"Självmordsbrevet. "
Citat:
Anklageren dokumentere nu en sms fra Peter Madsen til ekskonen klokken 23.25 10. august.
'Jeg er lidt på eventyr med Nautilus, har det godt. Sejler i havblik i månelys. Dykker ikke. Knus og kram til misserne', står der i sms'en.
- Jeg kan ikke huske, at have sendt den, men jeg ved at jeg sendte en, siger Peter Madsen.
live eb
- Du har forklaret at Kim Wall er død kort tid efter klokken 23.05 og du sender den her 20 minutter efter. Er Kim Wall død, da du sender den her til din kone?
- Hvad vil du selv svare på det her spørgsmål. Du har jo hørt min forklaring, siger Peter Madsen, som forklarer, at han på det tidspunkt for sms ikke ved, hvad han skal gøre.
- Jeg tror, hun venter på mig på Refshaleøen, og derfor bliver jeg nødt til at skrive et eller andet til hende, siger Peter Madsen.
- Jeg ved at min kone eller ville blive nervøs. Jeg tænker ikke på meget andet, end at der er sket en katastrofe på ubåden, siger Peter Madsen.
- Men vi er enige om, at ulykken sker, du kan ikke komme ned, og du kommer derned, og du prøver at få hende op og alt muligt andet. Der har du overskud til at sende så kærlig en sms her, spørger anklageren.
- Ja, det har jeg. Min kone betyder rigtigt meget for mig, siger Peter Madsen.
- Overvejer du slet ikke hvordan Kim Walls pårørende har det på det her tidspunkt. Du tænker kun på dine egne pårørende. Du kan ikke ringe efter hjælp?
- Du må forstå min situation der, siger Peter Madsen.
- Det har jeg svært ved, siger anklageren.