2018-03-28, 06:46
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det märks ju här. När det kommer vittnesmål som talar till M:s fördel, så suckar och ojar vissa här. Man VILL inte ha fram den hela, sanna bilden (om det nu vore möjligt), man vill bara ha honom dömd no matter what.

Män retar sig för att de inte fått vara som han, och kvinnor retar sig för att de inte har blivit älskade av någon som han. Tror jag. Han har haft för mycket, ett för spännande liv. Folk tål inte det, där de sitter på kontoret från 8 till 16:30, och går hem till samma gamla tråkiga fru/man varje dag.

Jag vet inte om han är oskyldig eller skyldig, det är det ingen som vet i det här läget. Utom han själv. När dom har fallit i den högsta instans som det överklagas till - och som antar målet - så får man ju acceptera det, vad det än blir, och betrakta M som att det ÄR sanningen. Annars faller ju hela rättssamhället. Och när han har avtjänat sitt straff, oavsett för vilket/vilka brott, så ska han betraktas som vem som helst igen. Men jag undrar om vissa kommer att klara det, i det här fallet...
Att folk suckar beror på att man vill att rättvisa ska skipas, för alla med normal fungerande hjärna fattar vad han gjort.

Ditt resonemang är helt galet. Ska han betraktas som vem som helst? Sorry, inte efter vad han har gjort, och därför vågar de heller inte släppa ut pervot.

Men jag vet att det inte är lönt att diskutera med dig.
Citera
2018-03-28, 07:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det märks ju här. När det kommer vittnesmål som talar till M:s fördel, så suckar och ojar vissa här. Man VILL inte ha fram den hela, sanna bilden (om det nu vore möjligt), man vill bara ha honom dömd no matter what.

Män retar sig för att de inte fått vara som han, och kvinnor retar sig för att de inte har blivit älskade av någon som han. Tror jag. Han har haft för mycket, ett för spännande liv. Folk tål inte det, där de sitter på kontoret från 8 till 16:30, och går hem till samma gamla tråkiga fru/man varje dag.

Jag vet inte om han är oskyldig eller skyldig, det är det ingen som vet i det här läget. Utom han själv. När dom har fallit i den högsta instans som det överklagas till - och som antar målet - så får man ju acceptera det, vad det än blir, och betrakta M som att det ÄR sanningen. Annars faller ju hela rättssamhället. Och när han har avtjänat sitt straff, oavsett för vilket/vilka brott, så ska han betraktas som vem som helst igen. Men jag undrar om vissa kommer att klara det, i det här fallet...

Vilket dravel. Uppläxning från dig, som uttryckligen skrivit att du hoppas att man inte kan fastställa dödsorsaken så att PM inte ska kunna fällas för mord, samt att du tycker att han, om han bevisas skyldig, ändå ska släppas fri eftersom han 'lärt sig sin läxa' och 'har så mycket att ge samhället'.

Vad gäller folks 'avundsjuka' (män) och 'önskan att bli älskade av PM' (kvinnor): sluta projicera. Alla här i tråden förstår att du har en crush på PM, och att du vill att resten av världen också ska förstå hur fin och bra han egentligen är. Bara man förstår honom och behandlar honom rätt. Du tillhör den fascinerande (men psykiskt avvikande) gruppen kvinnor som går under benämningen 'mördar-groupies'. Hur provocerande och irriterande det än är att läsa dina inlägg där du glorifierar och försvarar PM men hatar på offer, pojkvän, familj mm så är det ändå givande på så vis att man får inblick i hur en mördar-groupies hjärna fungerar.

Vad gäller PM:s skuld är det inga tvivel om att han a) ljuger om vad som hänt, och b) bl a stuckit en vässad och halvmeterlång skruvmejsel i kims underliv medan hon levde.
Man behöver liksom inte invänta dom för att förstå detta. Och för folk som inte har en hjärna som gör att dom blir kära i mördare framkallar detta avsky.
Citera
2018-03-28, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Undrar hur mycket äckel det finns det i hans dator.
"Anklageren forklarer, at det er nogle videoer, som man har 'valgt ud' i forbindelse med efterforskningen." live

PM (annan rättegångsdag) hade sett en film som äcklade mig iaf - främst som extrem djurvän. Undrar om denna kom ur en rumsren genre.

