna har uppkommit efter att gm övermannat Mohammed bakifrån så att Mohammed fallit mot marken, på mage. Han satte sig då på Mohammeds rygg. Och tyngden gjorde att Mohammeds bröstkorg trycktes in, brutna revben och punkterad lunga. Det är min teori.
Citera
2018-03-28, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Ja, men själva misshandeln behöver inte ha tagit alltför lång tid. Min teori är att många av skadorna har uppkommit efter att gm övermannat Mohammed bakifrån så att Mohammed fallit mot marken, på mage. Han satte sig då på Mohammeds rygg. Och tyngden gjorde att Mohammeds bröstkorg trycktes in, brutna revben och punkterad lunga. Det är min teori.

Starkt övervåld om det endast handlade om att ta tillbaks en stulen kniv. GM verkar ha gripits av ursinne. Funderar återigen på GM:s ålder. Ev övervåld kan peka på yngre GM, som inte kunnat behärska sig på samma sätt som en vuxen. En yngre GM, mer van att bråka och slåss med jämnåriga kan ha övermannat M och satt sig på honom.
Är det anledningen till GW:S teori om yngre GM, tro?
Citera
2018-03-28, 14:18
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Kan Mohammed under misshandeln erkänna att han har kniven i fickan och mördaren tar upp den från Mohammeds ficka och efter det knivhugga honom? Bara en tanke

Ja kan säkert vara ett möjligt scenario.
Citera
2018-03-28, 14:35
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Vet man hur lång tid de två morden tog? Har han hunnit misshandla M så grovt innan knivattacken, så lär det ändå ha tagit en stund? (Eller?)

Polisen vet inte det. Dom har ett tiotal vittnen från Åsgatan, men ingen har sett ansiktet på GM utom AL och hon såg honom i en väldigt speciell situation, plus regn och halvmörkt. GM har även mössa på sig.

Att man utgår från att GM är i 20 årsåldern beror på att AL uppgav det och eftersom hon arbetade som lärare så utgår man från att hon kan göra den bedömningen trovärdigt.

Övriga vittnen har inte sett ansiktet och bedömer 20 års åldern via klädstil och sättet han rör sig på.

Fantombilden är baserad på den person som ev rört sig på djurgårdsgatan och ev suttit i trädgårdsföreningen. Inte alls säkert att han är GM, inget som direkt tyder på det. Vittnen lämnar information sent om honom dessutom.

Det med att polis bedömer ålder via DNA stämmer inte, i så fall hade man kunnat vara mycket mer specifik med åldern snabbt och avföra teorier om för unga/gamla GM istället för att köra på, det är inget som vi kan utesluta osv.

Det är väldigt röriga vittnesmål eftersom inga överlevande sett ansiktet och uppgett olika signalement. Tror helt klart att dom kan ha misstagit sig i ålder, att GM var yngre.
Citera
2018-03-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jossi93
Är det någon som har kollat upp vilka Anna Lena undervisade ?
Hon sa ju nämligen innan hon avled att han heter Leif. Eller om hon bara nämnde Leif, kan ju vara någon närstående till Leif som begick morden.
Leif låter ju dessutom inte som någon tonåring, så borde ju vara enkelt att heta en ung Leif om det nu skulle vara han.
Vet någon om Anna Lena undervisade vuxna elever eller unga?

Jag läser här titt som tätt men följer inte tråden frekvent. Nu är ett namn på tapeten här och en idé slog mig.

Jag har för mig att namnet Leif används som namn i zigenska / romska / tattar familjer.
De nämda folkslagen är ju rätt berömda för att använda kniv för att dräpa folk.
Polisen bör väl ha undersökt i de kretsarna? Eller?
Citera
2018-03-28, 16:56
Medlem
Link04s avatar
Låter logiskt som luffarjeppe skriver att det är troligt att GM först slår M, sen knivhugger honom när kniven plötsligt åker fram. Kanske blir han skadad av den och reagerar. AL blir knivhuggen, ej slagen.

Även det clandeztino skriver verkar som som en rimlig förklaring om det hela gått snabbt. Att GM attackerat M bakifrån, fått ner honom på marken och misshandlat / knivhuggit honom.

Kan ha varit gräl mellan M och GM längre upp på Åsgatan vid vändplanen, sen försöker M springa ifrån GM som hinner ikapp. Tror inte polisen har säkra uppgifter via vittnen om hur det exakt har gått till.
Citera
2018-03-28, 19:06
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Jag läste i någon tidning för något år sedan stt polisen sitter inne på en detalj om mördaren som de inte vill göra offentlig. Det ska röra sig ol något om hans utseende eller hans beteende. Varför går inte polisen ut med det? Vad har de på att förlora egentligen?

Jag kan tänka mig att den detaljen inte är aktuell. Det finns ingen poäng från polisen att hålla på någon information när dom säkrat DNA:t. Annars brukar dom vara lite hemliga tex om någon erkänner så kan dom se om den personen känner till något som bara polisen har kännedom om. Men så är det inte här.
Citera
2018-03-28, 19:09
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
I tråden har också tidigare framförts att hon utstötte "Hjälp" med svag röst. Kan ha uppfattats som "Leif". Hon togs om hand som nr 2 och fick se på när ambulanspersonalen försökte rädda Muhammed.

Ja man kan nog helt säkert utgå från att mördaren inte heter Leif eller nåt liknande efter 15 år.
Citera
2018-03-28, 20:28
Medlem
Mördaren är från Skandinavien inte någon zigenare haha om du inte menar leifi 😂😂😂
Citera
2018-03-29, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Starkt övervåld om det endast handlade om att ta tillbaks en stulen kniv. GM verkar ha gripits av ursinne. Funderar återigen på GM:s ålder. Ev övervåld kan peka på yngre GM, som inte kunnat behärska sig på samma sätt som en vuxen. En yngre GM, mer van att bråka och slåss med jämnåriga kan ha övermannat M och satt sig på honom.
Är det anledningen till GW:S teori om yngre GM, tro?
Rent allmänt så är det en vanlig missuppfattning att övervåld alltid beror på ursinne hos gärningsmannen. Övervåld kan också bero på att gärningsmannen är livrädd eller att han möts av sådant motstånd att han tar till allt han kan för att "vinna".
Citera
2018-03-29, 01:02
Medlem
Intressant vore om Mohammeds fingeravtryck finns på kniven då borde man veta att den tillhör Mohammed; men då det saknas så borde den varit mördarens, Mohammed kan ju stulit pengar kanske eller något annat för mördaren, ett solklart psykfall är det iallafall som kommer få ett helvete när han väl åker dit glad påsk påskkärringar o påskharar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in