2018-03-28, 10:43
Medlem
develis avatar
"Självmordsbrevet. "
Citat:
Anklageren dokumentere nu en sms fra Peter Madsen til ekskonen klokken 23.25 10. august.
'Jeg er lidt på eventyr med Nautilus, har det godt. Sejler i havblik i månelys. Dykker ikke. Knus og kram til misserne', står der i sms'en.
- Jeg kan ikke huske, at have sendt den, men jeg ved at jeg sendte en, siger Peter Madsen.
live eb

- Du har forklaret at Kim Wall er død kort tid efter klokken 23.05 og du sender den her 20 minutter efter. Er Kim Wall død, da du sender den her til din kone?
- Hvad vil du selv svare på det her spørgsmål. Du har jo hørt min forklaring, siger Peter Madsen, som forklarer, at han på det tidspunkt for sms ikke ved, hvad han skal gøre.
- Jeg tror, hun venter på mig på Refshaleøen, og derfor bliver jeg nødt til at skrive et eller andet til hende, siger Peter Madsen.

- Jeg ved at min kone eller ville blive nervøs. Jeg tænker ikke på meget andet, end at der er sket en katastrofe på ubåden, siger Peter Madsen.
- Men vi er enige om, at ulykken sker, du kan ikke komme ned, og du kommer derned, og du prøver at få hende op og alt muligt andet. Der har du overskud til at sende så kærlig en sms her, spørger anklageren.
- Ja, det har jeg. Min kone betyder rigtigt meget for mig, siger Peter Madsen.

- Overvejer du slet ikke hvordan Kim Walls pårørende har det på det her tidspunkt. Du tænker kun på dine egne pårørende. Du kan ikke ringe efter hjælp?
- Du må forstå min situation der, siger Peter Madsen.
- Det har jeg svært ved, siger anklageren.
Senast redigerad av develi 2018-03-28 kl. 10:49.
Citera
2018-03-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Lika respektlös som vid förra förhöret...

”- Peter Madsen, jeg skal bede dig om at svare kort, siger anklageren.
- Ja, men jeg skal bede om, at jeg selv må bestemme, hvad jeg vil svare, siger Peter Madsen irriteret. ”

https://ekstrabladet.dk/112/live-i-dag-skal-forsvarets-sidste-vidner-afgive-forklaring/7095865

”Der er tydelig dårlig stemning mellem anklager og Peter Madsen.

Anklager forklarer, at han har ret til at afbryde Peter Madsen, hvis han bevæger sig ud af en tangent.
- Det er ikke en tangent, svarer Madsen vredt”

https://www.bt.dk/krimi/foelg-ubaadssagen-peter-madsen-ankommet-til-retslokalet

Den som har befunnit sig i en rättssal tidigare och hört diverse svar av de tilltalade skulle ändå inte betrakta Madsens svar som särskilt respektlösa.

Man måste också komma ihåg att han inte är "normal". Alltså kan man inte förvänta sig normalt beteende ens i en rättssal.

Lite roligt anser jag när han tappert kämpar mot väderkvarnen..
Citera
2018-03-28, 10:48
Medlem
PhDSalanders avatar
Svårt att veta om det stämmer att Kim är död 23.20 , eller om han smsar Sirid FÖRE han drar igång

Äcklande att höra varje hans ord:

10:43
Camilla Marie Nielsen
- Overvejer du slet ikke hvordan Kim Walls pårørende har det på det her tidspunkt. Du tænker kun på dine egne pårørende. Du kan ikke ringe efter hjælp?
Citera
2018-03-28, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Såå pinsamt nu kom det fram att han som vittnade nyss äger 25 u% av ubåten genom sitt holdingbolag. Pinsamt.
U-båten har inget större värde eftersom den bara kostade kring 1,5 miljoner att tillverka där det mesta av kostnaderna täcktes av donationer. Knappast att det fanns någon beställning av en 20 miljoners båt från Spanien, för varför skulle de välja en hobbybyggare som byggt u-båt av delar från vindkraftverk med arbetskraft som bestod av ideella och praktikanter.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Svårt att veta om det stämmer att Kim är död 23.20 , eller om han smsar Sirid FÖRE han drar igång

Camilla Marie Nielsen
Bunden är hon nog, sen är han uppe och smsar/köper sig tid och surrar runt euforiskt. Oj! Ett lastfartyg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander

Camilla Marie Nielsen

Ja rätten får ju, igen, se hans narcissistiska drag. HAN har det svårt, HAN lider...
Citera
2018-03-28, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är bilder som ska förevisas framöver sa de nu:
"Dommeren spørger nu anklageren, om han har vist de videoer, som han skal, her i retten, eller om de kan forvente flere.
Til det svarer anklageren, at han har vist alle videoer, men at der også er sikret en række billeder, som han regner med at vise retten på et tidspunkt.

- Ok, svarer dommeren." live eb

Obegripligt att (om) Kims föräldrar orkar tittar igenom alla dessa videon - plus bilderna. Plus bilderna på Kim.

Å ena sidan skulle det vara naturligt om de satt där fullproppade med lugnande. Å andra sidan vill de väl vara så klara i skallen som möjligt för att uppfatta allt det som sägs plus att kunna komma ihåg. Fast det sistnämnda är ju både en för- och en nackdel.
Citera
Medlem
Det är som att gå på cirkus varje gång Madsen vittnar. I all tragik kan jag inte hejda mig att skratta åt hans fasoner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja rätten får ju, igen, se hans narcissistiska drag. HAN har det svårt, HAN lider...

Men om han nu ÄR störd på det sättet - hur skulle han kunna dölja det draget hos sig själv?
Citera
2018-03-28, 10:58
Medlem
T34Panzers avatar
Nu är han sig själv igen...arg och näsvis. Synd att det kom en kort paus här. Kändes som han höll på stt varva upp sig....

”Peter Madsen går i gang med en længere forklaring, men bliver standset af anklager.

- Du må fatte dig i korthed, siger han.

Peter Madsen bliver synligt arrig.

- Hvad vil du have, jeg skal svare? Det er et to timer langt forløb, siger Peter Madsen med hævet aggressiv stemme”

- Det er mig, der stiller spørgsmål, Peter Madsen. Jeg vil have, at du skal fatte dig i korthed. Jeg spørger, hvad I laver, og du begynder at tale om noget med et periskop, siger Jakob Buch-Jepsen

- Så får du den på den her måde, vrisser Peter Madsen.

- I den første time legede vi med ubåden. Den næste time lavede hun interview, siger Peter Madsen.

- Tak, så foreslår jeg ,at vi holder formiddagspause, siger anklager og uddyber.

- Jeg har flere spørgsmål efter pausen.

- Det ser jeg frem til, siger Peter Madsen”

BT.dk
Citera
2018-03-28, 10:58
Medlem
develis avatar
Man borde inte skratta men, hahahahahaa. Han är ju helt lost i sin story sett till tider och att han påstår att hon dog i samma veva:

23.25:
'Jeg er lidt på eventyr med Nautilus, har det godt. Sejler i havblik i månelys. Dykker ikke. Knus og kram til misserne',
Citera
2018-03-28, 11:01
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Man borde inte skratta men, hahahahahaa. Han är ju helt lost i sin story sett till tider och vad han påstår att hon dog i samma veva:

'Jeg er lidt på eventyr med Nautilus, har det godt. Sejler i havblik i månelys. Dykker ikke. Knus og kram til misserne',

Fruktansvärt.

Fattar inte varför ekstrabladet skriver som flashrubrik:?Peter Madsen sente sms kort tid efter Kum Walls död”

Det vet vi ju inte!!!! 👹
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in