"- Vi så også en gang en video med en kvinde, der spiser en mus. Musen dør selvfølgelig og det talte vi meget om, siger Peter Madsen." Live eb

Fy fan. Detta var helt väntat, och jag nämnde djur och barn för ett par veckor sedan, vill jag minnas, men fick inget gensvar.

Madsens extrema störning tillåter förmodligen vilket offer som helst. Hans sadism är förmodligen universell, och jag hoppas verkligen att polisen betraktar honom som tänkbar mixed offender, om de letar efter tidigare brott.

Djur, barn, kvinnor, män, unga och gamla kan finnas i sökspektrat...

Snälla polisen, uteslut ingen möjlighet i detta stadium...

"Och det pratade vi mycket om..." Tillåt mig skratta. Ännu en lögn. Madsen såg filmen för att han gick igång på den. Han är lika lite ledsen som när han såg halshuggningen...
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-03-28 kl. 08:08. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-03-28, 08:21
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Undrar hur mycket äckel det finns det i hans dator.
"Anklageren forklarer, at det er nogle videoer, som man har 'valgt ud' i forbindelse med efterforskningen." live

PM (annan rättegångsdag) hade sett en film som äcklade mig iaf - främst som extrem djurvän. Undrar om denna kom ur en rumsren genre.

"- Vi så også en gang en video med en kvinde, der spiser en mus. Musen dør selvfølgelig og det talte vi meget om, siger Peter Madsen." Live eb
Jag funderar också över hur många komprometterande bilder/filmer som har hittats. Som jag förstått det så var det 10 filmer som presenterades och visades igår. Åklagaren kunde gott ha sagt totalantalet, då det tydligt bara var en del som togs upp igår (sen har det väl varit andra filmer, som har visats tidigare i rättegången?).

Edit: såg nu att du i senare inlägg påbörjat en dylik sammanställning.
Senast redigerad av Rallarsvingen 2018-03-28 kl. 08:29.
Citera
2018-03-28, 08:29
Medlem
Det var j-a massa vidrigheter man hittade i Madsens dator, och ingen är väl förvånad...

Mordet på Wall föregicks av frossande i våld, uppvärmning, och tydligen fanns perverst material i en mkt gammal dator.

DK och exfrun är högst intressanta, med tanke på Madsens extrema dubbelliv. De kan inte ha varit helt ovetande om Madsens störningar.

Man kan nog vänta sig ganska underliga vittnesmål. DK och exfrun vill väl skydda sig själva och hjälpa till på samma gång.

Man måste åxo ta med rädslan i beräkningen. Båda kommer att få frågan "Är du rädd för den åtalade?" Och båda kommer att ljuga...

Det sanna svaret är ja.

Tänk att hamna i onåd hos Madsen, och så kommer han ut om 3 år...

Att han tappat fattningen och slagit exfrun ser jag som självklart...
Citera
2018-03-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Skojar DU om sådana saker?
Om en person berättar att han har en dröm om att vara fast i ett rullande rör tillsammans med nakna kvinnor och kattungar för att få dö av insomnia, då skulle du alltså tänka "åh, vilken lustigkurre"?
Att du ens tar upp det som om det han sa vore något att skoja över, säger en hel del om dig.
Om en person sa detta sjuka till mig så skulle jag direkt ta med honom till psykakuten.
Just det där tror jag faktiskt var ett skämt. Och inte ett så konstigt heller, för den delen.

Om någon sa "jag skulle vilja drunkna i smält choklad" skulle jag inte skjutsa vederbörande till psykakuten eller tro att personen verkligen VILL drunkna i choklad.
Citera
2018-03-28, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Jag funderar också över hur många komprometterande bilder/filmer som har hittats. Som jag förstått det så var det 10 filmer som presenterades och visades igår. Åklagaren kunde gott ha sagt totalantalet, då det tydligt bara var en del som togs upp igår (sen har det väl varit andra filmer, som har visats tidigare i rättegången?).

Själva sparandet måste ju anses som komprometterande. En känslig person som gråter framför en ISIS-film och inte använder filmen proffesionellt, sparar ju inte filmen, tillsammans med en massa liknande filmer.

Internet är ju fullt av filmer som kan ses utan nedladdning.
Citera
2018-03-28, 08:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Fy fan. Detta var helt väntat, och jag nämnde djur och barn för ett par veckor sedan, vill jag minnas, men fick inget gensvar.

Madsens extrema störning tillåter förmodligen vilket offer som helst. Hans sadism är förmodligen universell, och jag hoppas verkligen att polisen betraktar honom som tänkbar mixed offender, om de letar efter tidigare brott.

Djur, barn, kvinnor, män, unga och gamla kan finnas i sökspektrat...

Snälla polisen, uteslut ingen möjlighet i detta stadium...

"Och det pratade vi mycket om..." Tillåt mig skratta. Ännu en lögn. Madsen såg filmen för att han gick igång på den. Han är lika lite ledsen som när han såg halshuggningen...
Eller hur? Det pratade vi mycket om. Vem skulle gilla att snacka om det?
Ju mer film de lägger fram ju mer misstror jag honom om hans katts brutna ben.
Ett sånt jävla perverst äckel får man leta efter. Börjar denna skryta så tar han väl toppnotering, jag vill knappt veta mer.

Men nåt har han gjort. Finns inte en chans att han ända till 47 års ålder hållit sig helt i skinnet, never ever.
Jag undrar om det finns extremt brutala våldtäkter eller dyl som inte klarats upp. Kan inte riktigt släppa hans Amagermannen där, eller nåt med seriebrott. Jag tror han slickar sig kring mun och hånar polis, han är rejält självgod.

Mixed offender btw - det lutar åt det, ja. Han verkar ha fötter i två läger.
Typ en 47:a i organiserad sett till slugheten, planering, dubbelliv, långvariga fantasier, intellekt, kollar krim, sättet han får med sig offer osv - men ändå viss röra inkl riktigt störd barndom samt loner inklusive ett extremt övervåld (även sett till film). Han får en strl 39 på andra foten, det är väl därför han går så konstigt.
Citera
2018-03-28, 08:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Har han inte sagt att han måste gå ut och fälla in djuprodren när de kom upp i ytläge, och att detta var normalt förfarande att man gjorde det för hand? Du som är så VÄLDIGT INSATT (*suckar*) i ubåtar, kan kanske belysa detta?

Allting han har sagt och inte har jag definitivt inte 100% koll på. Däremot vill jag bestämt minnas att han sagt att han var tvungen att gå ut för att göra något ute för att få ordning på "problemet" med motorn. Du däremot borde ha koll på allt som PM säger, som är VÄLDIGT INSATT i PM...

Men nej, det är absolut inget akut behov att fälla upp djuprodren. Tvärtom är det snarare något man låter vara tills det är dags att lägga till vid kaj, inte något man gör ute till havs mitt i natten, utan flytväst och belysning, utan besättning och med bara en okunnig journalist instängd i ubåten.
Citera
2018-03-28, 08:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen

JA, det börjar bli så mycket att jag samlade ihop det jag kom ihåg i ett inlägg. Jag tror jag fick med 14 filmer ( från två olika rättegångsdagar).
Till samlingen ska väl även hans vrickade sms.
Sen har han ju tydligen hemmagjorda filmer också, men det har inte betonats nåt våldsamt så vitt jag vet.
Han kan ju ha megaäckligt på nåt usb via nån annan dator eller mobil som polis inte hittat. Hans skattkista. Typ.
Citera
2018-03-28, 08:59
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
JA, det börjar bli så mycket att jag samlade ihop det jag kom ihåg i ett inlägg. Jag tror jag fick med 14 filmer ( från två olika rättegångsdagar).
Till samlingen ska väl även hans vrickade sms.
Sen har han ju tydligen hemmagjorda filmer också, men det har inte betonats nåt våldsamt så vitt jag vet.
Han kan ju ha megaäckligt på nåt usb via nån annan dator eller mobil som polis inte hittat. Hans skattkista. Typ.
Ja. Och igår gick ju försvarsadvokaten igång med att någon av dessa filmer legat i en gammal dator som polisen fått bryta upp. Konstigt att hon gasade igång med det då det ju inte direkt talar till PMs fördel. Snarare visar det att han haft dessa perversa tankar länge.
Citera
2018-03-28, 09:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Just det där tror jag faktiskt var ett skämt. Och inte ett så konstigt heller, för den delen.

Om någon sa "jag skulle vilja drunkna i smält choklad" skulle jag inte skjutsa vederbörande till psykakuten eller tro att personen verkligen VILL drunkna i choklad.
Skillnaden är väl vem som säger det. Nu kommer det de facto ur en väldigt störd pervers person så jag tror inte heller att det är nåt skämt. Han är fullständigt absurd och dras konstant till det extrema.
Låter som nåt som half machine skulle kunna hitta på. Det som kallas konst är mer --- konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in